eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyFirma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce › Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
  • Data: 2013-11-16 10:21:40
    Temat: Re: Firma zagraniczna a zakup auta (i nie tylko) w Polsce
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1311152324190.260@quad...
    > On Wed, 13 Nov 2013, Cavallino wrote:
    >
    >> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > [...]
    >>> Co do kratek, z przepisów dyrektyw wynika, że po skończeniu
    >>> się zgody powinien być dopuszczalny nie tylko jeden i nie
    >>> tylko (i niekoniecznie) ostatni, lecz KAŻDY mechanizm, który
    >>> pozwalał na stosowanie zasad VAT, czyli również "wzór
    >>> Lisaka" i każde inne rozwiązanie które się przewinęło
    >>> przy zmianach.
    >>
    >> Nie.
    >> Wchodzi (wraca) stan prawny z maja 2004, późniejsze obostrzenia
    >
    > Skąd teza, że to były wyłącznie "obostrzenia"?

    Nie napisałem, że były wyłącznie obostrzenia.
    Ale jeśli takowe były (a były, np. w homologacjach) to są nielegalne i nie
    obowiązują.
    Inna sprawa, że trzeba będzie to pewnie znowu zwalczać przed sądem, kto wie
    czy nie w Strasbourgu.


    > Mam na myśli choćby drobny ułamek samochodów które DOPUSZCZAŁY
    > do stosowania zasad ogólnych.
    >
    >> były nielegalne, bo ograniczały odliczenia.
    >
    > Tylko w tym zakresie, w którym ograniczały.

    Oczywiście.

    > Tamte okresowe regulacje nie zawsze stanowiły obostrzenia dla
    > WSZYSTKICH samochodów. Dajmy na to, część samochodów "extra sport"
    > (jeden rząd siedzeń) zdaje się spełniała wzór Lisaka :)

    Nie ma to znaczenia, skoro spełniały wymogi przepisów z maja 2004.

    >
    > Samochód mógłby np. nie być wyłączony z tytułu "kratki" (bo niby
    > jak w jednorzędowym kratkę założyć) a mógłby być wyłączony ze
    > "wzoru Lisaka".
    > Wyłączony z podlegania pod zasady ogólne, rzecz jasna.
    > Dyrektywa zabrania zmniejszania zakresu stosowania zasad VAT.
    > Czyli jak kraj raz "popuści", to już nie może się wycofać.
    >
    > Czyli jeśli zwolnienie dla samochodu NIE spełniającego przepisów
    > z 2004, ale SPEŁNIAJĄCEGO regulacje dla "wzoru Lisaka"

    Podasz jakiś przykład, bo kompletnie nie wiem o co biega?



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: