  • 31. Data: 2009-02-16 20:52:09
    Temat: Re: Firewire - USB
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-16 09:48:20 +0100, j...@a...at said:

    > Czy ktos porownywal moze predkosc transferu z czytnikow kart dla usb
    > 2 i firewire ?
    > CZy uzysk szybkosci jest wyrazny i ma znaczenie praktyczne.
    > czasy wszytania paru GB na usb z karty CF 133x teraz dla mnie to rzad
    > kilkunastu minut.
    > jest sens zakupu - wiem nie sa drogie , ale nie chce zasmiecac domu
    > ev. niepotrzebnym zakupem.

    Na kartach nie ma różnicy.
    Wyraźnie stabilniej działa FW w przypadku dysków.
    Nie działa szybciej, ale zawsze tak samo. USB2 potrafi śmigać, a za
    sekundę się zamulić tak, że idzie jak z FDD.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-02-16 20:59:19
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-16 14:42:55 +0100, George <j...@N...plieth.com> said:

    > Po pierwsze nie miałem na myśli producentów, bo przecież takowi w PL
    > już praktycznie nie istnieją. A po drugie, mnie się zawsze wydawało, że
    > to Sony pierwszy zaczął stosować IEEE1394. Acz oczywiście mogę się
    > mylić.

    W kamerach, bo był to jedyny w miarę pewny interfejs do transferu
    danych do komputera z kamery. A że nie było innych komputerów z FW niż
    Apple to już inna sprawa.
    A tak w swoją drogą, to zdaje się właśnie standard Apple jest, przez
    nich zaprojektowany.

  • 33. Data: 2009-02-16 21:23:27
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> :

    > Byc moze.
    > Porozmawiajmy jak juz bedzie...
    >
    > Ale Firewire800 _juz_ jest. Od 6 lat conajmniej.
    >
    > Teraz wchodzi Firewire 1600 i 3200
    >
    > A docelowo ma byc Firewre 6400. Ale to takie samo 'prawdopodobne' jak z
    > tym USB 3.

    jasne, jasne -- pamiętam jak ok. 2001 roku kupowałem PC z właśnie
    wchodzącymi pierwszymi portami USB2.0; dziś mam trzy kompy
    w których jest w standardzie na płytach głównych USB2.0 i tylko jednego
    z nich, notka mającego też ad hoc Fire-Wire;

    z USB2.0 korzystam codziennie podłączając przezeń ok. dziesiątki różnych
    urządzeń; do Fire-Wire "wytkam" tylko kamerę D8;
    biorąc pod uwagę kompatybilność w dół dla istniejących już urządzeń,
    łatwo przewidzieć dalszy rozwój sytuacji na rynku

    nie zauważyłem, abyśmy byli w sporze w tej dyskusji :)))

    --
    pzdr.
    JR

  • 34. Data: 2009-02-16 23:52:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2009, Krzysztof L wrote:

    > Jaka jest przewaga CF nad SD, która decyduje o stosowaniu CF?

    Rozmiar? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2009-02-17 00:34:41
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-16 21:52:09 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Wyraźnie stabilniej działa FW w przypadku dysków.

    I gdy jest multum małych plikow, co USB2 wyraźnie muli.

    > Nie działa szybciej, ale zawsze tak samo. USB2 potrafi śmigać, a za
    > sekundę się zamulić tak, że idzie jak z FDD.

    AFAIR w FW dane lecą tylko przez kontroler, a w USB jeszcze przez
    procek, więc jeśli ten akurat ma co robić...

    de Fresz

  • 36. Data: 2009-02-17 00:43:47
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-16 22:23:27 +0100, "JR" <j...@w...pl> said:

> [...]
    > biorąc pod uwagę kompatybilność w dół dla istniejących już urządzeń,
    > łatwo przewidzieć dalszy rozwój sytuacji na rynku

    Tak gwoli ścisłości to FW jest również kompatybilne w dół, ino wtyczka
    się zmieniła (czyli do gniazda FW800 można podpinać urządzenia FW400,
    przy użyciu stosownego kabelka).
    Do transferów większych ilości danych, nie da się ukryć, że jest to
    standard niewątpliwie lepszy. I niestety schodzący pomału z rynku -
    ilość urządzeń nigdy może nie była oszałamiająca, ale ostatnio wyraźnie
    się zmniejsza - nawet mamusia Apple wykastrowała z tego portu swojego
    ostatniego popularnego laptopa (MacBooka). Najpewniej skończy jako
    rozwiązanie niszowe, podobnie jak SCSI, a szkoda.

    de Fresz

  • 37. Data: 2009-02-17 02:35:51
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "de Fresz" :
> [...]
    > ostatniego popularnego laptopa (MacBooka). Najpewniej skończy jako
    > rozwiązanie niszowe, podobnie jak SCSI, a szkoda.

    jak piszesz -- nie pierwszy ci on i nie ostatni...
    ... nie ma sprawiedliwości na tym świecie :))

    --
    pzdr.
    JR

  • 38. Data: 2009-02-17 09:42:06
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    de Fresz pisze:

    > AFAIR w FW dane lecą tylko przez kontroler, a w USB jeszcze przez
    > procek, więc jeśli ten akurat ma co robić...
    Jeśli tak jest rzeczywiście, to jest wystarczający powód, aby olać USB
    na rzecz FW...
    J.

    --
    http://plieth.com

  • 39. Data: 2009-02-17 10:29:52
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Chyba tak.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 40. Data: 2009-02-17 11:04:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <z...@h...pl>,
    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Chyba tak.

    Ja patrzylem na Nikona D700. Ale rozumiem, ze juz staroc jest?

    TA