-
31. Data: 2024-09-06 11:12:12
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 6 Sep 2024 08:45:27 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 05-09-2024 o 18:07, J.F pisze:
>> On Thu, 5 Sep 2024 16:43:10 +0200, Cavallino wrote:
>>> W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
>>>> On Thu, 5 Sep 2024 15:32:04 +0200, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 05-09-2024 o 14:17, J.F pisze:
>>>>>> On Thu, 5 Sep 2024 11:04:20 +0200, Cavallino wrote:
>>
>>>>>>>> Może nie coddziennie, ale raz czy dwa razy w roku jak się zachce, to
>>>>>>>> czym pojechać?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Albo jak ? :-)
>>>>>>>
>>>>>>> Normalnie, wsiadasz, jedziesz, zatrzymujesz się na kwadrans po 300 km i
>>>>>>> jedziesz dalej.
>>>>>>
>>>>>> Brzmi pięknie tylko czy tak naprawdę jest,
>>>>>
>>>>> Naprawdę tak jest.
>>>>> Przy czym jak wydasz NIECO mniej na auto, bo masz taką fanaberię, to
>>>>> postoisz 0,5 h zamiast 15 minut, a jak będziesz się upierał, albo kupisz
>>>>> starszą używkę, to godzinę.
>>>>
>>>> No właśnie, trzeba mieć odpowiednie auto,
>>>
>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
>>
>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
>
> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
czy sie nie zapalą.
800V może być połączone z możliwą mocą ładowania, bo złącze ma swój
dopuszczalny prąd. Ale bateria o mniejszej pojemności może się nadal
naładować w 15 minut mniejszym prądem.
> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
> Potwierdzone w każdym teście.
Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
>> No dobra - takich co się szybko łądować potrafią przybywa.
> Akurat niekoniecznie.
> Pozostałe (400V) ładują się szybciej niż kiedyś, ale nie tak dobrze.
Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
ile tam prąd ? :-)
>>>> trzeba miec odpowiednią ładowarkę,
>>>
>>> Nie trzeba, można korzystać ze stojących przy drogach.
>>> W rzeczonym zakresie km akurat poustawiali wystarczająco.
>>
>> Za dużo takich po 200kW to plugshare nie pokazuje
>
> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
W pewnych regionach. W innych rzadko.
No ale będzie lepiej. Chyba :-)
>>> Auta mają teraz zasięg po 500-600 km, więc 300 km na autostradzie nie
>>> oznacza pustej baterii.
>> Ale wtedy się szybko nie ładuje, musisz opróżnić mocno,
>
> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
Chyba jednak jest.
>> No ale co to - rolnicy gorsi i na czyste powietrze nie zasługują?
> Hejtują elektryki, to i będą mieli za swoje. ;-)
Jest to jakaś koncepcja :-)
>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
>
> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)
>>>>> Ale muszą równie fajnie jeździć, albo wynagradzać to w inny sposób.
>>>>> i to nie raz w roku, bo raz w roku idzie zdzierżyć nawet 1h postoje po
>>>>> drodze.
>>>> Latem, na urlop ... w zasadzie tak.
>>>> Ale zimą
>>> Zimą latam w ciepłe kraje, auto ze sobą do samolotu nie wezmę.
>>
>> A ja lubie w zimne kraje :-)
>
> Ale to już nie mój problem.
Wiec Ty jedziesz do spalinowego samolotu, a ja na elektryczne narty
:-)
>>>>> No nie da się, 20 letnie elektryki wymagałyby postoju co 20 km.
>>>> Na szczęscie nie ma jeszcze 20-letnich elektryków :-)
>>> Oczywiście że są.
>>> Na kwasiakach, ale zawsze.
>> Melexy ?
> Nie jakieś Pugi stare np.
Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?
>>>> nagrzany benzyniak szybko się chłodzi zimą na parkingu.
>>> A jaki to ma związek ze zużyciem energii w bev?
>> Skoro się szybko chłodzi, to szybko energia cieplna ucieka.
>
> Nadal nie widzę związku z tym na co odpowiadałeś.
Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.
I wychodzi już jakas moc.
No dobra - zima jest, to i ja ciepło ubrany, jakies dwie małe farelki
dmuchające na rece na kierownicy, i mogę jechać. 200W ?
Ciekawe co z pasazerami.
Moc grzejna ICE jest jednak spora :-)
J.
-
32. Data: 2024-09-06 16:08:48
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 06-09-2024 o 11:12, J.F pisze:
>>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
>>>
>>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
>>
>> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
>
> 800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
> czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
> czy sie nie zapalą.
No to poszukaj sobie auta z polskiego rynku z taką instalacją i sprawdź
jak się ładują w necie, zamiast negować coś o czym nie masz zielonego
pojęcia.
>> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
>> Potwierdzone w każdym teście.
>
> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
I o nią chodzi.
W wyprzedaży poniżej 200 tys.
> Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
> potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
> ile tam prąd ? :-)
Nie trzeba.
Wystarczy wiedzieć.
A że Ty nie wiesz nic i za mało czytasz, a za dużo piszesz, to już Twój
problem.
>> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
>
> W pewnych regionach. W innych rzadko.
Cała Austria ma mniej niż do przejechania 300 km, więc o czym bredzisz,
o jakich regionach?
Z USA Ci się pomyliło?
>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
>
> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
Spada, ale nadal jest bardzo szybko.
>>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
>> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
>> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
>> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
>>
>> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
>
> I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)
Zawsze była na pierwszym miejscu.
Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
koszty wynajmu.
>> Nie jakieś Pugi stare np.
>
> Olaboga, ktos to popełnił 20 lat temu?
Tak.
> Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.
Niewątpliwie.
o tym piszemy przecież.
-
33. Data: 2024-09-08 15:56:22
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 05-09-2024 o 16:34, J.F pisze:
> No ale posiadacze Tesli na ładowarkach Tesli mają chyba mniej
> kłopotów?
> To ile jest tych odpowiednich ładowarek na trasie np
> Wrocław-Chorwacja
Możesz sobie obejrzeć jak to w realu wygląda na podobnej trasie:
https://youtu.be/nXHWdjzoyEU?feature=shared
Ja bym nie dał rady tak długo jechać jednym ciągiem, ale jak widać się
da, do tego 2 razy taniej niż spalinówką.
-
34. Data: 2024-09-09 14:24:26
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 6 Sep 2024 16:08:48 +0200, Cavallino wrote:
> W dniu 06-09-2024 o 11:12, J.F pisze:
>>>>> A czemu miałoby się kupować auto niedostosowane do własnych potrzeb?
>>>>
>>>> Bo nie robią, bo za drogie, bo kłamią ...
>>>
>>> Nic tych rzeczy, auta z 800V instalacją są obecnie tańsze niż Tesla,
>>
>> 800V nie wyznacza predkości ładowania. Wszystko zależy od baterii -
>> czy ogniwa są w stanie przyjąć taką moc, czy sie nie zdegradują,
>> czy sie nie zapalą.
>
> No to poszukaj sobie auta z polskiego rynku z taką instalacją i sprawdź
> jak się ładują w necie, zamiast negować coś o czym nie masz zielonego
> pojęcia.
Może, ale pamiętaj, że ja się trochę na elektronice znam.
>>> mimo że lepsze, ładują się szybko i mają świetną krzywą ładowania.
>>> Potwierdzone w każdym teście.
>>
>> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
>
> I o nią chodzi.
> W wyprzedaży poniżej 200 tys.
EV9 czy jakie inne, tańsze?
>> Czyli znów trzeba sie najpierw doktoryzować w temacie, jakie auto sie
>> potrafi tak szybko ładować, na jakiej ładowarce, gdzie one są, i po
>> ile tam prąd ? :-)
>
> Nie trzeba.
> Wystarczy wiedzieć.
> A że Ty nie wiesz nic i za mało czytasz, a za dużo piszesz, to już Twój
> problem.
To jakie auto, i gdzie na Dolnym Śląsku można tak szybko naładować?
