eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFalownik, szybki falownik, ... jeszcze szybszy falownik?Re: Falownik, szybki falownik, ... jeszcze szybszy falownik?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.task.gda.pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Falownik, szybki falownik, ... jeszcze szybszy falownik?
    Date: Thu, 11 Oct 2012 14:07:06 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 48
    Message-ID: <k56cos$qq9$1@news.dialog.net.pl>
    References: <k54mf9$2l3$1@news.dialog.net.pl> <k54oji$amn$1@news.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: dynamic-78-8-143-177.ssp.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1349957212 27465 78.8.143.177 (11 Oct 2012 12:06:52 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 11 Oct 2012 12:06:52 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <k54oji$amn$1@news.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:636422
    [ ukryj nagłówki ]

    Paweł Sujkowski pisze:
    > Witam
    >
    > Falownik jak falownik ale pewien jesteś że cały łańcuch taką dynamikę
    > uzyska?

    0.22s całkowity czas cyklu przy założeniu rozpędzania wprost z sieci.
    Hamowanie może być opóźnione (mechanika daje na to kolejne 0.2s).
    Tak więc gdybym nie zatrzymywał silnika, to mam cykl co 0.42s.
    To są nominalne parametry pracy, z zachowaniem przyzwoitych
    przyspieszeń, nawet Jerk-iem na "ludzkim" poziomie.


    > Domyślam się, że silnik asynchroniczny i sprzężenie zwrotne
    > (enkoder lub inne)?

    Czujnik potwierdzający pozycję wystarcza.

    > Ponieważ wymagania co do mocy masz niewielkie ja bym
    > skierował się od razu w stronę serwo (synchroniczny silnik).

    Też jest takie rozwiązanie, ale serwo oznacza przynajmniej 1.5kE kosztów
    więcej (dla mnie), a tutaj niepotrzebna jest dokładność, wystarczy sama
    dynamika i to tylko startu, zatrzymanie może być już wolniejsze.

    > Ja mam doświadczenia z B&R i Unidrive SP (Controltechniqe obecnie Emerson) i
    > takie rampy nie są niczym nadzwyczajnym (oczywiście dużo zależy od
    > obiektu napędzanego). No a jak by co zazwyczaj wszystkie napędy serwo
    > mają możliwość sterować też asynchronicznymi.

    Widzisz, silnik serwa to najmniejszy pikuś, tej mocy kosztuje powiedzmy
    300E, ale jak dołożę sterownik to już robi się gorzej. Zazwyczaj nie
    daję serwa właśnie z powodu sterownika, jak wezmę tani, to mam pod górkę
    z komunikacją, a drogi nie zawsze się mi opłaca.

    Miłego.
    Irek.N.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: