  • 1. Data: 2009-08-10 22:17:20
    Temat: Filtr kreatywny - Sepia 1 - Gdzie?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Witam,

    Potrzebuje szybko wyposazyc sie w filtr barwny, kreatywny - sepia
    (najlepiej sepia 1). Najchetniej Marumi. Niestety "alledrogo" oferuje cos
    takiego tylko w standardzie Cokin. Ja potrzebuje zwykly, nakrecany (58,
    albo 67 mm). Moze zna ktos jakis sklep wysylkowy, ktory cos takiego
    sprzedaje? Albo zwykly, klasyczny sklep w Krakowie, gdzie maja cos takiego
    na skladzie???

    Thomas

  • 2. Data: 2009-08-10 22:45:36
    Temat: Re: Filtr kreatywny - Sepia 1 - Gdzie?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Thomas pisze:
    > Witam,
    >
    > Potrzebuje szybko wyposazyc sie w filtr barwny, kreatywny - sepia
    > (najlepiej sepia 1).

    Ke?
    A to nie da się po ludzku w programie graficznym przerobić zdjęcia na
    sepię?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 3. Data: 2009-08-10 22:50:11
    Od: <s...@a...pl>

    > Ke?
    > A to nie da się po ludzku w programie graficznym przerobić zdjęcia na sepię?

    Na szczęście świat nie jest jeszcze w całości zero-jedynkowy :)

  • 4. Data: 2009-08-10 22:54:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Na szczęście świat nie jest jeszcze w całości zero-jedynkowy :)

    A wyjaśnisz mi sens zastosowania filmu wprowadzającego jednolite
    zabarwienie? Jaką to miałoby mieć wyższość nad zastosowaniem cyfrowego
    filtra? Bo rozumiem zastosowanie polaryzacyjnego, ND, czy szarej połówki.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-08-10 23:02:58
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A wyjaśnisz mi sens zastosowania filmu wprowadzającego jednolite
    > zabarwienie? Jaką to miałoby mieć wyższość nad zastosowaniem cyfrowego
    > filtra? Bo rozumiem zastosowanie polaryzacyjnego, ND, czy szarej połówki.

    Nie chce mi sie bawic w programie graficznym. Nie mam tez nic bardziej
    zaawansowanego niz stary PSP 8.0. Potrzebuje konkretny filtr, ze tak sie
    wyraze - sprzetowy. Jak napisalem, najlepiej Sepia 1 - taki nie sprowadza
    zdjecia do jednolitego brazu (sepi), tylko nieco zmienia barwy na zdjeciu.
    Jak ktos ma jakies namiary prosze o podanie. No chyba, ze mi Pawle podasz
    krok-po-kroku metode jak to zrobic w PSP w miare szybko (co i jak
    poustawiac, by osiagnac zamierzony efekt)? :)

    Thomas

  • 6. Data: 2009-08-11 06:10:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2009 01:02:58 +0200, Thomas napisał(a):

    > No chyba, ze mi Pawle podasz
    > krok-po-kroku metode jak to zrobic w PSP w miare szybko (co i jak
    > poustawiac, by osiagnac zamierzony efekt)? :)

    Weź sobie jasnoniebieską kartkę i ustaw na nią balans bieli
    - obejdziesz się bez PSa;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2009-08-11 06:11:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    > krok-po-kroku metode jak to zrobic w PSP w miare szybko (co i jak
    > poustawiac, by osiagnac zamierzony efekt)? :)

    99% aparatow ma efekt sepii w aparacie.
    sprawdzales ?

  • 8. Data: 2009-08-11 06:13:34
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:7bvdt2k5d5xy$.19qp6a8egh1tj.dlg@40tude.net...

    > Weź sobie jasnoniebieską kartkę i ustaw na nią balans bieli
    > - obejdziesz się bez PSa;-)

    Oj tego nie mam. Poza tym jasny niebieski to zbyt ogolnie powiedziane. Moge
    ustawic WB w temp K. Ile to bedzie?? :)
    Choc dalej mam watpliwosci, czy efekt bedzie wlasciwy i taki sam jak
    wykorzystujac filtr.

    Thomas

  • 9. Data: 2009-08-11 06:18:00
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Uzytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > 99% aparatow ma efekt sepii w aparacie.
    > sprawdzales ?

    Ma. Ale ja nie chce monochromatycznej sepi. Chce taki efekt np:
    http://www.photoblog.pl/pios/41808526/solitude_stand
    ing.html
    albo:
    http://www.photoblog.pl/pios/25076798

    T.

  • 10. Data: 2009-08-11 06:26:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 11 Aug., 08:18, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
> [...]
    b14g2000yqd.googlegroups.com...

    > Ma. Ale ja nie chce monochromatycznej sepi. Chce taki efekt

    przeciez taki efekt masz w komputerze natychmiast - nie potrzebujesz
    zadnego PSP

    mozesz sprawdzic w internecie u producenta np tego cocina jakiej
    temperaturze barwowej odpowiada ten filtr.
    powinin cos takiego podac.

    nastepnie przy obrobce zdjecia najlepiej w raw nastawiasz te
    temperature suwakiem , moze z drobnymi odchylkami , do ktorych
    dojdziesz empirycznie. ( tutaj drobne zastrzezenie , moze chocdzic o
    barwe dopelniejaca , ale sie natychmiast zorientujesz )

    jesli nie znajdziesz temp barwowej dla tego filtra to przejedz w
    trakcie wolania rawu suwakiem porzez caly zakres i dostaniesz efekty
    na jakiepotrzebowalbys ze 100 roznych filtrow.
    wybierz ten ktory pasuje.

    zdjecie zrobisz calkiem normalnie np w AWB