  • 1. Data: 2011-04-10 19:22:10
    Temat: FPGA - symulacja "analogowa"
    Od: " MH" <l...@g...pl>

    Witam ,

    Problem jest taki. Po pewnych rachunkach , z siana cyfrowego dane są podawane
    na DAC. No i chciałbym to zweryfikować jednym rzutem oka (XILINX ISE-12.1 ,
    Multisim). Da się to jakoś zrobić ?? Albo chociaż zapisać na twardzielu
    kolejne dane DAC[N:0] w jakimś tam formacie , to se chociaż jakiś soft sam
    napiszę. Czy muszę iść do Biedronki po papier milimetrowy i siedzieć do Pani
    Nędzy nad tym pół dnia ?? Macie jakieś pomysły ??

    MH

  • 2. Data: 2011-04-10 20:49:41
    Temat: Re: FPGA - symulacja "analogowa"
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 10.04.2011 21:22, MH pisze:
    > Witam ,
    >
    > Problem jest taki.[...]
    Problem jest taki, że kompletnie nie można zrozumieć Twojej wypowiedzi.
    Jeszcze raz, spokojni i po kolei - co chcesz osiągnąć i jaki masz z tym
    problem?

    Michoo

  • 3. Data: 2011-04-10 22:54:08
    Temat: Re: FPGA - symulacja
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Problem jest taki, że kompletnie nie można zrozumieć Twojej wypowiedzi.
    > Jeszcze raz, spokojni i po kolei - co chcesz osiągnąć i jaki masz z tym
    > problem?

    ==============

    No to jeszcze raz "step by step" :

    1) Wyobraż sobie , że mam zaimplementowany w FPGA licznik binarny N-bitowy.
    Mamy jakiś tam zegarek , który go napędzna.. N-bitów wyjściowych licznika
    , "napędza" przetwornik DAC z jakimś tam napięciem referencyjnym..
    Co zobaczysz na oscyloskopie , oglądając wyjście DAC ?? Przebieg dodatni
    piłokształtny .. LOGICZNE ??

    - JAK TO GRAFICZNIE "ANALOGOWO" POKAZAĆ NA MULTISYMIE ??

    2) A teraz wyobraź sobie , że moja cyfrówa powinna robić na wejście DAC'a
    trochę bardziej 'pokitrany' sygnał. No i chciałbym to zweryfikować
    "analogowo". Ot, jednym rzutem oka..

    3) Odczytywać dane wyjściowe (numeryczne) z symulatora , skalowć je a
    następnie przez cały dzień robić wykres na milimetrowym , i analizować czy ma
    to sens ?? Nie rozumiesz tego ???

    MH

  • 4. Data: 2011-04-10 23:18:26
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.04.2011 00:54, MH pisze:

> [...]
    > piłokształtny .. LOGICZNE ??
    >
    > - JAK TO GRAFICZNIE "ANALOGOWO" POKAZAĆ NA MULTISYMIE ??
    W multisimie nie wiem, w modelsimie można wybrać 'bus' i kazać
    przedstawić jako analog - może u Cibie też jest taka opcja?

    > 3) Odczytywać dane wyjściowe (numeryczne) z symulatora , skalowć je a
    Zapis do plików jest zdaje się częścią standardu VHDL. Możesz z poziomu
    testbench-a wygenerować ładne wyjście tekstowe z którego potem nakarmisz
    excela, gnuplota, czy co tam masz pod ręką.

    > następnie przez cały dzień robić wykres na milimetrowym , i analizować czy ma
    > to sens ??
    Nie ma kompletnie sensu - od wielu lat mamy komputery.

    Michoo

  • 5. Data: 2011-04-10 23:28:37
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Problem jest taki, że kompletnie nie można zrozumieć Twojej wypowiedzi.
    > Jeszcze raz, spokojni i po kolei - co chcesz osiągnąć i jaki masz z tym
    > problem?

    ================

    Ooopss !! Chyba wiem , gdzie się nie rozumiemy.. O co chodzi , wyobraż sobie
    , że mam licznik 8-bitowy , który "kręci się w kólko" , napędzany jakimś tam
    zegarkiem. Jeżeli wyjścia licznika podepniemy do DAC'a , to na oscyloskopie
    zobaczysz co ??? Ano przebieg piłokształtny dodatni. Chyba jasne ...

    Załóżmy , że jesteśmy takimi jełopami , że nie jesteśmy w stanie tego
    wydedukować.. Nie umiemy wyników symulacji cyfrowej z Multisima przerobić na
    DAC'a , bądź z czystego lenistwa jest to dupnym problemem (raczej to drugie).

    No a teraz wyobraź sobie , że zamiasta licznika kręcącego się w kółko ,
    którego wyjścia po każdym kliknięciu zegara są inkrementowany o CośTam , moje
    siano cyfrowe wykonuje jakieś tam rachunki , których wykres w dziedzinie czasu
    mogę zweryfikować pod względem poprawności jednym rzutem oka.

    Lepiej jednak , dokonać wstępnej analizy analogowo-cyfrowej (graficznym rzutem
    oka).

    Stąd jeszcze raz pytanie : jak np. zrobić symulację w Multisime , gdzie sygnał
    wejściowy zmieniający się czasowo w zakresie (liniowow dziedzinie czasu)
    0..255 , będzie liniowo narastał ?!

    Bądź niechaj będzie to dowolna funkcja w dziedzinie czasu....

    Noszsz ..rva , już prościej wyjaśnić nie umiem !!

    MH

  • 6. Data: 2011-04-10 23:38:08
    Od: " MH" <l...@W...gazeta.pl>

    > Nie ma kompletnie sensu - od wielu lat mamy komputery.

    ===============

    Faktycznie , dzięki za konstruktywną dyskusję.. Następnym razem , pogadam sę z
    komputerem.. Przynajmniej się nie "WYMONDRZA" !!

    MH

  • 7. Data: 2011-04-12 18:33:41
    Od: "Grzegorz Plywacz" <o...@u...o2.pl>

    Użytkownik " MH" <l...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Faktycznie , dzięki za konstruktywną dyskusję.. Następnym razem , pogadam sę z
    > komputerem.. Przynajmniej się nie "WYMONDRZA" !!
    >
    > MH

    Troche inwencji.

    Pierwszy link na "VHDL writing files":
    http://www.stefanvhdl.com/vhdl/html/file_write.html