  • Data: 2014-01-04 18:41:45
    Temat: Re: Filozofowanie o kartach pamięci
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 15 Dec 2013 20:31:46 +0100, Grzegorz Kurczyk napisał(a):

    > Ceny sprzętu elektronicznego powszechnego użytku często mają niewiele
    > wspólnego z kosztami produkcji, a zależą od tego ile klient jest skłonny
    > zapłacić. Kiedyś "upgrejdowałem" teściowi kamkorder Panasonica DV. Były
    > dwa modele różniące się ceną o prawie 40%. Różnica funkcjonalności
    > polegała na tym, że ten tańszy miał "jednokierunkowe" złącze FireWire.
    > Można było z jego kasety zgrać materiał na komputer, ale nie pozwalał na
    > nagranie na kasetę materiału z komputera. Droższy model działał w obie
    > strony. Z zewnątrz kamery identyczne. Myślałem, że chociaż w środku na
> [...]

    Nagrywanie to bajer nazwijmy niekoniecznie każdemu potrzebny. W
    oscyloskopach Rigola było ciekawiej - DS1052E (2x50MHz) posiada
    dokładnie te same podzespoły, co model z pasmem 2x100MHz. Zmiana
    sprowadzała się do połączenia się poprzez port RS232 z poziomu
    Hyperterminala w komputerze i zmiany jednego bajtu w ciągu
    identyfikacyjnym. Poinformowano mnie nawet o tym w NDN, gdy kupowałem
    swój egzemplarz DS1052E :D Niestety później ta możliwość została
    zablokowana w firmware.
    GG#2400455 ICQ#320399066