    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 15 Nov 2013 23:37:47 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    <52826527$0$2178$65785112@news.neostrada.pl>
    <528269b7$0$2293$65785112@news.neostrada.pl>
    <52828bdc$0$2291$65785112@news.neostrada.pl>
    <52828e06$0$2291$65785112@news.neostrada.pl> <l5v59i$ntb$1@dont-email.me>
    <Pine.WNT.4.64.1311131251340.3552@quad>
    <5283a773$0$2177$65785112@news.neostrada.pl>

    On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    [...]
    > Nie.
    > Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia

    Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?
    Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
    do stosowania zasad ogólnych.

    > były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.

    Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.
    Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
    WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
    (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)

    Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
    jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
    "wzoru Lisaka".
    Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
    Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
    Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.

    Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
    z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka" działało
    w okresie, kiedy Polska już była w .ue, to dlaczego miałoby
    NIE działać po wsze czasy?
    Cofnąć dopuszczenia do stosowania zasad VAT wszak nie wolno.

    Wcale nie miałem na myśli OGRANICZANIA stosowania regulacji
    ogólnych dla samochodów, przeciwnie, ich ROZSZERZENIE!

    IMO, jeśli taka regulacja nie zostanie jawnie zapisane w zaktu-
    alizowanych przepisach, to tylko czekać na wyroki NSA i ETS.
    Tak z 5..6 lat :)

    pzdr, Gotfryd