  • 11. Data: 2010-08-05 21:57:09
    Temat: Re: Filmy HD itp - upgrade PC
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@i...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Do takiej konfiguracji proponuje S3 Virge. HD bedzie "hulac" jak ta lala
    >
    > Pozdro, M.

    to miała byc jakas wysublimowana forma ironi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 12. Data: 2010-08-05 23:24:05
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 5 Aug 2010 21:57:09 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > to miała byc jakas wysublimowana forma ironi?

    jeżeli tak, to ja też jej nie chwytam i łączę się z Tobą w bólu...

    [ Jak to mówią daltoniści: życie jest jak tęcza - raz białe, raz czarne... ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 13. Data: 2010-08-06 08:14:51
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Thu, 05 Aug 2010 16:42:52 +0200, zenek napisał(a):

    > Sprzetowy dekoder nie wymaga super procesora w tunerach daja rade procki
    > po 400Mhz i mniej.

    Jasne. ja to wiem. CHodzilo mi tylko o sensownosc takiego rozwiazania - bo
    karty AGP sa coraz trudniej dostepne. OIDP np ATI tylko rodzine HD 2xxx
    mialo na AGP

    --
    Mark

  • 14. Data: 2010-08-06 10:33:05
    Od: "..Aldi..Romek.." <r...@p...fm>

    > Jasne. ja to wiem. CHodzilo mi tylko o sensownosc takiego rozwiazania - bo
    > karty AGP sa coraz trudniej dostepne. OIDP np ATI tylko rodzine HD 2xxx
    > mialo na AGP

    eee tam... na Alledrogo znajdziesz karty na przykład HD4650 lub 7600GT na
    slocie AGP

  • 15. Data: 2010-08-06 11:00:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mark" <t...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup
    > Jasne. ja to wiem. CHodzilo mi tylko o sensownosc takiego rozwiazania - bo
    > karty AGP sa coraz trudniej dostepne. OIDP np ATI tylko rodzine HD 2xxx
    > mialo na AGP

    Nie tylko. Chodź do wspomagania wystarczy radeon 2xxx lub GF8xxx.

  • 16. Data: 2010-08-06 11:00:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "..Aldi..Romek.." <r...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > eee tam... na Alledrogo znajdziesz karty na przykład HD4650 lub 7600GT na
    > slocie AGP

    7600 nie obsługuje DXVA

  • 17. Data: 2010-08-07 12:01:52
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    Órzytkownik "Budzik" napisał:
    > Mam nastepujacego kompa:
    > sempron 3000 na s939
    > 2GB RAM
    > dyski na EIDE
    > i reszta chyba bez znaczenia.
    >
    > Chciałbym zrobic upgrade pozwalajacy bez problemu ogladac na tym sprzecie
    > filmy w HD i generalnie dodac troche mocy.
    > Co byscie polecili?

    wybacz Budzik, ale jak na filmy HD to masz ZAJEBISTEGO kompa!:O)
    więc nie wiem o co ci chodzi, ale podejżewam że masz zarobaczonegi i
    zawirusiałego dlatego ci się ślimaczy i upgrade raczej tu nic nie pomoże:O)

    pamiętam że niedawno znajomenu stawiałem XPka na jakimś zabytkowym kompie
    jakiś pentium zdaje się, razu miał chyba 400MB, dyst mały i tak wolny że
    windows instalował się chyba cały dzień, ale filmy HD chodziły na nim
    płynnie, nawet dysk się wyrabiał:O)

  • 18. Data: 2010-08-07 17:56:45
    Od: "Milosz K." <m...@i...pl>

    W żadnym wypadku! Dobra rada wieloletniego, zadowolonego użytkownika tej
    karty :)

    Pozdrawiam, M.

  • 19. Data: 2010-08-10 05:40:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.apa5.merf g...@o...pl ...

> [...]
    > więc nie wiem o co ci chodzi, ale podejżewam że masz zarobaczonegi i
    > zawirusiałego dlatego ci się ślimaczy i upgrade raczej tu nic nie

    a moze to kwestia tego, ze w tle chodzi sporo programów.
    XP moze byc juz zmeczony bo instalacja win jest z 2006 roku ale na pewno
    nie jest zarobaczony ani zawirusiowany...

