  • 1. Data: 2009-02-16 08:48:20
    Temat: Firewire - USB
    Od: j...@a...at

    Witam

    Czy ktos porownywal moze predkosc transferu z czytnikow kart dla usb
    2 i firewire ?
    CZy uzysk szybkosci jest wyrazny i ma znaczenie praktyczne.
    czasy wszytania paru GB na usb z karty CF 133x teraz dla mnie to rzad
    kilkunastu minut.
    jest sens zakupu - wiem nie sa drogie , ale nie chce zasmiecac domu
    ev. niepotrzebnym zakupem.

    XXX

  • 2. Data: 2009-02-16 09:16:37
    Temat: Re: Firewire - USB
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

    > czasy wszytania paru GB na usb z karty CF 133x teraz dla mnie to rzad
    > kilkunastu minut.

    Chyba po prostu masz wolny czytnik.

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 3. Data: 2009-02-16 09:48:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <6...@v...go
    oglegroups.com>,
    j...@a...at wrote:

    > Czy ktos porownywal moze predkosc transferu z czytnikow kart dla usb
    > 2 i firewire ?
    Chyba niewiele osob ma czytnik na firewire.

    > CZy uzysk szybkosci jest wyrazny i ma znaczenie praktyczne.
    > czasy wszytania paru GB na usb z karty CF 133x teraz dla mnie to rzad
    > kilkunastu minut.

    W teorii USB2 jest nieco szybsze od firewire. W praktyce jest odwrotnie.

    > jest sens zakupu - wiem nie sa drogie , ale nie chce zasmiecac domu
    > ev. niepotrzebnym zakupem.

    Jak ci tak zalezy, kup czynnik na Firewire2. Tylko gdzie?
    I o ile nie masz maca, to musisz zainwestowac jeszcze w droga karte.
    Pozdrav
    TA

  • 4. Data: 2009-02-16 09:59:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
> [...]
    > CZy uzysk szybkosci jest wyrazny i ma znaczenie praktyczne.
    > czasy wszytania paru GB na usb z karty CF 133x teraz dla mnie to rzad

    Zmień czytnik, oba interfejsy umożliwiają transfery kilkadziesiąt MBps.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-02-16 10:08:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Na tanim czytniku z kartą SD Extreme III uzyskuję 10-11MB/s, a z
    czytnika wbudowanego w komputer - 1MB/s, chociaż komputer jest dość
    nowoczesny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-02-16 12:35:06
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > Na tanim czytniku z kartą SD Extreme III uzyskuję 10-11MB/s, a z
    > czytnika wbudowanego w komputer - 1MB/s, chociaż komputer jest dość

    Komputer moze ale ten jego komponent do d....

    Obecnie czytniki dzialajace w UDMA np. tania Hama 35 w 1
    daja transfery pozwalajace na zgranie karty 8G w ok. 7 minut.

    Jezeli np. Total Commander podaje mniej niz 20000 kb/sek
    to zmien czytnik bo to jego wina. (oczywiscie jak mamy
    karty o ludzkich transferach a nie o indeksie 40x)

    Pzdr
    KKobus

  • 7. Data: 2009-02-16 12:41:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    KrzysztofK pisze:

> [...]
    > to zmien czytnik bo to jego wina. (oczywiscie jak mamy
    > karty o ludzkich transferach a nie o indeksie 40x)

    A co mam zrobić z WD My Book, który po USB czasami tylko osiąga 20000
    kb/s? ;)

    A prędkość transferu na poziomie 10MB/s mnie satysfakcjonuje. Czytnik to
    właśnie Hama 35 w 1 :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 8. Data: 2009-02-16 12:43:03
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    j...@a...at pisze:

    > Czy ktos porownywal moze predkosc transferu z czytnikow kart dla usb
    > 2 i firewire ?
    > CZy uzysk szybkosci jest wyrazny i ma znaczenie praktyczne...
    Interfejs FW ma same zalety i tylko jedna wadę - kiepsko się przyjął.
    Transfer jest wyraźnie szybszy w porównaniu z USB, między innymi z tego
    powodu, że dane wysyłane i odbierane, przesyłane są po dwóch różnych
    szynach, w związku z czym deklarowana prędkość jest praktyczna, a w
    standardzie USB, teoretyczna - zakładająca przypadek wyłącznie
    wysyłania, lub wyłącznie odbioru. Najlepszym dowodem na to jest fakt, że
    do pewnego czasu wstecz wszystkie cyfrowe kamery wideo były wyposażone
    wyłącznie w interfejs FW, gdyż tylko on pozwalał na przesyłanie danych
    do komputera w czasie rzeczywistym! Jak jest obecnie, nie wiem.
    Prócz tego w standardzie IEEE1394 (FW) nie występuje wyraźne
    rozróżnienie na "Host" i "Slave", w związku z czym, teoretycznie można
    byłoby łączyć ze sobą dwa czytniki, czytnik i kamerę wideo itd., itp.
    Gdyby rzeczone urządzenia posiadały tylko oprogramowanie to
    umożliwiające. Nie mówiąc wreszcie i o tym, że w standardzie FW nie
    występują takie ewidentne kalectwa, jak instalowanie na nowo sterownika
    przy skorzystaniu z sąsiedniego gniazdka USB. Zalet FW jest skądinąd
    więcej...
    Prekursorem standardu IEEE1394 na rynku polskim była firma QART i tamże
    było niegdyś rzetelne porównanie obydwu standardów. Spróbuj znaleźć,
    może jeszcze tamże figuruje. A jeśli już nie, to poproś o udostępnienie
    poprzez email - http://www.qart.com.pl/
    Powodzenia,
    Jurek PL.

    --
    http://plieth.com

  • 9. Data: 2009-02-16 12:57:58
    Od: j...@a...at

    On 16 Feb., 10:16, Uncle Pete <p...@a...waw.pl> wrote:

    > Chyba po prostu masz wolny czytnik.

> [...]

    byc moze , ale jak mam sprawdzic przy zakupie czy bedzie szybki ?
    i tak jest zewnetrzny HAMY . wbudowany w komputer jest tak szybki jak
    skrzyzowanie mula z zolwiem :-)

    czas transferu dla pelnej karty 8 GB to bedzie poprzez usb2 chyba ze
    40 minut .
    szybciej mozna bylo wywolac film analogowy w koreksie , niz tutaj
    dokonac tylko transferu. :-(

    XXX

  • 10. Data: 2009-02-16 13:00:53
    Od: j...@a...at

    On 16 Feb., 13:43, George <j...@N...plieth.com> wrote:

> [...]
    > było niegdyś rzetelne porównanie obydwu standardów. Spróbuj znaleźć,
    > może jeszcze tamże figuruje. A jeśli już nie, to poproś o udostępnienie

    teoretycznie transfer przy uzyciu FW jest szybszy i to sporo , mnie
    interesuje jak to w praktyce wyglada , sa takie czytnik na FW i
    zmienilbym jesli to wyraznie co najmniej 2 razy przyspieszy transfer.

    moze jeszcze znajdzie sie ktos , kto pracuje na czytniku dla FW ??

    XXX