  • Data: 2015-10-07 10:36:18
    Temat: Re: Fiat Uno-hamowanie silnikiem.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości
    news:mv103n$d72$1@news.icm.edu.pl...

    > To było coś innego - odłączanie dopływu paliwa po wyłączeniu zapłonu
    > kluczykiem aby wyeliminować samozapłony, wiele gaźników to posiadało np. w
    > Zastawa 1100 i chyba Skoda 105L.

    Nie, na pewno to był ZHS. Opisany w instrukcji, sterowany modułem :))
    elektronicznym w zależności od położenia dźwigni przepustnicy i obrotów.
    Sprawdzałem woltomierzem, że odcinał paliwo w czasie jazdy.

    > W którymś z nich odłączanie dopływu paliw w przypadku hamowania silnikiem
    > był realizowany podciśnieniowo - zwiększone podciśnienie przy zamkniętej
    > przepustnicy i dużych "obrotach" silnika poruszało tłoczek w gaźniku,
    > który zamykał zawór odcinający dopływ paliwa.

    Teraz coś kojarzę, że chyba moje Uno miało tak zrobiony ZHS. Był tam
    siłownik podciśnieniowy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba