  • 11. Data: 2012-01-27 22:27:28
    Temat: Re: Fajna fotka ?
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-27 22:07, Marek pisze:
    > Glupio mi zachwalac moje dzielo, ale, oprocz tego, ze to jest ogolnie
    > dostepne miejsce, wystepuja jeszcze takie elementy, jak : swiatlo,
    > kompozycja ( bylem w drugiej lodce) , robione z reki - jednak jest
    > ostrosc, duzo szczescia i dobry sprzet ( Pentax 6x7).
    > Wrazenie uczestnictwa w podrozy...
    >
    > Mnie sie wydaje, ze jest to niezle ujecie, ale...przyjmuje krytyke...

    No to udane pamiątkowe lub wołanie o pomoc.

    JD

  • 12. Data: 2012-01-28 00:40:45
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    "Marek" <> wrote in message
    .googlegroups.com...
    > http://mwisniewski.flog.pl/wpis/4155551/algavre

    Jedno zastrzezenie - horyzont jest nieco krzywy. Poza tym - fajna fotka.

  • 13. Data: 2012-01-28 11:48:04
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-01-27 22:19, Janko Muzykant pisze:

    > Akurat wyjątkowo nudne.

    Nie obraz się, ale Twoje ostatnio zamieszczone tu zdjęcia, te z kamykami
    i górkami, również były nudne.
    Wystarczy kasa, biuro podróży i pstrykać. ;-)

  • 14. Data: 2012-01-28 12:18:04
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Dawid" <x...@n...pl> wrote:

    > Nie obraz się, ale Twoje ostatnio zamieszczone tu zdjęcia, te z
    > kamykami i górkami, również były nudne.

    Dziwne masz de gustibus... Zdjęcia JM przechodzą pozytywną ocenę
    estetycznego zrównoważenia nawet w ślepym teście (choć istotnie, można
    mówić o spokoju w kadrze, poniektórym kojarzącym się z nudą). Fotka
    wątkotwórcy (zapewne wskutek postkadrowania), to wybitne osiągnięcie
    dziwnego zrównoważenia dwóch tematów: postaci na łódce na tle "bramy"
    kontra skały nad głową. Żaden temat nie może zyskać przewagi, przez co
    całość daje dziwny niepokój i robi niekorzystne wrażenie "przegadania"
    (mimo że tylko dwoma tematami) połączone z niekorzystnym w tym przypadku
    centralnym kadrowaniem (zdecydowana większość moich zdjęć jest
    "praworęczna" - tak intuicyjnie kadruję i tak mi się potem zdecydowanie
    bardziej podoba przy oglądaniu).

    Przypuszczam, że jest to efekt zbyt dużej ilości myślenia nad
    zdjęciem w postprocesie - zdarza mi się to nierzadko w Lajtrumie
    (dlatego nie obrabiam grubo ponad 99% swoich zdjęć) - nasiedzę się nad
    korektami, by patrząc na pełnoekranowy efekt stwierdzić ostatecznie
    z absolutnym przekonaniem, iż mdły oryginał był znacznie lepszy. :))

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2012-01-28 12:42:52
    Od: marek augustynski <m...@g...com>

    >     Dziwne masz de gustibus...

    Jeśli on uważa, że zdjęcia Janka są nudne, to równie dobrze może mieć
    lepszy gust od ciebie.

    marek

  • 16. Data: 2012-01-28 14:34:59
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 28 Sty, 13:18, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > centralnym kadrowaniem (zdecydowana większość moich zdjęć jest
    > "praworęczna" - tak intuicyjnie kadruję i tak mi się potem zdecydowanie

    Dzieki za wnikliwa ocene.
    PS. To jest oryginalny kadr ( bez przycinania).

  • 17. Data: 2012-01-28 14:49:26
    Od: Anonim <a...@a...net>

    On 28.01.2012 13:18, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > wątkotwórcy (zapewne wskutek postkadrowania), to wybitne osiągnięcie
    > dziwnego zrównoważenia dwóch tematów: postaci na łódce na tle "bramy"

    Ojej, to trzeba przy oglądaniu zdjęć aż tak "latać"?

    Pomimo wiedzy co spierdzelił autor odbioru dzieła nie da się
    uleczyć.

