  • Data: 2009-07-14 16:08:54
    Temat: Re: Filtr UV - jaki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 14 Jul 2009, Marek wrote:

    > o podpowiedź co kupić, aby nie pogorszyć "obrazka" i czy koniecznie
    > musi być wykonanie slim

    W razie slima odpowiedz sobie na pytanie, czy masz zamiar zakładać
    osłonę (pokrywkę).
    To nie jest dowcip - w sprzęcie kategorię niżej (duża hybryda)
    przeszedłem na noszeni aparatu bez pokrywki (z założonym filtrem
    w roli ochrony), znakomicie poprawia to wygodę obsługi (jedna
    ręka starczy).

    Natomiast jak kupisz slima *i* chcesz mieć osłonę, to przygotuj
    się na to, że kawałek miękkiego plastiku w roli osłony zakładalnej
    *na* filtr nie kosztuje grosze :O

    > aby filtr nie winietował na krótkim końcu
    > Nikkor AF-S 16-85

    Jeśli będziesz rozważać zdejmowanie filtra do zdjęć "nie ze
    słońcem" (a trzeba się liczyć), to może dla 16..18 mm też
    będziesz zdejmować...

    pzdr, Gotfryd