  • 41. Data: 2013-11-13 19:13:40
    Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Wednesday, November 13, 2013 6:09:17 PM UTC, Cavallino wrote:

    > Czyli zakładasz sobie firmę w raju podatkowym, ta firma kupuje w Polsce
    >
    > samochód, rejestruje go u siebie, ale jeździsz nim w Polsce.
    >
    > Są jakieś przeszkody formalnoprawne?

    Mniej wiecej, tylko auto mialoby byc kupione, zarejestrowane i ubezpieczone w
    Polsce...
    Są jakieś przeszkody formalnoprawne?

    Pozdrawiam

  • 42. Data: 2013-11-13 19:19:24
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Tuesday, November 12, 2013 10:26:19 PM UTC, PMG wrote:

    > Jeżeli zamierzasz założyć spółkę na Słowacji to może coś podpowiem, w
    >
    > złym miejscu szukasz kasy ;-)

    Slyszalem rowniez o Slowacji :)
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=gXhq3Zt5M6Q

    Co mozesz podpowiedziec?

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2013-11-13 19:23:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SebX" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Mniej wiecej, tylko auto mialoby byc kupione, zarejestrowane i
    > ubezpieczone w Polsce...

    No to na vat nie oszczędzisz, nie będąc płatnikiem vat, również vatu nie
    odliczysz.

  • 44. Data: 2013-11-13 19:26:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Tzn?

    Mialem taki przypadek, że przedsiębiorca zagraniczny posiadający w Polsce
    oddział
    kupuje u siebie (Niemcy) nowy samochód i przekazuje go do uzytkowania do
    oddziału.
    No i myśleli, że taniej będzie go tu w Polsce zarejestrwoać i ubezpieczyć.
    I wyobraź sobie, że urzednicy suponowali, że trzeba wystawić fakturę do
    celów VAT
    żeby ten VAT zapłacić bo inaczej nie zarejestrują.
    Czyli transakcja typu przekładanie z kieszeni do kieszeni,
    bo właściciel pojazdu się nie zmienia (taki szczególny przypadek)
    a VAT chcieli kasować.

    > No powiedzmy stan opisywany?
    > Czyli zakładasz sobie firmę w raju podatkowym, ta firma kupuje w
    > Polsce samochód, rejestruje go u siebie, ale jeździsz nim w Polsce.
    > Są jakieś przeszkody formalnoprawne?

    Nie analizowałem tego przypadku. Może przy wynajmie komuś jest inaczej.
    A i dodatkowo firma tam jest spoza UE.
    W moim - opisanym wyżej - nie wiem na ile to podobne -
    do dwóch lat nie następuje wewnątzrwspolnotowe
    nabycie i można jexdzić nie płacąc tego VAT i bez zmiany tablic. Po dwóch
    latach na pięć minut powrót
    i kolejne dwa lata. A i wartość spada co roku ,więc może grata za pół darmo
    sam wezmę dla siebie:-)
    za sześć lat powiedzmy.

  • 45. Data: 2013-11-13 19:30:36
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Wednesday, November 13, 2013 6:23:08 PM UTC, Cavallino wrote:

    > No to na vat nie oszczędzisz, nie będąc płatnikiem vat, również vatu nie
    >
    > odliczysz.

    Czyli musze zalozyc spolke w PL i jechac na samych stratach? :)
    Ile teraz kosztuje zalozenie spolki?

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2013-11-13 19:34:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "SebX" <s...@g...com> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Czyli musze zalozyc spolke w PL i jechac na samych stratach? :)

    Albo jakiś oddział zagranicznej firmy.

    > Ile teraz kosztuje zalozenie spolki?

    W sensie?
    Notariusz, minimalny wkład, wpisy?
    I jakiej spółki?

  • 47. Data: 2013-11-13 19:38:12
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Wednesday, November 13, 2013 6:34:22 PM UTC, Cavallino wrote:

    > Albo jakiś oddział zagranicznej firmy.

    > W sensie?
    >
    > Notariusz, minimalny wkład, wpisy?
    >
    > I jakiej spółki?

