  • 101. Data: 2010-05-14 13:11:13
    Temat: Re: [Film] Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Czy mógłbyś sfotografować taki znak, czyli C14, który stoi przed
    > skrzyżowaniem?? Z chęcią to zobaczę.

    ze co ???

    Rozumiem, ze jak ograniczenie w terenie zabudowanym jest do 50km/h to nie
    moge jechac 50 ????? Musze sie tluc za toba 20 ??? Wlasnie dlatego
    wyprzedzam.

    > Nazwałbym to głupotą, bo przez takiego frajera trzeba hamować, bo on nie
    > ruszy już tak sprawnie... Ja mam kilka skrzyżowań tak wyczutych, że nie
    > hamuję w ogóle, wjeżdżam na skrzyżowanie kontynuując jazdę bez
    > zwalniania ani hamowania. Ale jak jakiś frajer mnie wyprzedzi, który nie
    > może za mną utrzymać 50 km/h, to przez niego muszę hamować!

    ale ja mam fanaberie i to moj biznes. Przepisy pozwalaja mi jechac 50km/h to
    jade. Ty chcesz jechac 20km/h (bo nie ma znaku C14) to sobie jedziesz. W
    takim przypadku jadacy 50km/h wyprzedza auto jadace 20km/h

    > Nie rusza się z pod świateł dynamicznie, bo:
    >
    > 1) Pojazdy (minimum 2, 3) opuszczają skrzyżowanie (z drogi prostopadłej)
    > na czerwonym świetle.

    buahahaha

    > 2) Spala się dużo paliwa.
    ROTFL. Ci Ci do mojego paliwa? Moje paliwo naciskam gaz. Twoje paliwo -
    ruszasz jak kapelusznik - robi sie korek bo mniej aut przejedzie pod
    zielonym

    > 3) Nic to nie daje, bo za chwile trzeba nogę z gazu zdjąć, są
    > ograniczenia prędkości.
    czyli po co jechac 50km/h bo moze sie przytrafic 40km/h gdzies dalej ??
    buahahahaha

    > 4) Skrzyżowanie trzeba przejeżdżać ze szczególną ostrożnością a nie z
    > gazem w podłodze.

    jakas podstawa prawna na poparcie powyzszego ???

    Icek

  • 102. Data: 2010-05-14 13:11:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak wszyscy się tu żrecie.. A co ze starą zasadą, że: Lewy pas jest dla
    > jadących szybciej, prawy pas jest dla jadących wolniej. Jeśli się komuś
    > śpieszy, niech jedzie sobie lewym, jeśli ktoś ma czas, niech jedzie
    > prawym.. I sprawa załatwiona. :)
    >
    > Ale fakt, nie ma przepisów jednoznacznie to regulujących i jest burdel
    > na zwężeniach we wszystkich miastach.

    to wytlumacz to tym jadacym po np. powstancow. Jeden i drugi jedzie 40km/h i
    jada rowno obok siebie

    Icek

  • 103. Data: 2010-05-14 13:12:41
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 09:59, Icek pisze:

    > co robi woda w zwezeniu ?? Przyspiesza. Czemu ?

    Ale tyle samo wody przeleci. NIC WIĘCEJ!

    Podłącz pompę i sprawdź przepustowość wody (litraż na godzinę) i sprawdź
    ciśnienie.

    Podłącz teraz dwie pompy pod trójnik. Co się okaże? Ilość wody taka
    sama, zwiększyło się tylko ciśnienie.

    I ciśnienie mi się zwiększa jak stoję na prawym pasie, a na lewym leci 5
    aut i wszystkie po chwili wjeżdżają na prawy a ja stoję nadal w tym
    samym miejscu. Niestety TO jest największym problemem. Że wszystkie
    jadące auta na lewym pasie "mają pierwszeństwo" przed tymi na prawym. I
    w rzeczywistości więcej aut wyjeżdża z "przed" przewężenia z lewego
    pasa, niż z prawego. BO CIOTY WPUSZCZAJĄ WSZYSTKIE AUTA Z LEWEGO PASA!!!

  • 104. Data: 2010-05-14 13:16:59
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 12:56, Icek pisze:

    > bo taki to oczekuje, ze sie zatrzymasz, machniesz reka, zamrugasz swiatlami
    > to on wtedy wie, ze moze jechac.

    I może jeszcze wysiąść i się ukłonić? I uśmiechnąć życzliwie, prosząc
    aby się podłączył? ;)

  • 105. Data: 2010-05-14 13:24:25
    Od: Czarek <...@...pl>

    Jacek Osiecki wrote:
    > Tak się trochę dziwię, że mimo ogólnej nagonki - nawet w mediach - na
    > idiotów zmieniających pas gdy tylko zauważą że jest zwężenie, nikt nie
    > stosuje najprostszego pod Słońcem rozwiązania... Wystarczy trochę przed tym
    > miejscem z którego widać znak postawić zapory między oboma pasami :)
    > Wtedy tacy "geniusze" będą siłą rzeczy jechali do końca, bo tylko tam będzie
    > można zjechać z pasa.

    Obawiam się tylko, że wtedy zmiany pasa i blokowanie zacznie się już
    przed rozpoczęciem bariery...

