  • Data: 2019-04-09 15:43:19
    Temat: Re: Faza w gniazdku
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 Apr 2019 14:34:27 +0200, Uzytkownik wrote:

    > i zamienić jedyny dobrze działający przyrząd, niezawodny i prawie
    > niezniszczalny na jakieś gówno z elektroniką, które piszczy i pokazuje
    > co chce i kiedy chce :)

    Potwierdzam - mam różne elektroniczne mierniki, ale jak przyjdzie
    potrzeba to żaden nie działa - bo albo się akurat spsuł, albo bateria
    wysiadła, albo końcówkę zgubiłem... I kończy się na tym że używam
    PRLowskiego śrubokrętu z neonówką, co to jeszcze zamiast rezystor ma
    jakiś kawałek czegoś (węgiel? grafit?). I działa. A elektroniczne zabawki
    leżą w szufladzie...

    > Bzdury piszesz. Neonówka świeci przy dotknięciu przewodu fazowego. W
    > przypadku przewodów posiadających potencjał ziemi lub bliski ziemi
    > (przewód N oraz PE) nie świeci.

    Ale jednak zdarza się, że przewód N może mieć jakiś potencjał -
    niewielki, ale wystarczający do zaświecenia neonówki. Miałem tak na wsi,
    na Kaszubach, wiele lat temu - śrubokręcik faktycznie świecił w obu
    dziurkach (przy N słabiutko, ale jednak), a miernik wskazywał jakieś 50V
    między N a mokrą ziemią (PE nie było), a między N i L jakieś 210V (chyba
    że sąsiad spawał, to wtedy bliżej 180V).

    Mateusz