  • 11. Data: 2014-01-27 13:47:09
    Temat: Re: Fiat i mrozy - znowu się zaczęło
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-27 13:34, k...@g...com pisze:
    >samochód melduje że niski poziom płynu w spryskiwaczu i ni chuja nie
    pojedzie dokąd nie dolejesz.
    Tu akurat jest tak, że pojedzie, tylko jest dyskoteka komunikatów o
    błędach. W każdym razie fiat ma u mnie na tyle duży minus, że nie będzie
    brany pod uwagę przy zamianie auta na nowsze.
    JAcek

  • 12. Data: 2014-01-27 13:57:46
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-01-27 11:59, Jacek pisze:
    > Tu ja Cię muszę zmartwić, bo w Stilo kilka razy blokowało się
    > wspomaganie kierownicy. Przy słabszym aku i rozruchu na skręconych
    > kołach - ciach i wyłączone. Producent nie przewidział możliwości, żeby
    > się to samo odblokowało i trzeba się za każdym razem turlać bez
    > wspomagania do ASO na wykasowanie komputera (ok 100 zł plus 4 godziny
    > straty czasu). Dlatego zawsze teraz pamiętam, żeby nie dotykać
    > kierownicy przy zapalaniu.

    Tak czytam i czytam i sobie myślę że sobie jaja robicie. :-)
    Naprawdę istnieją samochody tak skonstruowane i to w kwestii jak
    najbardziej bezpieczeństwa?
    Przecież Normy UE i inne powinny już dawno takie coś wycofać z dróg ;-)

  • 13. Data: 2014-01-27 14:07:21
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    A gdzie tu masz niebezpieczenstwo?
    To ze sie wylaczy elektryczne wspomaganie?
    Stilo jest dobrze zrobione, nawet usterka esp czy abs, brak dzialajacych
    zegarow czy tez uszkodzenie modulu konfortu (elektryczne szyby, lusterka
    i inne duperele) nie uniemozliwia tobie jazdy..zapali normalnie i bedzie
    jechal, a ze komunikatow tysiace to inna sprawa..

    Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka.

    Co do wylaczenia wspomagania, ja nigdy tak nie mialem, owszem, esc i abs
    tak, ale wspomaganie zawsze dzialalo.

  • 14. Data: 2014-01-27 14:25:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus

    > Po prostu jak zasilanie spadnie ponizez 10V to komputer swiruje, normalka.

    Nie jest to normalka. Rozgarnięty programista powinien sprawdzić warunek
    napięcia na akumulatorze, zanim tablica zacznie bezsensownie świecić.

    --
    Pozdor Myjk

  • 15. Data: 2014-01-27 14:32:15
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    W dniu 2014-01-27 14:25, Myjk pisze:
    > Mon, 27 Jan 2014 14:07:21 +0100, wchpikus

    > Nie jest to normalka. Rozgarnięty programista powinien sprawdzić warunek
    > napięcia na akumulatorze, zanim tablica zacznie bezsensownie świecić.

    widocznie dla Fiata 10v to minimum, zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy
    jak u nas?:)
    A tylko w zimie sa takie problemy.
    Oczywiscie ze powinni, tylko ze nie zrobili, nie wiem czemu.
    Ale jak napisalem wyzej, tylko swieci, nic wiecej sie nie dzieje.
    Odpalasz drugi raz i masz czysto.

  • 16. Data: 2014-01-27 14:36:52
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2014 13:47:09 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
    > W każdym razie fiat ma u mnie na tyle duży minus, że nie będzie
    >
    > brany pod uwagę przy zamianie auta na nowsze.

    A ja tam lubię Fiaty i przymykam oko na takie ich małe żarciki
    z kontrolkami. Wolę to, niż sytuację, w której nowy samochód
    życzy sobie z rana żeby odwieźć go do serwisu na lawecie, a tam
    po podłączeniu do komputera odpala jakby nigdy nic a mechanicy
    nie wiedzą co się stało. No, ale to nie jakiś parszywy Fiat
    tylko - ho, ho, ho - Mercedes :)

    Pozdrawiam
    MK

  • 17. Data: 2014-01-27 14:41:08
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

> [...]
    > po podłączeniu do komputera odpala jakby nigdy nic a mechanicy
    > nie wiedzą co się stało. No, ale to nie jakiś parszywy Fiat

    Dokladnie
    Przes kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to
    byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:)
    A elektryka zawsze dzialala, raz lepiej raz gorzej, ale nigdy nie
    unieruchomila samochodu.

    J bym sie tym nie przejmowal, kupil/podladowal aku i dalej jezdzil.

  • 18. Data: 2014-01-27 14:42:15
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Dokladnie
    Przez kilka lat miales stilo, raz tylko odmowil posluszenstwa, ale to
    byla wina czujnika walu korbowego..bez tego silnik nie ruszy:)
    A elektryka zawsze dzialala, raz lepiej raz gorzej, ale nigdy nie
    unieruchomila samochodu.

    Ja bym sie tym nie przejmowal, kupil/podladowal aku i dalej jezdzil.

  • 19. Data: 2014-01-27 14:42:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-27, wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:

    > widocznie dla Fiata 10v to minimum, zreszta gdzie Wlosi maja takie zimy
    > jak u nas?:)
    > A tylko w zimie sa takie problemy.

    To po co sprzedaja u nas?

    > Oczywiscie ze powinni, tylko ze nie zrobili, nie wiem czemu.
    > Ale jak napisalem wyzej, tylko swieci, nic wiecej sie nie dzieje.
    > Odpalasz drugi raz i masz czysto.

    No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 20. Data: 2014-01-27 14:56:31
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > No a to, ze trzeba pozniej pojechac do ASO to tez normalne? :-)

    Przesadzasz.
    We Fiacie jest lepiej niz u niektorych producentow..