  • 21. Data: 2011-01-08 22:57:48
    Temat: Re: Filtr ADSL z neostrady...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:slrniif5su.t3o.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > A z kim ja w tej chwili dyskutuję? Z fizyką?

    Próbujesz udowadniać, że kondensator nie tłumi w.cz.

    > Przecież napisałem -- "koniec kabla wpięty był w filtr". Czyli wtyczka
    > kabla w dziurke filtra.

    OK.

    > 5 metrów i 10 centymetrów -- pozwole sobie skorygować.

    Po co?

    > O indukcyjności
    > kabla (i jego "długoliniowości") już pisałem, więc nie chcę się powtarzać.

    No ale jest to istotne przy Twoim "teście" który niczego nie testuje.

    > Ta sama.

    > Po co mam to robić? To mało twórcy eksperyment.

    Twój był bardzo twórczy. Dowiedzieliśmy się, że kondensator
    równoległy odizolowany od sygnału dwiema indukcyjnościami
    nie tłumi sygnału tak bardzo jak kondensator wpięty wprost
    w drogę sygnału. Czy ktoś tego nie wiedział przed Twoim testem?

    > Ktoś, kto ma dołożyć
    > filtr do telefonu podłaczonego do linii, może mieć wątpliwości, czy
    > zrobić od strony gniazdka (dobrze) czy od strony telefonu (filtr
    > włączony odwrotnie, więc teoretycnie źle).

    ??? Rżniesz głupa? Filtr ma z jednej strony wtyczkę z drugiej
    gniazdko. Nie wepniesz go odwrotnie chyba że go otworzysz.

    > I to złe, niedobre,
    > odwrotne włączenie nie powoduje wcale, że "jest kicha". Niczego
    > innego nie twierdziłem gdy zadano takie pytanie. No, jeszcze tylko
    > to, że odwrotnie włączony filtr również filtruje. Czyli nie słychać
    > szumu ADSL. Mogę dodać jeszcze, że wiele telefonów (również tych
    > najtańszych) w ogóle obywa sie bez filtra i nie szumi. Musi co mają
    > wbudowany taki układ dolnoprzepustowy.

    Nie masz pojęcia o elektronice. Tracisz czas - swój i mój.

    Śmieszysz mnie. Naprawdę.

  • 22. Data: 2011-01-08 23:07:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 08.01.2011 23:57, Pszemol pisze:
    > "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
    >
    > ??? Rżniesz głupa? Filtr ma z jednej strony wtyczkę z drugiej
    > gniazdko. Nie wepniesz go odwrotnie chyba że go otworzysz.

    Taki filtr możesz wpiąć zarówno w gniazdko telefoniczne (prawidłowo) jak
    i w telefon (nieprawidłowo):
    http://clickercable.com/catalog/popup_image.php?pID=
    247&osCsid=ryxzqldklo

    Michoo

  • 23. Data: 2011-01-09 00:56:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > nie tłumi sygnału tak bardzo jak kondensator wpięty wprost
    > w drogę sygnału. Czy ktoś tego nie wiedział przed Twoim testem?

    Ci, którym się wydawało, że odwrotnie podłączony filtr może spowodować
    "kichę", mogli tego nie wiedzieć. A próba miała na celu coś więcej niż
    zademonstrowanie filtra dolnoprzepustowego. Ktoś to już oczywiście
    wcześniej jako pierwszy wymyślił, policzył i zmierzył -- w tym sensie
    twórcze nie było (oczywiście bardzo żałuję, że tym kimś nie byłem ja).

    > ??? Rżniesz głupa? Filtr ma z jednej strony wtyczkę z drugiej
    > gniazdko. Nie wepniesz go odwrotnie chyba że go otworzysz.

    Filtr od strony gniazdka można podłączyć tylko we właściwym kierunku,
    a od strony telefonu -- tylko odwrotnie. Jak ktoś nie jest w stanie
    tego pojąć, to już trudno.

    > Nie masz pojęcia o elektronice. Tracisz czas - swój i mój.

    Każdy odpowiada za swój czas, więc tylko do siebie może mieć pretensje,
    jeśli go traci.

    > Śmieszysz mnie. Naprawdę.