>>> Pokazuje wystarczająco, zwłaszcza w Austrii co chwila.
>> W pewnych regionach. W innych rzadko.
>
> Cała Austria ma mniej niż do przejechania 300 km, więc o czym bredzisz,
> o jakich regionach?
> Z USA Ci się pomyliło?
Jak sobie na plugshare właczyłem filtr "od 200kW", to wyraźnie widać,
że w Austrii one są ciekawie zgrupowane.
>>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
>> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
> Spada, ale nadal jest bardzo szybko
Ale juz nie 15 minut.
A im bardziej naładowana, tym bardziej moc spada?
A ja nie lubię na ostatnich kroplach ... ładować co 200km, ale za to
10 minut? Czy pogodzić się, ze nie 15 minut, ale 20 ?
>>>> Szybkich ładowarek nie ma co 300km?
>>> Nie to jest problemem, nic co leży po stronie elektryka sensu stricte.
>>> Jak kupię następnego, to i tak będzie się ładował ze dwa razy szybciej
>>> niż obecny i miał o 50% większy zasięg, więc tym bardziej.
>>>
>>> Ale może się okazać, że po prostu bardziej się opłaca kupić hybrydę.
>>
>> I tak oto ekologia przegrała z portfelem :-)
>
> Zawsze była na pierwszym miejscu.
> Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
> koszty wynajmu.
Nie rozumiem. Leasing czy co?
>> Jak chcesz utrzymac temperaturę, to musisz tę ucieczkę uzupełnić.
>
> Niewątpliwie.
> o tym piszemy przecież.
A samochód z blachy słabo izolowanej, to i mocy trochę trzeba.
Przyjdzie zima, możesz napisać ile trzeba na grzanie w trasie.
Chyba, że pamiętasz z poprzedniej.
J.
-
35. Data: 2024-09-09 14:39:18
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-09-2024 o 14:24, J.F pisze:
>>> Fakt, na youtube Kia widziałem jak się ładuje w 15 minut na 300km.
>>
>> I o nią chodzi.
>> W wyprzedaży poniżej 200 tys.
>
> EV9 czy jakie inne, tańsze?
Ev6 i bliżniaczy Hyundai Ioniq5.
> To jakie auto, i gdzie na Dolnym Śląsku można tak szybko naładować?
j.w.
Na Dolnym Śląsku nie trzeba, jak naładujesz jak biały człowiek w domu,
to dojedziesz gdzieś do Austrii.
> Jak sobie na plugshare właczyłem filtr "od 200kW", to wyraźnie widać,
> że w Austrii one są ciekawie zgrupowane.
No i?
Wystarczy że zatrzymasz się tam raz, może być gdziekolwiek.
>
>>>> 800V ładuje się szybko bardzo długo, więc nie ma potrzeby.
>>> A nie ma tak, ze powyżej 50 czy 60% naładowania moc spada?
>> Spada, ale nadal jest bardzo szybko
>
> Ale juz nie 15 minut.
Pewnie że nie, mniej.
> A ja nie lubię na ostatnich kroplach ... ładować co 200km, ale za to
> 10 minut? Czy pogodzić się, ze nie 15 minut, ale 20 ?
10 minut, ale na 150 km np.
>> Przegrała raczej z hejtem - słabe wartości rezydualne powodują wysokie
>> koszty wynajmu.
>
> Nie rozumiem. Leasing czy co?
Albo wynajem.
Żeby uniezależnić się od skutków hejtu.
-
36. Data: 2024-09-11 05:00:29
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-09-01 01:13, Cavallino wrote:
> W dniu 01-09-2024 o 03:16, ptoki pisze:
>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
>>
>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
>>
>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
>
> Ten prąd do wodoru to skąd chcesz brać?
> Bo o tym jest temat.
>
Watek jest o sprawnosci jakoby ICE bylo do dupy bo ma 30% podczas gdy
wszystko ma podobna sprawnosc.
A jak sie opodatkuje wszystko jednako to i cena wychodzi taka sama. No
co do parunastu procent.
