  • Data: 2024-10-01 21:05:47
    Temat: Re: Falownik do pompy CO
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > Najwyższą sprawność kocioł ma przy mocy znamionowej.

    Dlaczego?

    > Znaczna odchyłka powoduje istotny spadek sprawności.

    Z jakiej przyczyny?

    > Poszukaj wykresów.

    Pierwszy jaki znalazłem:

    https://budownictwob2b.pl/i/images/1/0/5/dz00OTImaD0
    yMjc=_src_191105-kotly3_na_gazie.jpg

    na stronie:

    https://budownictwob2b.pl/instalacje/baza-wiedzy/urz
    adzenia-i-akcesoria-grzewcze/3852-kotly-gazowe

    Wynika z niego, że niekondensacyjny kocioł 24kW maksymalną sprawność
    osiąga gdzieś przy mocy około 7kW. Pozostaje jednak pytanie: dlaczego?
    Nie do końca rozumiem, dlaczego funkcja nie jest monotoniczna. Dość
    oczywiste jest, że sprawność spada, gdy wymiennik pracuje na granicy
    swych możliwości, nieodebrane ciepło ulatuje ze spalinami. Ale dalczego
    wykres opada przy obciążeniach 20-30%? W jaki sposób powstają straty?
    Co się dzieje z niewykorzystanym ciepłem spalania? Jedyne co mi do
    głowy przychodzi, to założenie, że przy niskiej temperaturze następuje
    kondensacja, jednak kocioł nie potrafi z niej skorzystać.

    --
    Jarek