  • 51. Data: 2013-11-16 10:21:40
    Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad...

    > [...]
    >
    > Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?

    Nie napisałem, że były wyłącznie obostrzenia.
    Ale jeśli takowe były (a były, np. w homologacjach) to są nielegalne i nie
    obowiązują.
    Inna sprawa, że trzeba będzie to pewnie znowu zwalczać przed sądem, kto wie
    czy nie w Strasbourgu.

    > Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
    > do stosowania zasad ogólnych.

    > Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.

    Oczywiście.

    > Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
    > WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
    > (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)

    Nie ma to znaczenia, skoro spełniały wymogi przepisów z maja 2004.

    > Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
    > jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
    > "wzoru Lisaka".
    > Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
    > Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
    > Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.
    >
    > Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
    > z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka"

    Podasz jakiś przykład, bo kompletnie nie wiem o co biega?

  • 52. Data: 2020-09-28 21:53:13
    Od: Dariusz Harber <d...@g...com>

    poniedziałek, 11 listopada 2013 o 18:49:30 UTC+1 SebX napisał(a):
    > Witam serdecznie.
    >
    > Firma zagraniczna na chwile obecna nie planuje zakladac przedstawicielstwa w
    Polsce, ale chce zapewnic swojemu wspolpracownikowi auto i laptop do nawiazywania
    kontaktow handlowych.

    > Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy, itp.) na
    terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w Polsce?

  • 53. Data: 2020-09-28 22:38:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 28 września 2020 o 21:53:17 UTC+2 Dariusz Harber napisał(a):

> [...]
    kontaktow handlowych.

    na terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w

    Za przekręty podatkowe dychę dostałeś i za dobre sprawowanie po siedmiu latach
    wyszedłeś? W międzyczasie nie miałeś możliwości podziękować. Lepiej późno niż wcale.