-
51. Data: 2012-11-14 23:36:53
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Wed, 14 Nov 2012 07:08:18 +0100, J.F. napisał(a):
> Dnia Tue, 13 Nov 2012 23:29:59 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Akurat smar miedziowy w połączeniu z aluminium to niezbyt dobry pomysł, bo
>> tworzą się doskonałe warunki korozji elektrochemicznej.
>> Smar miedziowy służy do smarowania elementów stalowych.
>
> Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze na polaczeniu stali i miedzi korozja
> elektrochemiczna jest jeszcze wieksza :-)
Może odporność na korozję większa pomimo większej różnicy potencjaów?
Na obu opakowaniach smaru miedziowego które mam, jest napisane że nie wolno
dopuszczać do kontaktu smaru z elementami aluminiowymi.
Skorodowane aluminium po kontakcie z takim smarem też widziałem.
-
52. Data: 2012-11-14 23:41:11
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):
> W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
>> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
>> skąd Wy macie takie pomysły???
> Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
> smarem miedziowym.
Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
ulicach.
Wystarczy popatrzeć na to:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1
Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
Jest to mniej-wiecej tak samo mądre jak nasmarowanie tarcz hamulcowych.
-
53. Data: 2012-11-15 00:07:26
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Adam Wołk-Jankowski <j...@b...tego.1000lecie.pl>
Jeżeli koniecznie chcesz kupić nowe to większość ASO sprzedaje felgi
popularnych producentów, jedynie dekielki są markowane ;)
Ceny nie koniecznie są dużo wyższe niż w innych sklepach ale troszkę drożej
pewnie będzie.
Jeżeli chodzi o używane to, o ile nie masz jakiegoś wyjątkowego wynalazku,
nie powinno być problemu z zakupem felg idealnie pasujących.
Ja mimo wszystko próbowałbym kupić idealnie pasujące a już na pewno nie
kombinowałym z ET.
--
Z poważaniem:
Adam Wołk-Jankowski
-
54. Data: 2012-11-15 06:31:49
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: AL <a...@s...tam.pl>
W dniu 2012-11-14 23:41, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):
>
>> W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
>>> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
>>> skąd Wy macie takie pomysły???
>> Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
>> smarem miedziowym.
>
> Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
> że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
> Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
> ulicach.
>
> Wystarczy popatrzeć na to:
> http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1
>
> Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
> siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
>
nie, żebym sie czepiał, ale śruba powinna pracować na rozciąganie
(ścinanie czy zginanie są zjawiskami nieporządanymi w poł śrubowym).
Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
zdolne przenieść" ?
-
55. Data: 2012-11-15 09:04:04
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-11-14 22:34, Dykus pisze:
>> A gdzie w większych miastach, gumiarze biorą 5 dych za przerzucenie
>> kół??? Jeszcze można ładny czas w kolejce stracić.
> Nie przesadzaj. A jak jeszcze mają przechowalnie opon, to nawet do
> bagażnika z garażu nie trzeba przekładać... Pełen luksus. ;)
I wszystko za 5 dych? W mojej okolicy w zeszłym roku cena nie schodziła
poniżej 80 PLN i terminy były dłuuuuuugie, albo można było przyjechać i
postać, bo może ktoś nie przyjedzie. W tym roku nie spodziewam się
znacznych obniżek :->
--
Pozdrawiam
Maciek
-
56. Data: 2012-11-15 09:09:39
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-11-15 06:31, AL pisze:
> Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
> zdolne przenieść" ?
Zwłaszcza, gdy jest to smar na piaście (zapewne położony w celu
zmniejszenia jej korozji i trudności z późniejszym rozdzieleniem piasty,
felgi, ewentualnie jeszcze tarczy). O smarowaniu śrub nic nie pisałem :->
--
Pozdrawiam
Maciek
-
57. Data: 2012-11-15 09:11:10
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>
"Artur Maśląg" wrote in message news:k8057p$da9$1@node2.news.atman.pl...
> Zdradź adres warsztatu :) Kiedyś przyzwoity był na Łuckiej, ale się
> skończył :>
Na Luckiej zdaje sie byly dwa, tuz obok siebie. Obu juz nie ma?
--
Axel
-
58. Data: 2012-11-15 09:13:50
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2012-11-15 09:09, Maciek pisze:
> Zwłaszcza, gdy jest to smar na piaście (zapewne położony w celu
> zmniejszenia jej korozji i trudności z późniejszym rozdzieleniem piasty,
> felgi, ewentualnie jeszcze tarczy). O smarowaniu śrub nic nie pisałem :->
Ups. Obrazka nie obejrzałem. Niemniej jednak siły tam przedstawione nie
są przenoszone przez śruby kół, a przez kołnierz piasty, na który
nasadzana jest felga. Innymi słowy nie bardzo jest szansa na poślizg
między felgą, a piastą.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
59. Data: 2012-11-15 09:59:53
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-11-15, Axel <a...@o...nospam.pl> wrote:
> "Artur Maśląg" wrote in message news:k8057p$da9$1@node2.news.atman.pl...
>
>> Zdradź adres warsztatu :) Kiedyś przyzwoity był na Łuckiej, ale się
>> skończył :>
>
> Na Luckiej zdaje sie byly dwa, tuz obok siebie. Obu juz nie ma?
>
Jeden jeszcze jest ale sadzac po stanie budynku i okolicznych to
niedlugo zaoraja to ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
60. Data: 2012-11-15 10:15:45
Temat: Re: Felgi aluminiowe - porady praktyczne
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Thu, 15 Nov 2012 06:31:49 +0100, AL napisał(a):
> W dniu 2012-11-14 23:41, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Wed, 14 Nov 2012 14:43:25 +0100, Maciek napisał(a):
>>
>>> W dniu 2012-11-14 13:49, Filip pisze:
>>>> Nie powinno się stosować żadnego smaru miedziowego!!!!!!!!!!! Ludzie,
>>>> skąd Wy macie takie pomysły???
>>> Z warsztatu? Przy wymianie kół regularnie smarowali mi całą piastę
>>> smarem miedziowym.
>>
>> Czyli jak widać że to, że ktoś pracuje w warsztacie nie przeszkadza w tym
>> że jest idiotą który nie ma pojęcia nawet o tym jak działa śruba...
>> Przykre i straszne, bo potem samochody po takich "artystach" jeżdżą po
>> ulicach.
>>
>> Wystarczy popatrzeć na to:
>> http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Polac
zenie_srubowe_(sruba_zwykla).svg&page=1
>>
>> Nawalenie smaru pomiędzy współpracujące elementy zdecydowanie zmniejszy
>> siłę F którą połączenie jest zdolne przenieść.
>>
> nie, żebym sie czepiał, ale śruba powinna pracować na rozciąganie
> (ścinanie czy zginanie są zjawiskami nieporządanymi w poł śrubowym).
>
> Więc co ma w tym wypadku smar do tego "jaką siłę F którą połączenie jest
> zdolne przenieść" ?
Bo po przekroczeniu przyczepności F, śruby zaczną pracować na ścinanie.