eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaFakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? › Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
  • Data: 2010-04-06 18:25:15
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hpfg88$hlf$1@news.onet.pl...

    > Każde szkło tłumi tylko każde ma inną tłumienność. Pytanie czy zwykłe
    > szkło sodowe o grubości 1mm przepuści 10% czy 1%.

    Niech nawet przepuści 10% - czy poziom UV jest naprawdę
    tak duży że Cię oczy będą boleć? Wątpię...
    Więcej będziesz mieć na zewnątrz budynku, nawet w pochmurny dzień.

    > A dlaczego do 10 a nie do 12? Poza tym w lecie jest ciemno już
    > o 21 a w zimie już o 16.

    Podałem Ci przykład, że jest jak najbardziej realne że ktoś świeci
    średnio 2-3 godziny dziennie. Kazdy może sobie "przeliczyć" dla siebie
    i jak świeci 4 godziny dziennie zamiast 2 to skróci czas "życia" lampki.

    > Według mnie 2 godziny to marketingowy chwyt. Można napisać dużymi literami
    > 10 lat i dopisać małymi że to przy stosowaniu 1 godzinę dziennie.

    Oczywiście że tak - wszystko na etykiecie ma marketingową funkcję.
    Po to tam jest wydrukowane, inaczej by napisu nie było.
    Ale akurat w tym przypadku zgadzam się że 2-3 godziny dziennie
    to rozsądnie przyjęta średnia.
    Jak by napisali 10 lat tłustym drukiem a drobnicą napisali "pod warunkiem
    że świeci 2 minuty na tydzień" to uznałbym to za nierealne warunki...