    Bardzo mnie to cieszy. Naprawdę.

    Jarek

    --
    Raz tylko dany ci czas
    Ani on twój ani czyj

  • 24. Data: 2011-01-09 00:59:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Taki filtr możesz wpiąć zarówno w gniazdko telefoniczne (prawidłowo)
    > jak i w telefon (nieprawidłowo):
    > http://clickercable.com/catalog/popup_image.php?pID=
    247&osCsid=ryxzqldklo

    A to zdjęcie miało służyć ilustracji czego? Kolega Pszemol przecież
    wie, że filtr ma z jednej strony wtyczkę, z drugiej gniazdko. Tylko
    nie potrafi sobie wyobrazić w jaki sposób to da się podłączyć do kabla,
    telefonu i gniazdka. Za to wszystko chciałby otworzyć i zajrzeć do środka.
    Bo dociekliwy jest.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2011-01-09 01:50:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    > A to zdjęcie miało służyć ilustracji czego? Kolega Pszemol przecież
    > wie, że filtr ma z jednej strony wtyczkę, z drugiej gniazdko.
    Dość popularne są filtry, które mają jedną wtyczkę i 2 gniazda (opisane)
    - przy nich trzeba być ciężko myślącym, żeby się pomylić.

    Michoo

  • 26. Data: 2011-01-09 02:05:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Dość popularne są filtry, które mają jedną wtyczkę i 2 gniazda (opisane)

    Filtry czy zwrotnice? Do pierwszej Neostrady (tej co jeszcze miała
    stałe IP i nie było logowania) tepsa dała mi zwrotnicę. Taką dość
    dorodną -- spore białe pudełko z trzema gniazdkami (opisanymi).
    Trzeba było trzech kabli żeby gniazdko w ścianie połączyć z telefonem
    i routerem.

    > - przy nich trzeba być ciężko myślącym, żeby się pomylić.

    Tu nie chodziło o pomyłkę, tylko o celowe włączenie filtra (z jedną
    wtyczką i jednym gniazdkiem) w odwrotną stronę -- kol. Pszemolowi
    było ciężko wymyślić coś innego niż dobieranie się do wnętrza pudełka.

    Jarek

    --
    Otwórzmy więc ich drzwi...
    zajrzyjmy im do wnętrza

  • 27. Data: 2011-01-09 13:22:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 Jan 2011 16:57:48 -0600, Pszemol wrote:
> [...]
    >nie tłumi sygnału tak bardzo jak kondensator wpięty wprost
    >w drogę sygnału. Czy ktoś tego nie wiedział przed Twoim testem?

    no, kondensator z dwiema cewkami przy pewnej czestotliwosci wpada w
    rezonans.
    A kondensator z linia dluga to ciekawe zagadnienie .. choc tu chyba
    jest linia krotka ..

    >??? Rżniesz głupa? Filtr ma z jednej strony wtyczkę z drugiej
    >gniazdko. Nie wepniesz go odwrotnie chyba że go otworzysz.

    Nie wiem jak w USA, ale w Polsce to sciana ma gniazdko, modem ma
    gniazdko i telefon ma gniazdko, wiec mozliwosci podlaczenia jest
    sporo.

    J.

  • 28. Data: 2011-01-09 14:36:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > no, kondensator z dwiema cewkami przy pewnej czestotliwosci
    > wpada w rezonans.
    > A kondensator z linia dluga to ciekawe zagadnienie .. choc
    > tu chyba jest linia krotka ..

    Dla końca pasma ADSL długość fali w próżni to około 270 metrów.
    Można przyjąć, że NVP kabla telefonicznego, to jakieś 2/3. A więc
    będzie 180 metrów. Ćwierć fali, to 45 m. W okablowaniu budynków
    jak najbardziej trzeba pamiętać o liniach długich.

    Ale najfajniejsze w technice ADSL jest to, że między DSLAM a modem
    można wstawić jeden bądź kilka filtrów środkowozaporowych, a i tak
    będzie działać. I to bez utraty parametrów użytkowych (o ile nie
    żąda się maksymalnej prędkości transmisji, czyli 25Mbps dla ADSL2+).

    --
    Jarek