  • Data: 2009-10-29 21:41:20
    Temat: Re: Filmy HD z Lumixa - co z tym zrobić?
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:hcco8t$ota$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > No więc mam Lumixa.
    [ciach]
    >Klasyczny MPG lub AVCHD. Tylko w tym drugim formacie rozdzielczość jest
    >teoretycznie HD.
    > Po podłączeniu aparatu do TV odtwarza to bardzo fajnie. Nie wiem czy to
    > prawdziwe HD czy tylko "chwyt marketingowy" ale poprawa jakości jest
    > widoczna. Niestety po zrzuceniu na kompa pojawiają się trzy problemy:
    > 1. Mogę to odtwarzać tylko w programiku dołączonym do aparatu. Programik
    > jest gówniany i nie lubię z niego korzystać.

    Bez przesady kilka kodeków i nawet WMP 10 je odtwarza

    > 2. Komp nie wyrabia. Filmy skaczą. Albo rzeczywiście mam już za słabą
    > grafę co wydaje się prawdopodobne, albo patrz punkt 1. czyli programik
    > jest gówniany.

    mój Pentium M 1,6GHZ (z zintegrowaną grafiką) bez problemu daje sobie z nimi
    radę

    > 3. Film jest zapisany w postaci aż czterech plików z rozszerzeniami:
    > *.cont *.iis *.m2ts *.tmb Po pierwsze robi mi to burdel na dysku.
    wystarczy plik .m2ts

    > Pyt. 1.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu?

    Tak

    > Pyt. 2.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu
    > bez straty jakości?

    Tu jeż jest większy problem (rozmiarowo :D)

    Jakby co to tu masz konwerter (free)
    http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

    PS
    Ktoś zna darmowy program do obróbki .mts ?? (wystarczi mi przyciąc i dziwięk
    podmienić)

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl