  • 21. Data: 2013-10-20 11:09:44
    Temat: Re: FR - zdjęcie z tyłu, tablica ledwo się załapała
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Oct 2013 15:48:12 -0700 (PDT), k...@g...com
    > Każdy ma prawo rejestrować wykroczenia. ja też.

    Ty - byc moze.
    Temat na dluzsza analize - skoro jest w ustawie zapis ze "policja jest
    uprawniona do: ....." czy to ma znaczyc ze inni nie sa uprawnieni ?
    A policja do innych rzeczy nie jest uprawniona ?

    Jesli chodzi o SM to zapis jest bardziej szczegolowy, i moga sie oni
    poslugiwac FR przenosnymi i przewoznymi (ale tylko na postoju) ... i
    jakby ustawodawca chcial aby stacjonarnymi tez mogli, to by to
    wyraznie napisal ;-P

    >Mogę sobie kupić fotoradar i niech cyka.

    A zezwolenie na emisje radarowa masz ? A na zajecie pasa drogowego ?
    Dyskusja co wolno fotografowac czasem wraca.

    >Ale mnie nie wolno nikogo ukarać mandatem. Jak przekażę materiały
    >policji to oni w takiej sytuacji też nie mogą ukarać. Ale mają w
    >zakresie obowiązków zrobić papierologię i przekazać sprawę do prokuratora
    >a on dalej do sądu. To jak ja mogę to strasz też nie tylko może ale jak
    >ma zarejestrowane wykroczenie to musi.

    Ale strasz nie a uprawnienia do poslugiwania sie pewnymi typami FR
    wiec powinna policja jednoczesnie wszczac sprawe o przekroczenie
    uprawnien.
    W USA by takiej sprawie prokurator leb ukrecil z braku dowodow, ale u
    nas nie USA :-)

    >Jak się okazało ze strasz nie może i część działań była niezgodna z prawem
    >to znasz kogoś komu oddali kasę? Ja nie znam.

    Ja tez nie znam, ale czasem sluchac jak ktos sprawiedliwosc uzyskal,
    jak nie w sadzie najwyzszym, to w Strassburgu.

    Dlatego nie wolno sie przyznawac.

    J.

  • 22. Data: 2013-10-20 11:23:00
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-10-2013 14:30, Andrzej eM pisze:
    > Witajcie!
    > Dostaliśmy z małżonką niedawno zdjęcie od fotografów miejskich. Usługa została
    wykonana beznadziejnie - zdjęcie ciemne, od tyłu, tablica ledwo się załapała. Na
    pierwszy rzut oka kąt zdjęcia również budzi wątpliwości
    > Zdjęcie włożylismy oczywiście do albumu, ale gdyby ktoś chciał zobaczyć jest tu:
    > https://docs.google.com/file/d/0B0_BZq_vLQ68LUhuTG9j
    MHNRTEE/edit?usp=sharing
    > Niektóre rzeczy wykropkowałem, tablica jest czytelna, niewiele więcej widać na tym
    zdjęciu.
    > Niestety nie bardzo wiemy, kto siedział za kółkiem, a fotografowie bardzo są
    ciekawi. Czy wystatrczy im napisać, że na podstawie odpowiedniego paragrafu odmawiamy
    wskazania kierującego, czy coś innego można?

    generalnie mozesz im napisac: "co to kurwa jest?"
    a praktycznie to popros o zdjecie twarzy bo chcesz ujawnic prwadzacego,
    mi tak ostatnio umozyli dwa.

    jeszcze taka uwaga dla jezdzacych na polwysep:
    itd ustawila na skrzyzowaniu w rumi (kolo bp/mcdonalda) foto, ktory wali
    fotki od tylu. caly myk polega na tym, ze nie ma znakow informujacych o
    tym fakcie. pierwotnie wg domyslow mial to byc bat na przejezdzajacych
    na czerwonym, wczoraj bylem swiadkiem tego ze nie, albo nie tylko.
    mozliwe ze zdjecia strzelaja testowo, ale znajac polskie realia pierwsi
    klienci juz zapewne maja awizo w skrzynce.