> Czyli w obu przypadkach prąd z paneli masz na wejściu (inne przypadki
> nie mają żadnego sensu) i pozostaje tylko decyzja czy nośnikiem energii
> będzie drut+bateria, ze sprawnością 80-90%, czy wodór i produkcja
> ponowna w ogniwach paliwowych, ze sprawnością ze 3 razy mniejszą.
>
>>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
>>>
>>
>> Nie kazdy ma net metering.
>
> Trzeba było myśleć zawczasu.
Nieistotne. Za jakis czas nawet ten co mial kase i sie w pv wbil
zostanie pozbawiony net-meteringu.
> Na netbilingu samochód też zresztą może służyć za magazyn taniej energii
> ze słońca, ładowanej z nadwyżek, więc też za friko.
Nie jak stoi pod praca.
> Wychodzi drożej, bo trzeba opomiarować i zautomatyzować układ, ale się da.
Nie, nie da sie. Chyba ze masz dwa.
--
Lukasz
-
37. Data: 2024-09-11 05:06:51
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: ptoki <p...@e...pl>
On 2024-09-02 03:30, J.F wrote:
> On Sat, 31 Aug 2024 20:16:24 -0500, ptoki wrote:
>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
>>
>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
>>
>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
>> Bo o tym byl temat.
>
> Te tanie nie mają 30%, ale chyba jednak nie o tym mowa.
>
> Słoneczko świeci jak świeci, abo wyciągniesz z tego ileś tam energii
> elektrycznej, albo nie - sprawność nie ma znaczenia.
>
Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.
Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.
> Co najwyzej możesz się zastanawiać czy lepiej ogniwa stawiać, czy
> rzepak siać, czy buraki cukrowe, czy ziemniaki.
>
No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I
chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.
Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
paliwa plynne nadal sa gora.
>>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
>> Nie kazdy ma net metering.
>> Jak robisz prad w domu, wciskasz w siec za darmo a placisz 1pln za kwh
>> pod praca to jaka masz sprawnosc?
>
>
> Ale to jeszcze inna sprawność.
>
Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka. Juz o
ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.
I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
jeden sezon.
--
Lukasz
-
38. Data: 2024-09-11 07:15:45
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-09-2024 o 05:00, ptoki pisze:
> On 2024-09-01 01:13, Cavallino wrote:
>> W dniu 01-09-2024 o 03:16, ptoki pisze:
>>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
>>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
>>>
>>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
>>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
>>>
>>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
>>
>> Ten prąd do wodoru to skąd chcesz brać?
>> Bo o tym jest temat.
>>
>
> Watek jest o sprawnosci
No właśnie.
Skąd ten prąd do wodoru?
>>> Nie kazdy ma net metering.
>>
>> Trzeba było myśleć zawczasu.
>
> Nieistotne.
Istotne na dziś.
> Za jakis czas nawet ten co mial kase i sie w pv wbil
> zostanie pozbawiony net-meteringu.
O ile dożyje.
A nawet jeśli - przejeździ sobie na tym milion kilometrów.
>
>> Na netbilingu samochód też zresztą może służyć za magazyn taniej
>> energii ze słońca, ładowanej z nadwyżek, więc też za friko.
>
> Nie jak stoi pod praca.
Jak ktoś nie pracuje w fabryce, to może.
>
>> Wychodzi drożej, bo trzeba opomiarować i zautomatyzować układ, ale się
>> da.
>
> Nie, nie da sie.
No patrz, a ja jakoś znam ludzi, którzy dali radę.
-
39. Data: 2024-09-11 08:04:35
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 10 Sep 2024 22:06:51 -0500, ptoki wrote:
> On 2024-09-02 03:30, J.F wrote:
>> On Sat, 31 Aug 2024 20:16:24 -0500, ptoki wrote:
>>> On 2024-08-29 10:28, Cavallino wrote:
>>>> W dniu 29-08-2024 o 16:02, J.F pisze:
>>>>> On Thu, 29 Aug 2024 15:57:45 +0200, Cavallino wrote:
>>>>>> W dniu 29-08-2024 o 12:41, J.F pisze:
>>>
>>>> Mnie elektrownia zamknęła się w kilkudziesięciu tysiącach.
