  • Data: 2009-10-30 07:44:01
    Temat: Re: Filmy HD z Lumixa - co z tym zrobić?
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:hcco8t$ota$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> [...]
    > drugim formacie rozdzielczość jest teoretycznie HD.
    > Po podłączeniu aparatu do TV odtwarza to bardzo fajnie. Nie wiem czy to
    > prawdziwe HD czy tylko "chwyt marketingowy" ale poprawa jakości jest widoczna.
    > Niestety po zrzuceniu na kompa pojawiają się trzy problemy:
    > 1. Mogę to odtwarzać tylko w programiku dołączonym do aparatu. Programik jest
    > gówniany i nie lubię z niego korzystać.
    > 2. Komp nie wyrabia. Filmy skaczą. Albo rzeczywiście mam już za słabą grafę co
    > wydaje się prawdopodobne, albo patrz punkt 1. czyli programik jest gówniany.
    Ściągnij kodeki pakiet K-Lite. Będziesz mógł odtwarzać np. w Media Player
    (lepiej w wersji Classic z pakietu K-lite). U mnie w notebooku Celeron 1.5GB
    wyrabia się bez problemu z odtwarzaniem standardu HD720p.

    > 3. Film jest zapisany w postaci aż czterech plików z rozszerzeniami: *.cont
    > *.iis *.m2ts *.tmb Po pierwsze robi mi to burdel na dysku. Po drugie nie mam
    > żadnej możliwości podglądu miniatury filmu. Musze odpalać gówniany programik z
    > punktu pierwszego :/ Formatu tego nie rozpoznaje też Picassa.
    Wystarczy przegrać .m2ts
    Z tego co pamiętam to gdzieś w opcjach kodeków było tworzenie miniatur w
    Eksploratorze.
    Picassa tworzy miniatury i odtwarza (gdy są kodeki).

    > Pyt. 1.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu?
    > Pyt. 2.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu bez
    > straty jakości?
    Ja używam już wcześniej proponowany Free HD Converter V1.2 (www.koyotesoft.com)
    Strata jakości jest nieunikniona. Teoretycznie można by zrobić AVI z bezstratną
    kompresją, ale przy jakości HD rozmiar pliku byłby zabójczy.
    Zazwyczaj konweruję AVCHD na MPEG2 HD - strata jakości nieistotna, a
    przynajmniej komputer z montażem się wyrabia. (Ulead Video Studio 11 na
    komputerze z dwurdzeniowym AMD Athlon 64 X2 5200+ zupełnie wysiada z AVCHD, a z
    MPEG działa bez problemu).

    Pozdrawiam
    Wojtek