  • 23. Data: 2013-10-20 11:41:58
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    Ale wy pierdzielicie.
    Podstawą w tym wątku jest to, że "straż miejska nie może kierować do sądu
    wniosku o ukaranie właściciela pojazdu za niewskazanie sprawcy wykroczenia
    któremu powierzył samochód"
    Koniec.

  • 24. Data: 2013-10-20 12:37:18
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 października 2013 11:41:58 UTC+2 użytkownik Czesław Wiśniak
    napisał:
> [...]
    >
    > wniosku o ukaranie właściciela pojazdu za niewskazanie sprawcy wykroczenia

    Ale może a raczej musi powiadamiać o zdarzeniu Policje. A Policja może a raczej musi
    drążyć temat dalej.

  • 25. Data: 2013-10-20 12:46:07
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 października 2013 11:09:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >

    > Ja tez nie znam, ale czasem sluchac jak ktos sprawiedliwosc uzyskal,
    >
    > jak nie w sadzie najwyzszym, to w Strassburgu.

    Jak ostatni idiota przypierdalasz się do szczegółów. A zezwolenie na emisję masz, a
    wysrałeś się dzisiaj, a pigułki brałeś? Czy jeśli wyszczególniono co mogą to znaczy
    ze jak coś pominięto to nie mogą? W Polsce żeby czegoś nie nie było wolno musi to
    być zapisane w prawie. Co nie jest zakazane jest dozwolone. Taki model prawa tutaj
    jest.

  • 26. Data: 2013-10-20 13:34:37
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    >Ale może a raczej musi powiadamiać o zdarzeniu Policje. A Policja może a
    >raczej musi drążyć temat >dalej.

    Policja ma takie sprawy w dupie, bo sami wiedzą, że nie wiadomo czy
    cokolwiek wyegzekwują i sprawa będzie trwała niewiadomo ile, dlatego SM
    kieruje sprawe do sądu a ten ja umarza (jeśli ma jaja) na co nieliczy SM.
    http://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/ciekawostki/25
    4502,2,Straz-miejska-nie-ukarze-za-niewskazanie-spra
    wcy.html
    Tak było w moich 2 przypadkach z jednym zdjeciem od tyłu i drugim z przodu o
    ktorym tu juz wczesniej pisalem:
    http://imageshack.us/a/img801/454/201301302038490015
    .jpg

  • 27. Data: 2013-10-20 13:49:31
    Od: BArek <a...@R...pl>

    W dniu 20.10.2013 00:48, k...@g...com pisze:

    > Każdy ma prawo rejestrować wykroczenia. ja też.

    Ty, jako obywatel, możesz robić wszystko, co nie jest zabronione. Straż
    miejska może robić tylko to, na co zezwala jej odpowiednia ustawa.

    --
    BArek

  • 28. Data: 2013-10-20 14:18:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Oct 2013 03:37:18 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    > Ale może a raczej musi powiadamiać o zdarzeniu Policje. A Policja może a
    > raczej musi drążyć temat dalej.

    a straszy wiejskiej się niechce bo nic z tej kasy nie dostaną

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 29. Data: 2013-10-20 14:26:49
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 20 października 2013 14:18:07 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > a straszy wiejskiej się niechce bo nic z tej kasy nie dostaną
    >

    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    W `straszy pracują ludzie. Jak ktoś w stosunku do nich gra w chuja to mogą mu za to
    bezinteresownie podziękować. Historia zna takie przypadki.

  • 30. Data: 2013-10-20 14:47:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 20 Oct 2013 05:26:49 -0700 osobnik zwany kogutek444
    napisał:

    >W `straszy pracują ludzie. Jak ktoś w stosunku do nich gra w chuja to
    > mogą mu za to bezinteresownie podziękować. Historia zna takie przypadki.

    nic nie mogą. To co najwyżej będzie zgrzytanie zębów z bezsilności