  • Data: 2013-12-15 20:31:46
    Temat: Re: Filozofowanie o kartach pamięci
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.12.2013 19:22, John Doe pisze:

    > Miałem na myśli to że skoro i CF i SD to ~ taka sama pamięć + kontroler, to
    > dlaczego cena SD < CF skoro wydawać by się mogło, że wpakowanie X GiB do CF
    > powinno być łatwiejsze/tańsze. Co za tym idzie mniej zminiaturyzowane CF
    > powinny być tańsze, a nie droższe od SD.

    Ceny sprzętu elektronicznego powszechnego użytku często mają niewiele
    wspólnego z kosztami produkcji, a zależą od tego ile klient jest skłonny
    zapłacić. Kiedyś "upgrejdowałem" teściowi kamkorder Panasonica DV. Były
    dwa modele różniące się ceną o prawie 40%. Różnica funkcjonalności
    polegała na tym, że ten tańszy miał "jednokierunkowe" złącze FireWire.
    Można było z jego kasety zgrać materiał na komputer, ale nie pozwalał na
    nagranie na kasetę materiału z komputera. Droższy model działał w obie
    strony. Z zewnątrz kamery identyczne. Myślałem, że chociaż w środku na
    czymś zaoszczędzili i ta tańsza np. nie ma wlutowanego jakiegoś scalaka
    itp. Okazuje się, że w środku obie kamery też były identyczne i różniły
    się tylko czterema bajtami w EEPROM-ie :-)

    Marketingowcy wyszli z założenia, że dwukierunkowego łącza potrzebuje
    profesjonalista, a taki jest skłonny zapłacić za kamerę więcej.

    Pozdrawiam
    Grzegorz.