  • Data: 2012-01-28 14:49:26
    Temat: Re: Fajna fotka ?
    Od: Anonim <a...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.01.2012 13:18, Mariusz [mr.] wrote:

    > Dziwne masz de gustibus... Zdjęcia JM przechodzą pozytywną ocenę
    > estetycznego zrównoważenia nawet w ślepym teście (choć istotnie, można
    > mówić o spokoju w kadrze, poniektórym kojarzącym się z nudą). Fotka
    > wątkotwórcy (zapewne wskutek postkadrowania), to wybitne osiągnięcie
    > dziwnego zrównoważenia dwóch tematów: postaci na łódce na tle "bramy"
    > kontra skały nad głową.

    Ojej, to trzeba przy oglądaniu zdjęć aż tak "latać"?

    Pomimo wiedzy co spierdzelił autor odbioru dzieła nie da się
    uleczyć.

    Co tu oglądam w mojej opinii? Zdjęcie z wakacji. Bez dynamiki, wyrazu
    etc. Krzywe, skadrowane bez tematu, nie wiadomo co przedstawia, więc
    zakładam, że prezentuje wszystko. Różnica jest tylko w tym, że
    autor musiał wydać trochę kasiory na egzotyczne wakacje i chyba tego
    należy mu zazdrościć a nie szukać na siłę sztuki w zdjęciu które
    przy przymknięciu oka można nazwać dokumentem wakacji.

    Cholera, żeby chociaż ta pani na łódce podniosła głowę. Aby zerknęła na
    to co zaraz ją "przygniecie w tunelu"... ja bym tak z tym kadrem
    kombinował i wtedy chciał pokazać uchwycony efekt.

    W tym momencie odbiór mam pełny. Autor pokazuje swoje wakacje, czy
    inny wyjazd i widziałem gdzie był i co robił. Zaprezentował dokumentacje
    technicznie poprawną z mankamentami estetycznymi (krzywo).

    Dyski mi puchną od takich fotek. Ale nie są to kadry mojego życia
    pomimo, że są na nich piramidy... dlatego właśnie reprezentuje taki
    punkt widzenia. "Wystarczy wyjechać".

    Jeżeli jednak autor chce, aby dokonać oceny technicznej fotografii
    to niechaj złapie za aparat i zrobi zdjęcie świadomie, bez przypadku,
    z dobrym kadrem itd. Przypadkowe foty z "małpek" są świetne, ale
    dyskusja nad nimi zamyka się w przypadku wykonania. Mogą być zajebiste
    foty ale nie ma powodu do dyskusji.

    > Przypuszczam, że jest to efekt zbyt dużej ilości myślenia nad
    > zdjęciem w postprocesie - zdarza mi się to nierzadko w Lajtrumie
    > (dlatego nie obrabiam grubo ponad 99% swoich zdjęć) - nasiedzę się nad
    > korektami, by patrząc na pełnoekranowy efekt stwierdzić ostatecznie
    > z absolutnym przekonaniem, iż mdły oryginał był znacznie lepszy. :))

    Uprę się, że przesadzenie w obróbce fot jest efektem braku myślenia
    a nie jego nadmiarem.

    --
    Anonim