    From: "Latet" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Filmiki w formacie AVCHD - czy to problem?
    Date: Mon, 22 Feb 2010 13:21:30 +0100

    > Należy pamiętać, że AVCHD to format, z którego korzystają cyfrowe
    > kamery - więc nie ma się go co "bać" bo wkrótce stanie się standardem
    > we wszystkich cyfrówkach nagrywających HD.

    Zgadza się, dlatego się zdecydowałem na Panasonica - zalety tego fomatu są
    istotne. Choć to mnie zaniepokoiło:

    AVCHD Lite is a subset of AVCHD format, which identifies devices that are
    capable of 720p/30 recording only.[20] The name was used first in marketing
    literature for the Panasonic DMC-ZS3/DMC-FT1/DMC-TZ7 digital cameras, announced
    in January 2009. The 720p/30 video is recorded in the normal AVCHD 720p/60
    format, but every other frame is duplicated, resulting in 30 actual frames per
    second. This frame rate limitation stems from the capabilities of the camera
    sensor, it's not a limitation of the format (as normal full-fledged AVCHD is
    used as the storage format).
    (http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD)

    W specyfikacjach aparatu, który chciałbym kupić (Panasonic Lumix DMC-TZ10)
    http://www.optyczne.pl/index.html?aparat=all&produce
    nt=64&aparat=1106&pix=0&zoom=0&typ=dowolny&sort=
    podają:

    Zapis wideo
    . 1280 x 720 (HD, AVCHD Lite 60p/50p), SH: 17 Mbps / H: 13 Mbps / L: 9 Mbps lub
    AVI z szybkością 30 kl./s,

    ale z powyższego cytatu z Wiki wynika, że tak naprawdę to będzie 30 (albo 25?)
    fps, co byłoby dla mnie dyskwalifikujące, bo chodzi mi przede wszystkim o to
    "50p".

    latet