  • Data: 2013-12-24 21:41:40
    Temat: Re: Filozofowanie o kartach pamięci
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-15 00:46, John Doe wrote:
    > Zastanawiam się dlaczego różne typy kart pamięci mają nieintuicyjne
    > właściwości. Głównie chodzi mi o różnicę pomiędzy rodziną SD/SHC/SDXC i
    > Compact Flash. Zauważyłem że CF jest uważany przez fotografów za bardziej
    > profesjonalny co by tłumaczyło większą cenę i pojemność. Jednakowoż gdy
    > sprawdzę specyfikacje współczesnych kart SD i CF, okazuje się że SDki są
    > tańsze, mniejsze i mimo wszystko zachowują pojemność i szybkość
    > porównywalną z CF.
    Bo tak chyba kiedyś było, tzn. CF były istotnie szybsze od SD.

    > Zastanawiam się dlaczego tak jest. Czy CF nie powinny
    > mieć tak z 4 razy większej pojemnośći za sprawą większego rozmiaru karty
    > albo być tańsze od SD które mają większą popularność i wygodniejszy
    > rozmiar? A może CF ma jakieś ukryte zalety w stosunku do SD?
    W kształtowaniu cen kart pamięci IMO największą rolę odgrywa marketing
    producentów tych kart. Oraz producenci sprzętu foto. Np. taki EOD 5D
    MkIII (~11kzł za samą puszkę) obsługuje karty CF i SD. Przeznaczony dla
    plebsu ;-D 6D (~6kzł za puszkę) obsługuje tylko SD. Z kolei sprzęt z
    najwyższej półki Canona, 1D C, obsługuje tylko CF. W każdym razie z
    kolesi którzy kupują sprzęt tej klasy można wyssać trochę więcej kasy
    nawet za "duperele" typu karty pamięci. :-D