    Ja bym raczej poszedł w kierunku zwężek, w których żaden konkretny pas
    nie zanika. Przykład na rysunku poniżej... Ciągła linia przed zwężką
    uniemożliwia zmianę pasa, która i tak nie ma sensu, bo żaden nie zanika.
    Przed samą zwężką tworzymy odcinek bez wyznaczonych pasów ruchu, więc
    ograniczamy możliwość wyprzedzania. Zwężkę robimy na tyle długą i
    łagodną, żeby każdemu dać chwilę czasu na dostosowanie prędkości i
    odległości używając jedynie gazu, co zapewni większą płynność. Długość
    samej zwężki mogłaby być zależna od dozwolonej prędkości na danym odcinku.

    | |
    | |
    | |
    | |
    / \
    / \
    / \
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    | |
    | | |
    | |
    | | |

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 106. Data: 2010-05-14 13:25:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 13:11, Icek pisze:

    > ze co ???

    Zasugerowałeś, że przed skrzyżowaniem stoi znak C14. A ja chciałbym abyś
    chociaż jeden taki znak sfotografował na tle skrzyżowania.

    > Rozumiem, ze jak ograniczenie w terenie zabudowanym jest do 50km/h to nie
    > moge jechac 50 ????? Musze sie tluc za toba 20 ??? Wlasnie dlatego
    > wyprzedzam.

    Nie rozumiem o co Ci chodzi.. :) Napisz mi, co Ci sugeruję, co napisałem
    a ja Ci napiszę co źle zrozumiałeś. :)

    > ale ja mam fanaberie i to moj biznes. Przepisy pozwalaja mi jechac 50km/h to
    > jade. Ty chcesz jechac 20km/h (bo nie ma znaku C14) to sobie jedziesz. W
    > takim przypadku jadacy 50km/h wyprzedza auto jadace 20km/h

    I zatrzymuje siebie i mnie, a gdyby jechał stałą prędkością za mną albo
    by zwalniał za mną na tyle wcześnie, na ile ja mam wyczucie, to by nikt
    nie zatrzymał się i by była zachowana płynność jazdy. Ale po co jeździć
    płynnie, skoro można wrzucić jedynkę w swoim 1.2 punto, gazować, puścić
    sprzęgło i zerwać laczka, a potem spalić klocki na następnych światłach.

    > buahahaha

    Zapraszam do Trójmiasta. Wtedy ja się pośmieję z Twojego zdziwienia na
    twarzy! :D

    > ROTFL. Ci Ci do mojego paliwa? Moje paliwo naciskam gaz. Twoje paliwo -
    > ruszasz jak kapelusznik - robi sie korek bo mniej aut przejedzie pod
    > zielonym

    Zapewniam Cię, że nie ma znaczenia czy ja ruszę z pod świateł
    dynamicznie czy nie. Przejedzie tyle samo aut. A wiesz dlaczego? Już Ci
    tłumaczę.. Bo ruszających dynamicznie z pod świateł jest może z 10%. Ten
    z tyłu za mną zanim ruszy, to ja już jestem 100 metrów od niego. I jaki
    to ma sens? Uwierz, żaden.

    > czyli po co jechac 50km/h bo moze sie przytrafic 40km/h gdzies dalej ??
    > buahahahaha

    Jakim jeździsz samochodem misiu bury?

    > jakas podstawa prawna na poparcie powyzszego ???

    O matko, nie wierzę że ktoś taki jak Ty ma prawo jazdy...
    Art. 25. 1. KD

  • 107. Data: 2010-05-14 13:26:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ja bym raczej poszedł w kierunku zwężek, w których żaden konkretny pas nie
    > zanika.

    A raczej zanikają oba z wyraźnym oznakowaniem tego faktu.
    I dokładnie tak to jest w Niemczech rozwiązane, więc pomysł wart
    naśladowania.

  • 108. Data: 2010-05-14 13:27:25
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    > I ciśnienie mi się zwiększa jak stoję na prawym pasie, a na lewym leci 5
    > aut i wszystkie po chwili wjeżdżają na prawy a ja stoję nadal w tym samym
    > miejscu. Niestety TO jest największym problemem.

    Ale rozwiązanie jest proste - też jedź lewym. Jak więcej ludzi będzie jechać
    lewym to się wyrówna i lewy nie będzie uprzywilejowany. A jak wolisz prawym
    to pretensje możesz mieć do siebie. Tych pięciu kierowców tylko wykorzystało
    miejsce, którego nie zajęli inni tacy jak Ty.

  • 109. Data: 2010-05-14 13:29:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 12:35, LEPEK pisze:

    > Aha...

    Coraz bardziej odnoszę wrażenie, że on nie ma prawa jazdy... Tylko
    jeździ z tatą, który jest MISZCZEM w swoim punto 1.2

  • 110. Data: 2010-05-14 13:33:15
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 11:31, LEPEK pisze:

    > Nie na 100-200 - chciałem tylko dać obraz maxymalnych możliwych
    > oszczędności czasu. I te oszczędności to przy założeniu, że zawsze wybór
    > pasa będzie trafny i co 7-10 sygnalizację da się przegonić (co jest
    > bardzo trudne).
    > Na prawdę - polecam ustawić się z kimś w dwa samochody, ruszyć
    > jednocześnie i zmierzyć różnicę czasu na mecie. Samym gonieniem pod
    > czerwone nie zyska się pół godziny na przejeździe przez całe miasto.

    Zyska, ale tylko kilka minut. Bo światła są wszędzie. A ile spali więcej
    paliwa i o ile bardziej zużyje hamulce, to szok! W dodatku ile nerwów
    się natraci. Nie wspominając o bezpieczeństwie poruszania się po
    mieście. Tacy szaleńcy dużo częściej powodują wypadków, bo prędkość jest
    zawsze za duża...

    Już nie raz tak jechałem, że obserwowałem auta i ja jechałem sobie
    spokojnie, bez szaleństw, a na metę dojeżdżaliśmy albo w tym samym
    czasie albo ja minutę, czy dwie później.