-
1. Data: 2015-10-03 19:02:32
Temat: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "neelix" <a...@w...pl>
Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
neelix
-
2. Data: 2015-10-04 01:00:27
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sat, 3 Oct 2015 19:02:32 +0200, neelix napisał(a):
> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>
> neelix
W każdym samochodzie daje.
-
3. Data: 2015-10-04 01:34:04
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Scobowski <s...@t...pl>
W dniu 2015-10-04 o 01:00, Tomasz Pyra pisze:
> W każdym samochodzie daje
>
(...), jeśli kierowca wie, na czym to polega i umie korzystać :)
-
4. Data: 2015-10-04 01:50:23
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>>
>> neelix
>
> W każdym samochodzie daje.
>
Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)
Pozdrawiam
-
5. Data: 2015-10-04 02:06:57
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 4 Oct 2015 01:50:23 +0200, RadoslawF napisał(a):
>>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
>>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>>>
>>> neelix
>>
>> W każdym samochodzie daje.
>>
> Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
> je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)
Przy zamkniętej przepustnicy przepływ powietrza jest mały, więc i paliwa
idzie mało.
Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
silnikiem.
-
6. Data: 2015-10-04 03:59:45
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...
>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>>
> W każdym samochodzie daje.
albowiem?
-
7. Data: 2015-10-04 14:25:22
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2015-10-04 o 02:06, Tomasz Pyra pisze:
>>>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire) daje
>>>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>>>>
>>>> neelix
>>>
>>> W każdym samochodzie daje.
>>>
>> Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
>> je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)
>
> Przy zamkniętej przepustnicy przepływ powietrza jest mały, więc i paliwa
> idzie mało.
Owszem. Ale jak kierownik zwiększa przepływ powietrza pompując go
cylindrami to i paliwa poleje się więcej.
> Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
> pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
> silnikiem.
>
W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
Bo nie przypominam sobie.
Pozdrawiam
-
8. Data: 2015-10-04 14:51:54
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sun, 4 Oct 2015 14:25:22 +0200, RadoslawF napisał(a):
>> Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
>> pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
>> silnikiem.
>>
> W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
> Bo nie przypominam sobie.
Roman jako miłośnik marki opowie ze szczegółami, ale ja się wyrwę pierwszy:
Polonez. Nazywało się to ustrojstwo ZHS - Zawór Hamowania Silnikiem i
jeżeli mnie pamięć nie myli, to odcinało dopływ paliwa do dyszy wolnych
obrotów gdy podciśnienie w kolektorze ssącym było większe niż na wolnych
obrotach.
W silnikach z wtryskiem to już jest absolutnie banalne: komputer mierzy
tyle parametrów silnika (temperatura, obroty, położenie pedału gazu), że
zamknięcie wtrysków gdy zdjęta jest noga z gazu, a obroty są większe niż na
biegu jałowym, jest bardziej niż banalne.
Jedyne samochody z jakimi można się współcześnie spotkać, które nie
odcinają paliwa przy hamowaniu silnikiem, to te z LPG I/II generacji.
Prymitywizm układu i jego bezwładność powodują, że nie ma tego jak zrobić,
a cały układ bardzo nie lubi zubożania mieszanki, bo to powoduje wypadanie
zapłonów i strzały w kolektor.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
9. Data: 2015-10-04 15:00:13
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: Czarek <c...@n...fm>
W dniu 04.10.2015 o 14:25, RadoslawF pisze:
> W dniu 2015-10-04 o 02:06, Tomasz Pyra pisze:
>
>>>>> Czy hamowanie silnikiem (połączone z redukcją biegów) w Uno (Fire)
>>>>> daje
>>>>> oszczędności w zużyciu paliwa? Paliwo to benzyna i gaz.
>>>>>
>>>>> neelix
>>>>
>>>> W każdym samochodzie daje.
>>>>
>>> Nie daje oszczędności paliwa. W pojazdach gaźnikowych wręcz
>>> je zwiększy. Oszczędza jedynie na okładzinach hamulca. :-)
>>
>> Przy zamkniętej przepustnicy przepływ powietrza jest mały, więc i paliwa
>> idzie mało.
>
> Owszem. Ale jak kierownik zwiększa przepływ powietrza pompując go
> cylindrami to i paliwa poleje się więcej.
>
>> Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
>> pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
>> silnikiem.
>>
> W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
> Bo nie przypominam sobie.
>
>
Słabą masz pamięć. To tzw ZHS
Miał np. Polonez.
http://autowiedza.republika.pl/rodz_gaznikow_cd.html
--
Czarek
-
10. Data: 2015-10-04 15:10:09
Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello P.B.,
Sunday, October 4, 2015, 2:51:54 PM, you wrote:
>>> Do tego w gaźnikach bardziej skomplikowanych niż ten w Komarze, prawie na
>>> pewno będzie już dodatkowy układ zamykający paliwo w sytuacji hamowania
>>> silnikiem.
>>>
>> W jakimś pojeździe krajowej produkcji będzie taki układ ?
>> Bo nie przypominam sobie.
> Roman jako miłośnik marki opowie ze szczegółami, ale ja się wyrwę pierwszy:
> Polonez. Nazywało się to ustrojstwo ZHS - Zawór Hamowania Silnikiem i
> jeżeli mnie pamięć nie myli, to odcinało dopływ paliwa do dyszy wolnych
> obrotów gdy podciśnienie w kolektorze ssącym było większe niż na wolnych
> obrotach.
> W silnikach z wtryskiem to już jest absolutnie banalne: komputer mierzy
> tyle parametrów silnika (temperatura, obroty, położenie pedału gazu), że
> zamknięcie wtrysków gdy zdjęta jest noga z gazu, a obroty są większe niż na
> biegu jałowym, jest bardziej niż banalne.
> Jedyne samochody z jakimi można się współcześnie spotkać, które nie
> odcinają paliwa przy hamowaniu silnikiem, to te z LPG I/II generacji.
> Prymitywizm układu i jego bezwładność powodują, że nie ma tego jak zrobić,
> a cały układ bardzo nie lubi zubożania mieszanki, bo to powoduje wypadanie
> zapłonów i strzały w kolektor.
Zawór hamowania silnikiem robiono amatorsko nawet w kaszlaku,
wykorzystując wyłącznik podciśnieniowy połączony w szereg z
elektrozaworem gaźnika.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)