eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
  • Data: 2010-04-06 18:34:13
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:iqpkr5h5p1tip07t2sgajhc3n0rqg3q2t9@4ax.com...

    > IMO wczesny. Za poznego to telewizory byly juz
    > tranzystorowo-lampowe, i bez nazw tzn te cz-b.
    > A potem zaczelismy robic Jowisza i kolejne ..

    Może - nigdy nie byłem dobry z historii, kłócić się nie będę :-)

    > Udanych jak udanych, ale Jowisza zaczeli robic, potem kilka innych TV,
    > magnetofonow tez bylo troche roznych modeli, itd.
    > Radioelektronik co miesiac publikowal nowy schemat.

    > Moze i niepolska, ale uklady produkowala. I te analogowe scalaki tez
    > byly, coraz wiecej i nowsze, choc nie wiedziec czemu oryginalne
    > TDA1170 jakos dluzej dzialaly :-)

    Gdy mówimy o polskiej konstrukcji to nie mam na myśli telewizora
    który wykorzystuje przez kogoś zaprojektowane układy scalone
    "telewizorowe" w ich domyślnych schematach z not aplikacyjnych Philipsa
    ani też o kopiowaniu Intelowskiego projektu cpu 8080 na kupionej
    maszynie i licencyjnych maskach - to nie jest polska konstrukcja
    tylko odtwórstwo czegoś, kto ktoś obcy skonstruował, niestety...
    Prawdziwej polskiej myśli konstruktorskiej to tam niestety nie było :-(