  • Data: 2009-07-14 14:37:55
    Temat: Re: Filtr UV - jaki?
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str> szukaj wiadomości tego autora

    > Od jakiego pułapu cenowego zaczyna się ta kategoria filtrów?

    Nie umiem tego powiedziec, to kwestia bardzo subiektywna.
    Mnie raz filtr uratowal obiektyw. Ale bez wzgledu na to jak dobry by byl
    to i tak mam zasade, ze jak fotografuje pod slonce to go odkrecam.
    To naprawde niewielki wysilek, nie jest przyspawany.

    > Czy uwaga ta dotyczy filtrów Hoya HMC albo HMC Super?

    Widzialem kiedys w sklepie foto swietny "wzornik" - Hyba Hoya ;-)
    Jeden filtr zrobiony z 4 cwiartek czterech filtrow UV o roznej klasie.
    Swietnie pokazywal ktore szklo jak odbija i dawal do myslenia.

    Jest gradacja: szary / fioletowy / szary / czarny - jesli dobrze
    pamietam. Po prostu kazdy o krok lepszy...

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl