eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
  • Data: 2010-04-06 14:25:11
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-04-06 15:17, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Spróbuj skasować a przekonasz się, że to tylko iluzja :-)
    > Aby przepuszczać UV świetlówka musiałaby być zrobiona
    > ze szkła kwarcowego. Zwykłe, niekwarcowe szkło tłumi UV.

    Każde szkło tłumi tylko każde ma inną tłumienność. Pytanie czy zwykłe
    szkło sodowe o grubości 1mm przepuści 10% czy 1%.

    > A kto używa go 24g na dobę? Gdzieś jest jakiś złoty środek,
    > średnia statystyczna. Ja światła nie używam cały dzień, dopiero
    > wieczorem. Jak się przyglądniesz to pewnie wyjdzie średnio
    > 2-3 godziny dziennie... Załóżmy noc w lecie zrobi się o 10 w nocy,
    > będziesz świecił długo jak o 10 pójdziesz spać? Nie długo...
    > A na wiosnę będzie ciemno już o 7, będziesz świecił 3 godziny do 10.
    > W zimie 5 godzin od np. 5 do 10... Czyli masz 0 i 5 - średnia 2,5g.
    > Wiesz, że będziesz używał więcej - znaczy się będzie u Ciebie żyła krócej.
    > Co Ci się nie zgadza?

    A dlaczego do 10 a nie do 12? Poza tym w lecie jest ciemno już o 21 a w
    zimie już o 16.
    Według mnie 2 godziny to marketingowy chwyt. Można napisać dużymi
    literami 10 lat i dopisać małymi że to przy stosowaniu 1 godzinę dziennie.

    MD