    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Filtry polaryzacyje liniowe a praca AF - prawda czy mit?
    Date: Tue, 29 Dec 2009 16:32:15 +0100

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    >To, że zmniejszają, to oczywiste. Ale dlaczego miałyby odcinać to
    >nie
    >rozumiem.

    W zaleznosci od konstrukcji - jesli odbicie jest na dielektryku to
    kat moze byc zblizony do brewsterowskiego. A wtedy moze byc
    [nie]ciekawie.

    >Mógłbyś to wyjaśnić?

    Ja tam nie wiem, ale czy te krzyzowe czujniki nie korzystaja
    przypadkiem z tego samego zwierciadelka ?

    >Przy okazji: liniowe filtry polaryzacyjne na ogół wprowadzają
    >mniejsze
    >zafarby niż kołowe, a wynika to z samej zasady ich działania.

    Hm, nie uzywalem, ale zasada dzialania jest taka ze najpierw mamy
    zwykly filtr liniowy, a za nim plytke cwiercfalowa zmieniaja
    polaryzacje na liniowa.
    Nie powinno to wplywac na kolor.

    >Używam filtrów liniowych z Pentaksem K100D bez żadnych problemów.

    A po obrocie o 90 stopni ?

    J.