    Date: Mon, 16 Dec 2013 10:43:58 +0100
    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Filozofowanie o kartach pamięci

    Użytkownik Grzegorz Kurczyk napisał:
    > Marketingowcy wyszli z założenia, że dwukierunkowego łącza potrzebuje
    > profesjonalista, a taki jest skłonny zapłacić za kamerę więcej.

    Być może miał tu coś do gadania spec od marketingu ale nie tylko. Sprawa
    odblokowywania zewnętrznego wejścia wideo w kamkorderach jest dość
    stara. W Europie, nie wiem, czy tylko w krajach unijnych, czy to jest
    jakoś ogólniej zapisane, obowiązuje wyższy podatek na urządzenia
    nagrywające z zewnętrznego źródła. W mojej kamerze Sony (bardzo stara
    Hi8) wystarczy przy pomocy pilota serwisowego zmienić zawartość komórki
    pamięci i wstawić dwa przyciski pod klapką. Ewentualnie zawsze
    uruchamiać nagranie przy pomocy tego pilota. W instrukcji serwisowej
    (łatwej do kupienia) jest opisna metoda odblokowania, przydatna w
    lokalizacji uszkodzenia. Po naprawie należy koniecznie przywrócić
    pierwotne ustawienia :-).
    Być może nawet popełniłem przestępstwo skarbowe, przeciw prawom
    autorskim, czy jeszcze innym hienom :-) Mam to w d...
    Te same kamery (system PAL) były sprzedawane w Nowej Zelandii i
    Australii bez blokady, przyciski są wstawione gdzie trzeba. Piszę
    "przyciski", ponieważ potrzebne są dwa, do jednoczesnego naduszenia.
    Problem był dość powszechny ale ostatnio nie miałem potrzeby
    odblokowywania, więc nie znam dzisiejszych możliwości. Pewnie producenci
    sami nie są zainteresowani zbyt dokładnym zabezpieczeniem tej opcji.
    Klient znajdzie opis i kupi kamerę, w której to jest łatwe do zrobienia.
    Ominie wyroby producenta, który zbyt solidnie zabezpieczy te funkcje.
    Przynajmniej ten, który potrzebuje video in. Gdyby naprawdę chcieli
    zablokować, to myślę że tak łatwo by nie poszło. Wystarczy, że w
    powszechnie dostępnych serwisówkach nie znajdziesz informacji którą
    komórkę przeprogramować lub ścieżkę przeciąć. Są informacje, które nie
    wyciekają do internetu.
    Maciek