    Moze byc i oddzial zagranicznej firmy.
    Wazne by bylo jak najtaniej.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2013-11-13 23:16:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SebX wrote:

    > Czyli musze zalozyc spolke w PL i jechac na samych stratach? :)

    Żeby było ciekawiej podpowiem, że w większości systemów podatkowych
    strat z oddziału nie odliczysz
    w macierzystej spółce.

  • 49. Data: 2013-11-14 00:02:47
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2013-11-13 19:19, SebX pisze:

    > Slyszalem rowniez o Slowacji :)
    > http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded
    &v=gXhq3Zt5M6Q

    > Co mozesz podpowiedziec?

    Jak zrozumiałem szukasz 'optymalizacji podatków' a właściwie film
    opisuje mechanizm po co ludzie kupują/zakładają spółki na Słowacji.
    Trudno coś dodać.

    Jednym zdaniem: nie ma sensu - nie opłaca się - zakładać spółki po to
    aby zmniejszyć koszty jednego czy dwóch samochodów. Jeżeli jednak byś
    się uparł to mała podpowiedź: wynagrodzenia osób reprezentujących spółkę
    obciążone są jedynie 14% składką zdrowotną ;-). Z drugiej strony
    należałoby wtedy prwadzic jakąś działalność bo przecież masz koszty.

    Niech Cię za to nie zmyli oklepane stwierdzenie, że koszty pracy na
    Słowacji są niższe. Suma obciążeń wynagrodzeń pracowników etatowych jest
    większa (!) niż w Polsce. Fakt, minimalna płaca minimalna jest niższa
    niż u nas ale z drugiej strony maksymalna (to nie pomyłka) płaca
    minimalna jest większa. Istnieje bowiem kilka progów płac minimalnych w
    zależności od charakteru pracy. Dołóż do tego mniejsze bezrobocie i ...

    Ponadto od stycznia 2013 nie ma tam podatku liniowego a firma płaci 23%
    podatku dochodowego.

    Plusy to na pewno: brak podatku od dochodów kapitałowych (dywidenda) w
    połączeniu z umową o unikaniu podwójnego opodatkowania z Polska, brak
    podatku od środków transportu, większe limity kosztów, możliwość odpisu
    VAT od pojazdów osobowych i ogólna bardziej przyjazna (po spotkaniu z
    polskim US)i łatwiejsza biurokracja.

    Co do samego zakładania czy kupowanie spółki 'ready made' to jeżeli Ci
    się nie spieszy, wybrałbym założenie nowej. Umowa będzie pod Twoje
    wymagania a wpisy czy zmiany w RH (odpowiednik KRS) są droższe i wbrew
    obiegowym opiniom też trochę trwają.

    Pamiętaj, że udziałowcem s.r.o. (sp. z o.o.) muszą być minimalnie dwie
    osoby lub spółka, która posiada co najmniej dwóch wspólników.

    Reasumując: jako kraj do optymalizacji podatkowej to ok. Jeżeli
    natomiast chodzi o prowadzenie działalności to przeanalizowałbym jaki
    rodzaj działalności prowadzisz lub zamierzasz prowadzić, czy chcesz
    zatrudniać, gdzie są Twoi klienci itp i wówczas podjąłbym decyzję.

    Ogólnie Słowacja jest fajna ale trochę przereklamowana ;-)

  • 50. Data: 2013-11-15 23:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:

    [...]
    > Nie.
    > Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia

    Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?
    Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
    do stosowania zasad ogólnych.

    > były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.

    Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.
    Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
    WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
    (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)

    Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
    jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
    "wzoru Lisaka".
    Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
    Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
    Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.

    Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
    z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka" działało
    w okresie, kiedy Polska już była w .ue, to dlaczego miałoby
    NIE działać po wsze czasy?
    Cofnąć dopuszczenia do stosowania zasad VAT wszak nie wolno.

    Wcale nie miałem na myśli OGRANICZANIA stosowania regulacji
    ogólnych dla samochodów, przeciwnie, ich ROZSZERZENIE!

    IMO, jeśli taka regulacja nie zostanie jawnie zapisane w zaktu-
    alizowanych przepisach, to tylko czekać na wyroki NSA i ETS.
    Tak z 5..6 lat :)

    pzdr, Gotfryd