  • 111. Data: 2010-05-14 13:36:49
    Temat: Re: [Film] Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-05-14 13:27, strach pisze:

    > Ale rozwiązanie jest proste - też jedź lewym. Jak więcej ludzi będzie
    > jechać lewym to się wyrówna i lewy nie będzie uprzywilejowany. A jak
    > wolisz prawym to pretensje możesz mieć do siebie. Tych pięciu kierowców
    > tylko wykorzystało miejsce, którego nie zajęli inni tacy jak Ty.

    Wyjeżdżam na lewy i bawię się w blokersa. Przeważnie za mną jedzie jakiś
    gnojek w super furze na xenonach i się wścieka, że nie może nikomu się
    wpieprzyć. :)

    Ja nie mam do nikogo pretensji. A tych 5-ciu kierowców nie
    "wykorzystało" miejsca, tylko wpieprzyło się na siłę, wjeżdżając komuś
    na centymetry przed zderzak.

  • 112. Data: 2010-05-14 13:40:20
    Od: "Neo[EZN]" <a...@w...pl>

    > to wytlumacz to tym jadacym po np. powstancow. Jeden i drugi jedzie
    > 40km/h i
    > jada rowno obok siebie

    Zgadza się. Tam to jest jakaś plaga z tymi ciapakami jadącymi lewym pasem
    40km/h. Ostatnio jechałem ulicą Powstańców Śląskich, prawym pasem bo i
    prawy i lewy jechał tak samo wolno. Na lewym pasie jakaś pierdoła, za nim
    jedzie Porshe. Dojeżdżają do skrzyżowania z Wielką (jechali w stronę
    ronda) - gość z Porshe wyprzedził ciapę pasem do skrętu w lewo, zatrzymał
    się przed nim, wyszedł z auta i coś tam do gościa gadał - mam nadzieję, że
    powiedział mu jak powinien jeździć.

  • 113. Data: 2010-05-14 14:01:48
    Temat: Re: Buractwo drogowe zlapane w kadrze
    Od: Urko <U...@t...pl>

    On 13 Maj, 09:16, "Neo[EZN]" <s...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > To kolega jechał autobusem.
    > Zauważ, że gdyby nie ci "blokersi" to można było spokojnie przejechać przez
    > to skrzyżowanie bez stawania na jego środku bo wszyscy by się zmieścili.

    > Nie. Kolega zjechał autobusem na lewy pas i zjechałby całkowicie ze
    > skrzyżowania gdyby nie dwóch krótkowzrocznie myślących kierowców.

    A nie rozumiem. Na filmie już ok 15-16s widać, że brak możliwości
    zjazdu ze skrzyżowania przynajmniej dla prawego pasa, którym jechał
    autobus. _Wydajemisie_ ze 5s później, kiedy kierowca autobusu był pod
    swiatlami widzial dokladnie ze prawy pas na Sienkiewicza jest
    zablokowany.

    Tak na moje to źle postępowali i kierowcy osobówek nie dojeżdżając do
    końca lewego pasa ale znacznie gorzej postąpił kierowca autobusu bo to
    on zablokował skrzyżowanie.

    Jeśli dobrze pamiętam na skrzyżowaniu nie powinno się zmieniać pasa -
    mylę się?

  • 114. Data: 2010-05-14 14:05:27
    Od: "Marcin" <mąćg@gądów.wrąćłąw.pł>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie. Tylko że nie przewidziales (nie mogles przewidziec) ze
    > zakorkuje sie przez dwoch debili. Ale to nie zmienia faktu że
    > stałeś na skrzyżowaniu i blokowałeś ruch.

    Tak, jasne, najlepiej ruszać spod świateł dopiero wtedy, gdy zobaczy się, że
    auto przed nami bez problemu opuściło skrzyżowanie... Ile wtedy aut zdąży
    przejechać w jednym cyklu? Dwa?

    --
    Marcin

  • 115. Data: 2010-05-14 14:07:06
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote in message
    > Wyjeżdżam na lewy i bawię się w blokersa.

    Jak w blokersa, jak masz jechać do końca pasa i tam zjeżdżać?? Chyba że do
    końca lewego pasa zostało 20m, wtedy nie warto, ale chyba tyle wytrzymasz?
    Włączających się z lewego nie wpuszcza się bezwarunkowo, tylko po jednym,
    więc Twój pas też przecież jedzie a nie stoi. I na drugi raz zawsze jak jest
    możliwość, wybieraj pas kończący się od razu na początku.