    Co tu oglądam w mojej opinii? Zdjęcie z wakacji. Bez dynamiki, wyrazu
    etc. Krzywe, skadrowane bez tematu, nie wiadomo co przedstawia, więc
    zakładam, że prezentuje wszystko. Różnica jest tylko w tym, że
    autor musiał wydać trochę kasiory na egzotyczne wakacje i chyba tego
    należy mu zazdrościć a nie szukać na siłę sztuki w zdjęciu które
    przy przymknięciu oka można nazwać dokumentem wakacji.

    Cholera, żeby chociaż ta pani na łódce podniosła głowę. Aby zerknęła na
    to co zaraz ją "przygniecie w tunelu"... ja bym tak z tym kadrem
    kombinował i wtedy chciał pokazać uchwycony efekt.

    W tym momencie odbiór mam pełny. Autor pokazuje swoje wakacje, czy
    inny wyjazd i widziałem gdzie był i co robił. Zaprezentował dokumentacje
    technicznie poprawną z mankamentami estetycznymi (krzywo).

    Dyski mi puchną od takich fotek. Ale nie są to kadry mojego życia
    pomimo, że są na nich piramidy... dlatego właśnie reprezentuje taki
    punkt widzenia. "Wystarczy wyjechać".

    Jeżeli jednak autor chce, aby dokonać oceny technicznej fotografii
    to niechaj złapie za aparat i zrobi zdjęcie świadomie, bez przypadku,
    z dobrym kadrem itd. Przypadkowe foty z "małpek" są świetne, ale
    dyskusja nad nimi zamyka się w przypadku wykonania. Mogą być zajebiste
    foty ale nie ma powodu do dyskusji.

> [...]
    > korektami, by patrząc na pełnoekranowy efekt stwierdzić ostatecznie
    > z absolutnym przekonaniem, iż mdły oryginał był znacznie lepszy. :))

    Uprę się, że przesadzenie w obróbce fot jest efektem braku myślenia
    a nie jego nadmiarem.

    --
    Anonim

  • 18. Data: 2012-01-28 15:02:48
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-01-27 21:53, Marek pisze:
    > Tylko...zrob taka fotke...nooo... ?

    Taką czy lepszą? I kto będzie oceniał? ;-)

    Proszę - są nawet podobne, czyli, wg mnie, takie sobie:
    http://elipsa.proste.pl/index.php?show=fotfia_miecz2

    Niepotrzebnie pytałeś - co sądzimy - skoro nie potrafisz przyjąć krytyki.
    Może i moja krytyka nie była jakaś konstruktywna, ale niestety nie ma w
    tej fotce kompletnie nic co pozwalałoby mi się na niej zatrzymać dłużej
    niż średnia netowa, czyli ok 1 sek.

    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2012-01-28 15:04:50
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek" <m...@g...com> wrote:

    [...]
    >PS. To jest oryginalny kadr ( bez przycinania).

    No to nie trafiłem z porównaniem. :)) Skojarzyło mi się z efektami
    niektórych moich (nielicznych) prób obróbki, gdzie "pomysł" na już
    zrobione zdjęcie prowadził nierzadko do zbyt wystudiowanych efektów, nie
    sprawdzających się potem przy normalnym oglądaniu (na szczęście moje
    zdjęcia z puszki zupełnie mnie zadowalają... :)

    A wracając jeszcze do mojego (nietrafionego) skojarzenia, to dalej
    szło ono w kierunku poradników kadrowania, szczególnie tego:
    http://pdf.helion.pl/perfot/perfot-3.pdf . Jak się człowiek naczyta, to
    potem może zacząć wypuszczać takie wykoncypowane idealne przycięcia,
    co jednak nie zawsze musi dawać dobry efekt w praktyce... ;-)

    Jak zwykle w takich sytuacjach sprawdza się Mike Johnston:
    "Niezależnie od sposobu wykonania najważniejsze jest to, żeby
    patrzeć na swoje prace. Nasze oczy nie są głupie i nie zastąpi ich żaden
    czas spędzony na rozmyślaniach czy wyobrażaniu sobie różnych rzeczy.
    To naprawdę niesamowite, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że wręcz
    cudowne. Szkoda, że o tym niezwykle przydatnym narzędziu wie tak
    niewielu początkujących fotografów, a znaczna część tych, którzy już
    wiedzą, z niego nie korzysta."

    [mr.]

  • 20. Data: 2012-01-28 16:43:09
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    /*
    PS. To jest oryginalny kadr ( bez przycinania).
    */

    to ma być argument ;-)

    gdybyś przycinał to może byś zauważył pochyłe morze ;-) czy też zdjęcie jest
    niezwykłe bo uchwyciłeś krzywiznę Ziemi ;-)