> [...]
    > wolny że windows instalował się chyba cały dzień, ale filmy HD
    > chodziły na nim płynnie, nawet dysk się wyrabiał:O)

    dobra, podałem HD jako przykład (majac zreszta na mysli te kodeki h264 ale
    to juz inna historia...)

    Zadam pytanie inaczej:
    jakiego wzrostu mocy obliczeniowej moge sie spodziewac wymieniajac procesor
    na athlona x2 4200 i ewentualnie dodajac 2GB ramu
    w porównaniu z kupnem jakiegos nowego zestawu?

    Jak zmieni sie zuzycie pradu przez procek?
    Ktos tu pisał o kilku złtych meisiecznie - nie widze problemu.
    Ale jak sie okaze ze 20zł miesiecznie, to juz byłoby duzo.

    Karty graficznej wolałbym nie dodawac, bo komp chodzi 24/7 a karta bedzie
    pewnie zuzywac sporo pradu. Aha - plyta głowna to GIGABYTE K8N51GMF-9 wiec
    PCI-E ze zintegrowaną karta NVIDIA(R) GeForce 6100 / nForce 430

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu

  • 20. Data: 2010-08-10 16:36:02
    Od: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>

    > a moze to kwestia tego, ze w tle chodzi sporo programów.
    > XP moze byc juz zmeczony bo instalacja win jest z 2006 roku ale na pewno
    > nie jest zarobaczony ani zawirusiowany...

    ło rany, po prostu jak ogladasz filmy to wystarczy w tym samym czasie nie
    odpalać gier i programów graficznych, proste co nie, chociaż na tfoim
    spszęcie to pewnie dwa na raz powinny spoko pójść:O)

    aco do wirusuf ro wybacz, ale jak taki super komp ci się muli bardziej niż
    jakiś zabytkowy pentium to wybacz, ale przeczyna jest prosta, masz skopany
    system robakami, wirusami i podobnym badziewiem, pewnie jeszcze dodatkowo
    używasz antywirusa, a to jeden z największych wirusuf:O)

> [...]
    > procesor
    > na athlona x2 4200 i ewentualnie dodajac 2GB ramu
    > w porównaniu z kupnem jakiegos nowego zestawu?

    a czy potrzebujesz wiecej niż 2GB ramu? bo jeśli nie to to raczej nic ci nie
    da, no chyba że używasz jakichś gier lub programów kture żrą ponad 2GB to
    wtedy w nich zauważysz przyspieszenie po dodaniu ramu, co do procka, to
    napewno wydajność skoczy, ale nie 4ry razu, bo to wszystko zależy od
    wspułpracy z płytą, ramem i dyskami, jeśli w starym sprzęcie zostanie jakieś
    wąskie gardło to nawet wymiana procka nic nie da,
    sensowność inwestycji zależy wyłącznie od kosztów, jeśli to twoje ulepszenie
    kosztuje grosze w porównaniu do nowego zestawu to ulepszaj, ale jeśli są to
    koszta porównywalne z ulepszeniem, to oczywiście opłaca się kupić nowe
    (procek, płytę, ram i dysk)

    > Jak zmieni sie zuzycie pradu przez procek?
    > Ktos tu pisał o kilku złtych meisiecznie - nie widze problemu.
    > Ale jak sie okaze ze 20zł miesiecznie, to juz byłoby duzo.

    nowe kompy to z reguły smoki na energię, sam procek może brać 100W, grafika
    też może setkę brać, a nowe zasilacze to mają moce jusz w KW!!!:O)
    jeśli zależy ci na oszczędności to jusz musisz sobie konkretnie dobrać
    energooszczędne elementy, czyli jakiś procek mobilny o mocy <50%, płyta ze
    zintegrowaną grafiką chłodzona pasywnie, dyski 2,5cala są takei co pobierają
    0.5W, zasilacz <200W, ale z tym będziesz miał problem, dużo szukania:O)