  • Data: 2013-11-13 19:26:34
    Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cavallino wrote:

    > Tzn?

    Mialem taki przypadek, że przedsiębiorca zagraniczny posiadający w Polsce
    oddział
    kupuje u siebie (Niemcy) nowy samochód i przekazuje go do uzytkowania do
    oddziału.
    No i myśleli, że taniej będzie go tu w Polsce zarejestrwoać i ubezpieczyć.
    I wyobraź sobie, że urzednicy suponowali, że trzeba wystawić fakturę do
    celów VAT
    żeby ten VAT zapłacić bo inaczej nie zarejestrują.
    Czyli transakcja typu przekładanie z kieszeni do kieszeni,
    bo właściciel pojazdu się nie zmienia (taki szczególny przypadek)
    a VAT chcieli kasować.

    > No powiedzmy stan opisywany?
    > Czyli zakładasz sobie firmę w raju podatkowym, ta firma kupuje w
    > Polsce samochód, rejestruje go u siebie, ale jeździsz nim w Polsce.
    > Są jakieś przeszkody formalnoprawne?

    Nie analizowałem tego przypadku. Może przy wynajmie komuś jest inaczej.
    A i dodatkowo firma tam jest spoza UE.
    W moim - opisanym wyżej - nie wiem na ile to podobne -
    do dwóch lat nie następuje wewnątzrwspolnotowe
    nabycie i można jexdzić nie płacąc tego VAT i bez zmiany tablic. Po dwóch
    latach na pięć minut powrót
    i kolejne dwa lata. A i wartość spada co roku ,więc może grata za pół darmo
    sam wezmę dla siebie:-)
    za sześć lat powiedzmy.