  • 21. Data: 2013-11-12 21:22:37
    Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
    dyskusyjnych:52828bdc$0$2291$6...@n...neostrada
    .pl...

    > A to ja nie wiem co SebX chce.
    > Obok pisze wprawdzie, ze chce zminimalizowac koszty w Polsce,
    > ale to absolutne minimum zaplacic i tak musi.
    > Twój pomysl z zakupem auta na eksport i rejestracja
    > w kraju wlasciciela fajnie wyglada na papierze,
    > ale kto sprzeda Ci auto bez VAT bez gwarancji wywozu?

    A kto powiedzial, ze nie wywiezie?

    > Tzn gdybym ja sprzedawal, to musialnbym miec gwarancje wywozu,
    > wiec albo sam jestem wywozacym, albo gwarancja na VAT
    > i zwrot po okazaniu karty SAD.

    Na przyklad.
    Czyli sie da.

    Nawet jakby, to koszt lawety do granicy nie jest jakims super wydatkiem w
    porównaniu do oszczednosci.
    Inna sprawa, ze od stycznia wracaja kratki, wiec IMO nie ma co tak
    kombinowac, tylko kupic cos z kratka i legalnie odliczyc 100% VAT.

    > Juz widze dilerów jak sie usmiechaja zalosnie na takie propozycje.
    > A dodatkowo juz widze jak to auto
    > wraca z Polski do Hongkongu czy gdzies tam w celu rejestracji.

    A po co ma jechac do Hongkongu?
    Wystarczy, ze papiery pojada.

    > Skoro chca mu kupic, to niech kupuja w PL w cenie brutto, zarejestruja i
    > on niech jezdzi.

    Ale to on chce kupic na swoja zagraniczna firme i na tym oszczedzic.

  • 22. Data: 2013-11-12 21:49:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A kto powiedzial, ze nie wywiezie?

    No ale sam widzisz, ze to jednak trzeba fizycznie chocby do granicy.
    I nie chodzi o to, ze nie wywiezie, tylko napisz jak to widzisz konkretnie
    dalej,
    ze za granica na parking i czekamy na papiery z Hongkongu?
    Wg mnie g... warta taka kombinacja.

    > Ale to on chce kupic na swoja zagraniczna firme i na tym oszczedzic.

    Ja tam z pierwszego postu zrozumialem, ze to on jest tym wspólpracownikiem,
    a nie, ze on jako zagraniczna firma chce dac auto wspólpracownikowi.
    Ale to bez znaczenia - chodzi o sama idee.

  • 23. Data: 2013-11-12 21:56:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Z jakiej ustawy ten artykul?
    > Mozesz zacytowac?

    Mam nadzieje, ze juz wiesz o co chodzilo.
    A kwestie rejestracji pojazdów i ten artuykul to oczywiscie z
    prawa o ruchu drogowym. (chyba, ze to juz nie obowiazuje)

    Art. 73. 1. Rejestracji pojazdu dokonuje, na wniosek wlasciciela,
    starosta wlasciwy ze wzgledu na miejsce jego zamieszkania
    (siedzibe), wydajac dowód rejestracyjny i zalegalizowane
    tablice (tablice) rejestracyjne oraz nalepke kontrolna, jezeli
    jest wymagana, z zastrzezeniem ust. 2-5.
    5. W razie powierzenia pojazdu przez zagraniczna
    osobe fizyczna lub prawna podmiotowi polskiemu, pojazd
    ten jest rejestrowany przez okreslony w ust. 1 organ wlasciwy
    ze wzgledu na miejsce zamieszkania (siedzibe) podmiotu polskiego.

  • 24. Data: 2013-11-12 22:05:43
    Od: SebX <s...@g...com>

    On Tuesday, 12 November 2013 20:56:29 UTC, cef wrote:

    Czy mozna zarejestrowac auto na polski adres zagranicznej firmy korzystajac z
    wirtualnego biura np. http://e-biuro.eu ?

  • 25. Data: 2013-11-12 22:31:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SebX wrote:
    > On Tuesday, 12 November 2013 20:56:29 UTC, cef wrote:
    >
    > Czy mozna zarejestrowac auto na polski adres zagranicznej firmy
    > korzystajac z wirtualnego biura np. http://e-biuro.eu ?

