-
51. Data: 2013-11-16 10:21:40
Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad...
> On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:
>
>> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> [...]
>>> Co do kratek, z przepisów dyrektyw wynika, że po skończeniu
>>> się zgody powinien być dopuszczalny nie tylko jeden i nie
>>> tylko (i niekoniecznie) ostatni, lecz KAŻDY mechanizm, który
>>> pozwalał na stosowanie zasad VAT, czyli również "wzór
>>> Lisaka" i każde inne rozwiązanie które się przewinęło
>>> przy zmianach.
>>
>> Nie.
>> Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia
>
> Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?
Nie napisałem, że były wyłącznie obostrzenia.
Ale jeśli takowe były (a były, np. w homologacjach) to są nielegalne i nie
obowiązują.
Inna sprawa, że trzeba będzie to pewnie znowu zwalczać przed sądem, kto wie
czy nie w Strasbourgu.
> Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
> do stosowania zasad ogólnych.
>
>> były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.
>
> Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.
Oczywiście.
> Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
> WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
> (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)
Nie ma to znaczenia, skoro spełniały wymogi przepisów z maja 2004.
>
> Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
> jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
> "wzoru Lisaka".
> Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
> Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
> Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.
>
> Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
> z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka"
Podasz jakiś przykład, bo kompletnie nie wiem o co biega?
-
52. Data: 2020-09-28 21:53:13
Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
Od: Dariusz Harber <d...@g...com>
poniedziałek, 11 listopada 2013 o 18:49:30 UTC+1 SebX napisał(a):
> Witam serdecznie.
>
> Firma zagraniczna na chwile obecna nie planuje zakladac przedstawicielstwa w
Polsce, ale chce zapewnic swojemu wspolpracownikowi auto i laptop do nawiazywania
kontaktow handlowych.
>
> Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy, itp.) na
terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w Polsce?
>
> Czy firma zagraniczna moze odliczyc sobie VAT od zakupu auta?
>
>
> Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
-
53. Data: 2020-09-28 22:38:17
Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
poniedziałek, 28 września 2020 o 21:53:17 UTC+2 Dariusz Harber napisał(a):
> poniedziałek, 11 listopada 2013 o 18:49:30 UTC+1 SebX napisał(a):
> > Witam serdecznie.
> >
> > Firma zagraniczna na chwile obecna nie planuje zakladac przedstawicielstwa w
Polsce, ale chce zapewnic swojemu wspolpracownikowi auto i laptop do nawiazywania
kontaktow handlowych.
> >
> > Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy, itp.)
na terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w
Polsce?
> >
> > Czy firma zagraniczna moze odliczyc sobie VAT od zakupu auta?
> >
> >
> > Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Za przekręty podatkowe dychę dostałeś i za dobre sprawowanie po siedmiu latach
wyszedłeś? W międzyczasie nie miałeś możliwości podziękować. Lepiej późno niż wcale.