  • 1. Data: 2010-06-22 06:23:28
    Temat: Femtokomórki a łącze stałe
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która działa
    tylko dzięki łączu stałemu ?

  • 2. Data: 2010-06-22 06:38:00
    Temat: Re: Femtokomórki a łącze stałe
    Od: DanW <m...@g...pl>

    W dniu 22-06-2010 08:23, niusy.pl pisze:
    > Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która
    > działa tylko dzięki łączu stałemu ?
    Są miejsca gdzie jest internet a nie ma zasięgu, podłączając za granicą
    można zapomnieć o opłatach roamingowych :) Mądry polak pewnie wymyśli
    jeszcze wiele sposobów wykorzystania tego urządzenia. Pozdrawiam Dan.

  • 3. Data: 2010-06-22 08:31:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid> napisał w
    > Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa
    > która działa tylko dzięki łączu stałemu ?

    Do metra, do supermarketu, do firmy w metalowej hali, no i np do
    teatru - na czas seansu kabel sie odetnie :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-06-22 20:49:20
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Do metra, do supermarketu, do firmy w metalowej hali, no i np do teatru -
    > na czas seansu kabel sie odetnie :-)

    No ale ... czemu to nie może łączyć się z normalną stacją bazową zamiast
    przez internet. Rozumiem, że na wszystko znajdzie się zastosowanie, ale o
    ileż więcej byłoby klientów gdyby urządzenie było praktyczne...

  • 5. Data: 2010-06-22 21:20:50
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-22 22:49, niusy.pl pisze:

    > No ale ... czemu to nie może łączyć się z normalną stacją bazową zamiast
    > przez internet. Rozumiem, że na wszystko znajdzie się zastosowanie, ale
    > o ileż więcej byłoby klientów gdyby urządzenie było praktyczne...

    Wiesz, jaką pojemność ma przeciętna stacja bazowa?

  • 6. Data: 2010-06-22 21:44:36
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    niusy.pl wrote:
    > Nurtuje mnie kwestia .... po co abonentom własna stacja bazowa która
    > działa tylko dzięki łączu stałemu ?

    a gdzie taka mozna kupic ?

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 7. Data: 2010-06-23 06:27:38
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Wiesz, jaką pojemność ma przeciętna stacja bazowa?

    Jakie to ma znaczenie ?! Zwykłe komórki jakoś działają.

    Generalnie chodzi o to co dla przeciętnego użytkownika miałyby dać
    femtokomórki ? Zrozumiałbym gdyby oferowały np podłączenie do telefonii
    stacjonarnej, ale do operatora przez internet ??? Gdyby to był klient
    zwykłego VoIP, ale ... nie lansuje się to chyba nie jest.

  • 8. Data: 2010-06-23 06:29:10
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "VSS" <v...@g...pl>

    > a gdzie taka mozna kupic ?

    Np na jakimś bazarze, dajmy na to internetowym.

  • 9. Data: 2010-06-23 06:57:23
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-23 08:27, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Jakie to ma znaczenie ?! Zwykłe komórki jakoś działają.

    No to zadajesz pytanie typu "czemu czerwone samochody są szybsze od
    białych".

  • 10. Data: 2010-06-23 09:07:42
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > No to zadajesz pytanie typu "czemu czerwone samochody są szybsze od
    > białych".

    ???

    Mnie chodzi o to, że te femtokomórki wydają się być bardzo interesujące
    jeśli chodzi o wykorzystanie GSMi, ale ... mają jakieś dziwne ograniczenia.
    Współczesny aparat stacjonarny to DECT a mógłby być GSM. Tylko jak zaczynamy
    od konieczności posiadania łącza internetowego to ... jakoś nie widzę
    zastosowania dla takich femtokomórek.