>>>> Teraz byłoby jeszcze taniej.
>>>
>>> Te panele PV to maja wiecej niz 30% sprawnosci?
>>> Bo o tym byl temat.
>>
>> Te tanie nie mają 30%, ale chyba jednak nie o tym mowa.
>>
>> Słoneczko świeci jak świeci, abo wyciągniesz z tego ileś tam energii
>> elektrycznej, albo nie - sprawność nie ma znaczenia.
>>
> Podobnie mozna powiedziec o benzynie czy dizlu. Albo o dizlu z oleju
> rzepakowego. Leci? Leci. Pali sie? tak. Kij tam sprawnosc.
No ale diesel, tzn ON z ropy sie konczy, smrodzi i emituje CO2.
Rzepak niby tylko smrodzi, ale ludzie chcą też jeść :-)
Hm, wytłoki z rzepaku niech wp*ją :-)
> Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
> ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.
Ale to bez znaczenia na razie - słoneczko nam energii i ciepła
dostarcza tyle samo.
Moze kiedys w przyszłosci, gdy będzie dylemat - pole uprawne, czy
instalacja PV ...
>> Co najwyzej możesz się zastanawiać czy lepiej ogniwa stawiać, czy
>> rzepak siać, czy buraki cukrowe, czy ziemniaki.
>>
> No wlasnie. Na moje to przed taka agroenergia nie ma ucieczki. I
Takie zwykłe rosliny to mało wydajne są :-(
> chemikalia sa najlepszym magazynem energii jaki istnieje. A przynajmniej
> podobnie dobre w porownaniu do liion - choc zalezy do czego.
Ale li-ion to przeciez tez chemikalia.
> Inaczej ujmujac, nie ma krola w tym temacie. Benzyna czy dizel kontra
> akumulatory wychodza bardfzo podobnie a biorac pod uwage detale to
> paliwa plynne nadal sa gora.
Ale ropa sie konczy i klimat podgrzewa.
>>>> I nie potrzebuję cysterny żeby auto zatankować.
>>> Nie kazdy ma net metering.
>>> Jak robisz prad w domu, wciskasz w siec za darmo a placisz 1pln za kwh
>>> pod praca to jaka masz sprawnosc?
>>
>> Ale to jeszcze inna sprawność.
>>
> Ano. Ale nie wyzsza od wegla z kopalni do kol elektryka.
Elektrownie maja spora sprawnosc, a przynajmniej sie staraja.
Gorzej z kopalniami.
> Juz o ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.
> I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
> elektrykach. Temat braku ciepla w elektryku w zimie bylby zamkniety w
> jeden sezon.
Moze jeszcze nikt na to nie wpadl.
Opracuj, opatentuj, bogaty bedziesz :-)
Jakby sie jeszcze dom dało ogrzewac olejem po frytkach i obierkami ...
J.
-
40. Data: 2024-09-11 08:13:12
Temat: Re: Fiasko elektryfikacji? Ratunkiem wodór? - mgr inż. Karolina Majewska - BS3S
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 11-09-2024 o 08:04, J.F pisze:
>> Ale jakims cudem fanbojow boli ze spaliniak sie grzeje i energie traci
>> ale juz ich nie boli ze PV sie grzeje i energii nie robi bo tez traci.
>
> Ale to bez znaczenia na razie - słoneczko nam energii i ciepła
> dostarcza tyle samo.
Do tego bez smrodzenia, hałasowania i płacenia....
>> Juz o ogrzewaniu w elektryku nie wspominam.
>
>> I co ciekawe jakos nie widac webast napedzanym olejem z frytek w
>> elektrykach.
Zdarzały się w 15 letnich zabytkach, ludzie sobie montowali.
Głównie z uwagi na skopane ogrzewanie fabryczne.
W trojaczkach.
Teraz - nie ma po co, kilkanaście procent ubytku z dużej baterii nie
stanowi problemu.