    Ale to nie jest wirtualny adres, tylko konkretny adres
    dla konkretnego podmiotu i teraz pytanie jaki podmiot bedzie
    tam mial siedzibe? Bo to "cos" bedzie prowadzic dzialalnosc
    w Polsce i to zgodnie z ustawa o swobodzie dzialalnosci bedzie
    odbywac sie na zasadzie wzajemnosci czyli na takich samych zasadach
    jak wszyscy w PL - czyli jakis wpis do ewidencji czy rejestru
    (jako dzialalnosc osoby fizycznej, oddzial osoby prawnej czy
    przedstawicielstwo)
    Wiec jak cos tam zarejestrujesz, to i na ten adres mozesz zarejestrowac
    samochód
    jak juz go ten twór kupi.

  • 26. Data: 2013-11-12 22:49:50
    Od: duc69 <d...@n...invalid>

    On 12.11.2013 21:22, Cavallino wrote:

    > A po co ma jechac do Hongkongu?
    > Wystarczy, ze papiery pojada.

    Nie wiem jak jest w Hongkongu ale w niektorych krajach, na przyklad
    Niemczech, nie da sie zarejestrowac importowanego samochodu tylko na
    podstawie papierow pojazdu. Samochod musi byc fizycznie na miejscu i
    dane w dokumentach sprawdzane sa z VIN'em auta.

  • 27. Data: 2013-11-12 22:51:35
    Od: duc69 <d...@n...invalid>

    On 12.11.2013 21:49, cef wrote:
> [...]
    > konkretnie dalej,
    > ze za granica na parking i czekamy na papiery z Hongkongu?

    A auto za granica to tak bedzie sobie stalo bez ubezpieczenia?

  • 28. Data: 2013-11-12 23:03:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
    .pl...

> [...]
    > dalej,
    > ze za granica na parking i czekamy na papiery z Hongkongu?

    Jak juz to odwrotnie, najpierw papiery i blachy, a pózniej wywóz.

  • 29. Data: 2013-11-12 23:03:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Uzytkownik "cef" <c...@i...pl> napisal w wiadomosci grup
    .pl...

> [...]
    > ten jest rejestrowany przez okreslony w ust. 1 organ wlasciwy
    > ze wzgledu na miejsce zamieszkania (siedzibe) podmiotu polskiego.

    O tej mozliwosci nawet nie wiedzialem.
    Dzieki.

  • 30. Data: 2013-11-12 23:26:19
    Od: PMG <p...@p...pl>

    W dniu 2013-11-11 18:49, SebX pisze:
    > Witam serdecznie.
    >
    > Firma zagraniczna na chwile obecna nie planuje zakladac przedstawicielstwa w
    Polsce, ale chce zapewnic swojemu wspolpracownikowi auto i laptop do nawiazywania
    kontaktow handlowych.

    > Jak wyglada sprawa zakupu auta i jego uzytkowania (ubezpieczenie, naprawy, itp.) na
    terenie Polski przez firme zagraniczna nie posiadajaca przedstawicielstwa w Polsce?

    > Czy firma zagraniczna moze odliczyc sobie VAT od zakupu auta?

    Zgodnie z prawem (lub ściślej jego interpretacją) to będziesz do tyłu.
    Firma zagraniczna może oczywiście kupić pojazd w Polsce. Obie strony
    transakcji muszą mieć NIP UE, faktura 0% VAT oraz obie strony wypełniają
    deklarację VAT-22. Wówczas nabywca ma 14 dni na wywóz auta a potem
    ovatowuje się w swoim kraju zgodnie z lokalnymi przepisami. Lektura
    ustawy o VAT art. 42 sporo wyjaśnia.

    Do tej pory jest git. Ale teraz są schody. Ty lub rezydent w Polsce jest
    użytkownikiem pojazdu czyli musisz mieć tytuł prawny (np. umowę wynajmu)
    do pojazdu. Z tą umowa musisz (patrz PORD) zarejestrować auto zgodnie ze
    swoim adresem, zapłacić VAT i całą resztę. Mało tego, Izba Celna stoi na
    stanowisku, że musisz jeszcze raz zapłacić akcyzę - wiem bo ćwiczyłem.

    Jeżeli zamierzasz założyć spółkę na Słowacji to może coś podpowiem, w
    złym miejscu szukasz kasy ;-)