    > Przeważnie za mną jedzie jakiś gnojek w super furze na xenonach i się
    > wścieka, że nie może nikomu się wpieprzyć. :)

    Jak chce zjechać zamkiem na prawy _na_końcu_pasa_ i go nikt nie wpuszcza to
    ma prawo do złości, a jak kawał przed końcem to walić go. Tylko co to ma do
    Twojego jechania przed nim?
    No ale z tymi xenonami to już skurwiel przegiął ;)

    > Ja nie mam do nikogo pretensji. A tych 5-ciu kierowców nie "wykorzystało"
    > miejsca, tylko wpieprzyło się na siłę, wjeżdżając komuś na centymetry
    > przed zderzak.

    Jak na centymetry to już o czymś innym rozmawiamy, trzeba to robić
    bezpiecznie i już. Natomiast sama idea zamka jest właśnie taka, że jak jest
    puste miejsce na lewym to oni pojadą szybciej niż Ty na prawym. Trzeba po
    prostu wykorzenić to błędne przekonanie, że wykorzystywanie pasa kończącego
    się to cwaniactwo. Ale to tylko kwestia czasu.

  • 116. Data: 2010-05-14 14:12:36
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zasugerowałeś, że przed skrzyżowaniem stoi znak C14. A ja chciałbym abyś
    > chociaż jeden taki znak sfotografował na tle skrzyżowania.

    zacytuj bo ja nic takiego nie pisalem.

    > I zatrzymuje siebie i mnie, a gdyby jechał stałą prędkością za mną albo
    > by zwalniał za mną na tyle wcześnie, na ile ja mam wyczucie, to by nikt
    > nie zatrzymał się i by była zachowana płynność jazdy. Ale po co jeździć
    > płynnie, skoro można wrzucić jedynkę w swoim 1.2 punto, gazować, puścić
    > sprzęgło i zerwać laczka, a potem spalić klocki na następnych światłach.

    ale takie przypadki naleza do wyjatkow. Nawet jezeli zatrzymam Ciebie
    jadacego 20km/h to nic Ci sie nie stanie bo hamowanie z 20km/h do zera nie
    wymaga wielkiej utraty energii. A ja zawsze jestem 10 aut do przodu ;P

    > Zapewniam Cię, że nie ma znaczenia czy ja ruszę z pod świateł
    > dynamicznie czy nie. Przejedzie tyle samo aut. A wiesz dlaczego? Już Ci
    > tłumaczę.. Bo ruszających dynamicznie z pod świateł jest może z 10%. Ten
    > z tyłu za mną zanim ruszy, to ja już jestem 100 metrów od niego. I jaki
    > to ma sens? Uwierz, żaden.

    czyli jest chujowo i tak zostanie bo po co sie starac zeby bylo lepiej bo i
    tak bedzie zle ??? Wez przestan. W ten sposob zawsze bedzie do dupy. Trzeba
    edyukowac kierowcow, ze jak chca aby nie bylo korkow to musza dynamicznie
    ruszac z pod swiatel.

    > Jakim jeździsz samochodem misiu bury?

    roznymi, tymi na F i japonskimi w tym ciezarowymi.

    > O matko, nie wierzę że ktoś taki jak Ty ma prawo jazdy...
    > Art. 25. 1. KD

    Darmat jakis

    1. Przepis ten nie dziala gdy jedziesz na zielonym (bo wtedy nie ustepujesz
    pierwszenstwa tym z prawej nie ??)

    2. Zachowanie szczegolnej ostroznosci nijak sie ma do predkosci maksymalnej.
    Mozesz "grzac" 50km/h przez skrzyzowanie jak jedziesz na zielonym i nie
    musisz zwalniac!

    Rozumiem, ze Ty jak masz zachowac szczegolna ostroznosc to zwalniasz zawsze
    do 20km/h ?

    Icek

  • 117. Data: 2010-05-14 14:16:56
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Coraz bardziej odnoszę wrażenie, że on nie ma prawa jazdy... Tylko
    > jeździ z tatą, który jest MISZCZEM w swoim punto 1.2

    widze, ze wyszczekany jestes za bardzo. To nie pole do popisu dla takich
    teoretykow co robia po 10 tys km rocznie i jak juz jada to 20km/h bo
    czerwone i kropelki paliwa szkoda.

