    From: "P.apa5.merf" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Filmy HD itp - upgrade PC
    Date: Tue, 10 Aug 2010 18:36:02 +0200

    Órzytkownik "Budzik" napisał:

    > a moze to kwestia tego, ze w tle chodzi sporo programów.
    > XP moze byc juz zmeczony bo instalacja win jest z 2006 roku ale na pewno
    > nie jest zarobaczony ani zawirusiowany...

    ło rany, po prostu jak ogladasz filmy to wystarczy w tym samym czasie nie
    odpalać gier i programów graficznych, proste co nie, chociaż na tfoim
    spszęcie to pewnie dwa na raz powinny spoko pójść:O)

    aco do wirusuf ro wybacz, ale jak taki super komp ci się muli bardziej niż
    jakiś zabytkowy pentium to wybacz, ale przeczyna jest prosta, masz skopany
    system robakami, wirusami i podobnym badziewiem, pewnie jeszcze dodatkowo
    używasz antywirusa, a to jeden z największych wirusuf:O)

    > Zadam pytanie inaczej:
    > jakiego wzrostu mocy obliczeniowej moge sie spodziewac wymieniajac
    > procesor
    > na athlona x2 4200 i ewentualnie dodajac 2GB ramu
    > w porównaniu z kupnem jakiegos nowego zestawu?

    a czy potrzebujesz wiecej niż 2GB ramu? bo jeśli nie to to raczej nic ci nie
    da, no chyba że używasz jakichś gier lub programów kture żrą ponad 2GB to
    wtedy w nich zauważysz przyspieszenie po dodaniu ramu, co do procka, to
    napewno wydajność skoczy, ale nie 4ry razu, bo to wszystko zależy od
    wspułpracy z płytą, ramem i dyskami, jeśli w starym sprzęcie zostanie jakieś
    wąskie gardło to nawet wymiana procka nic nie da,
    sensowność inwestycji zależy wyłącznie od kosztów, jeśli to twoje ulepszenie
    kosztuje grosze w porównaniu do nowego zestawu to ulepszaj, ale jeśli są to
    koszta porównywalne z ulepszeniem, to oczywiście opłaca się kupić nowe
    (procek, płytę, ram i dysk)

    > Jak zmieni sie zuzycie pradu przez procek?
    > Ktos tu pisał o kilku złtych meisiecznie - nie widze problemu.
    > Ale jak sie okaze ze 20zł miesiecznie, to juz byłoby duzo.

    nowe kompy to z reguły smoki na energię, sam procek może brać 100W, grafika
    też może setkę brać, a nowe zasilacze to mają moce jusz w KW!!!:O)
    jeśli zależy ci na oszczędności to jusz musisz sobie konkretnie dobrać
    energooszczędne elementy, czyli jakiś procek mobilny o mocy <50%, płyta ze
    zintegrowaną grafiką chłodzona pasywnie, dyski 2,5cala są takei co pobierają
    0.5W, zasilacz <200W, ale z tym będziesz miał problem, dużo szukania:O)