  • 11. Data: 2010-03-15 12:07:52
    Temat: Re: Farba przewodząca czy co....
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Jan Rudziński pisze:

    > Niestety w aktualnie ofercie Pentaxa nie ma taniej 500tki jak u Canona i
    > Nikona. Od razu trzeba wywalić 1700 na 50 1.4.

    Nie przesadzajmy, używane 50/1.7 ~700pln, 50/1.4 ~900pln.

    --
    Ziemo

  • 12. Data: 2010-03-15 12:19:18
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Ziemo napisał(a):

    > Nie przesadzajmy, używane 50/1.7 ~700pln, 50/1.4 ~900pln.

    Obiektywy z AF? I gdzie tak tanio? Na allegro dział obiektywów dla
    pentxa zieje pustką...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 13. Data: 2010-03-15 12:48:25
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Obiektywy z AF? I gdzie tak tanio? Na allegro dział obiektywów dla pentxa
    > zieje pustką...
    http://pentax.org.pl/ads_item.php?id=3124
    Na forumowej gieldzie kupisz szybciej niz na alledrogo

  • 14. Data: 2010-03-15 13:25:52
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    PK pisze:
    > http://pentax.org.pl/ads_item.php?id=3124
    > Na forumowej gieldzie kupisz szybciej niz na alledrogo

    No właśnie, nawet teraz wisi 50/1,7 za 750pln.

    --
    Ziemo

  • 15. Data: 2010-03-15 17:28:55
    Od: "Norbert" <...@h...spam>

    > Obiektywy z AF? I gdzie tak tanio? Na allegro dział obiektywów dla pentxa
    > zieje pustką...

    Slabo sledzisz allegro.
    Ostatnie ida po 2 na tydzien F 50/1.7 po okolo 700, widzialem raz FA 50/1.7
    za 650, szczesciarz to kupil. Jest masa 50/1.4 za 800-1000. Stan bardzo
    dobry zwykle bo ludzie o nie dbaja.

  • 16. Data: 2010-03-16 07:38:49
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Ziemo napisał(a):

    > No właśnie, nawet teraz wisi 50/1,7 za 750pln.

    No OK, ale dlaczego Pentax wycofał się z 50/1.7? Są tylko używane i
    toznacznie droższe od nowych odpowiednikach C czy N.
    Czy ktoś wie coś na temat planów?

    Te stare 50/1.7 będą wszystko robić z k-m (AF, domykanie przysłony etc.)?

  • 17. Data: 2010-03-16 09:44:46
    Od: "PK" <p...@e...pl>

    > Czy ktoś wie coś na temat planów?
    > Te stare 50/1.7 będą wszystko robić z k-m (AF, domykanie przysłony etc.)?

    Obiektywy oznaczone F i FA mają pełną automatykę, te oznaczone samym A nie
    maja autofocusa, mają tylko automatykę pszysłony. Modele F50/1,7 sa starsze
    ale czestsze od FA 50/1,7
    Najnowsza zabawka z zakresu 50 to FA 50/1,4 (tez juz tylko z rynku wtórnego)
    Jeśli koniecznie chcesz nowy to może od systemu Samsung tez z mocowanie
    Pentax Schneider-Kreuznach D-XENON
    http://www.bdimitrov.de/kmp/lenses/primes/normal/ind
    ex.html tu masz
    wszystko.
    Odnośnie planów poszukaj na forum Pentaxa. ze dwa tygodnie temu jest
    wzmianka o przecieku na temat nowego body i ze 2 nowych obiektywów.

  • 18. Data: 2010-03-16 10:23:14
    Od: Ziemo <n...@e...com>

    Jan Rudziński pisze:

    > No OK, ale dlaczego Pentax wycofał się z 50/1.7? Są tylko używane i
    > toznacznie droższe od nowych odpowiednikach C czy N.
    > Czy ktoś wie coś na temat planów?

    Wypuścili DA* 55/1.4 i wycofali stare żeby konkurencji nie robiły.

    > Te stare 50/1.7 będą wszystko robić z k-m (AF, domykanie przysłony etc.)?

    Będzie wszystko śmigać, dodatkowo będą śmigać gdy pentax wypuści w końcu
    swoją pełną klatkę (ale nie wypuści ;))

    --
    Ziemo

  • 19. Data: 2010-03-16 11:07:53
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hnnmbe$2gn$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
    Ziemo nabazgrał:

    > Będzie wszystko śmigać, dodatkowo będą śmigać gdy pentax wypuści w końcu
    > swoją pełną klatkę (ale nie wypuści ;))

    Mają już 24x16mm i 44x33mmm. Po co im jeszcze 36x24mm?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Autobusem przez mękę

  • 20. Data: 2010-03-16 11:28:56
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Norbert napisał(a):

    > Swiatlomierz nie glupieje. Wystarczy dac +2.0 EV na stale i mozna robic w Av

    +2 chyba trochę za dużo:

    http://www.mimuw.edu.pl/~janek/kotka_min.jpg

    Dałem jak radzisz i tak wyszło - lekko przepalone. (Oczywiście bez
    błysku, oświetlenie sztuczne z żarówek energooszczędnych, 50/1.8)

    Mimo wszystko na tej matówce dość trudno wyostrzyć, zwłaszcza na czarne
    futro...