    Icek

  • 118. Data: 2010-05-14 14:21:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Zyska, ale tylko kilka minut. Bo światła są wszędzie. A ile spali więcej
    > paliwa i o ile bardziej zużyje hamulce, to szok! W dodatku ile nerwów
    > się natraci. Nie wspominając o bezpieczeństwie poruszania się po
    > mieście. Tacy szaleńcy dużo częściej powodują wypadków, bo prędkość jest
    > zawsze za duża...
    >
    > Już nie raz tak jechałem, że obserwowałem auta i ja jechałem sobie
    > spokojnie, bez szaleństw, a na metę dojeżdżaliśmy albo w tym samym
    > czasie albo ja minutę, czy dwie później.

    ale to jest Twoje teoretyczne gadanie. Nie umiesz jezdzic dynamicznie, nie
    robisz tego, nie robisz po 100-200 km dziennie po miescie i juz masz
    teoretyczne wyobrazenie.

    Jak tu sobie gadamy to w miedzyczasie bylem juuz na bielanach, pod globisem,
    kolo armii krajowej i McDonalda i na Dominikanskim. Stalem w korku na
    powstancow przez chwile, wkurzalem sie na idiotow co nie umieja ruszac na
    zwycieskiej. Nie teoretyzuje.

    A co do bezpieczenstwa to zastanow sie czemu inni Cie ywprzedzaja jak cie
    wyprzedzaja. I wtedy przypomnij sobie, ze moze za wolno jedziesz

    Co do spalania to corolla pali 7.4 litra po miescie 14D4D, doblo pod
    10litrow, peugeot nie wiem ile. W volvo nie wsiadam bo komputer pokazuje
    spalanie 30 litrow. Klocki zmieniam co okolo 30kkm. W dupie mam, ze ktos
    inny zmienia je co 70kkm. Ja zyskuje czas i pieniadze.

    I jak chce jechac 50km/h tam gdzie wolno jechac 50km/h to jade. A jak
    pyskujesz, ze chcesz jechac 20km/h to zajmij prawy pas i siedz cicho.

    Icek

  • 119. Data: 2010-05-14 14:22:58
    Od: "strach" <s...@g...pl>

    "Icek" <i...@d...pl> wrote in message
> [...]
    > bo i tak bedzie zle ??? Wez przestan. W ten sposob zawsze bedzie do
    > dupy. Trzeba edyukowac kierowcow, ze jak chca aby nie bylo korkow to

    Przy czym dynamiczne ruszanie nie oznacza palenia gumy, wystarczy ruszać bez
    1-2 sekudowej zwłoki na wrzucenie biegu i puszczenie sprzęgła. W tym celu
    trzeba zostawić trochę więcej odstępu od samochodu stojącego przed nami (np.
    tak aby widzieć całe jego opony) i ruszać powoli chwilę zanim on ruszy.

  • 120. Data: 2010-05-14 14:27:59
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Maj, 10:29, "Neo[EZN]" <a...@w...pl> wrote:

    > Zjechałby gdyby nie ci blokersi. Dlatego właśnie wrzuciłem ten film żeby
    > było widać, że czasem można "niechcący" zostać na środku skrzyżowania bo
    > jakiś idiota zatrzyma się tuż za skrzyżowaniem chcąc zmienić pas ruchu
    > mając przed sobą 50m wolnego miejsca. W dodatku kierowca tego srebrnego
    > auta też nie popisał się inteligencją ładując się tuż przed autobus z
    > sąsiedniego pasa.

    Ja wiem jak sie sprawa odbyla bo ladnie wyciales, tak ze byla jasnosc
    calej sytuacji.
    I pewnie tez bym tak wtopil bo nie spodziewal bym sie ze tak sie
    stanie. Ale w moim autku bym tyle nie widzial. Sadzil bym ze tam dalej
    jakas wysepka jest namalowana czy cos (no chyba ze miejsce bym znal).
    Ale ty widziales z wysokosci cala sytuacje i wykazales duza doze
    cierpliwosci nie trabiac :)

    --
    Lukasz Sczygiel