  • Data: 2011-04-10 23:28:37
    Temat: Re: FPGA - symulacja
    Od: " MH" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Problem jest taki, że kompletnie nie można zrozumieć Twojej wypowiedzi.
    > Jeszcze raz, spokojni i po kolei - co chcesz osiągnąć i jaki masz z tym
    > problem?

    ================

    Ooopss !! Chyba wiem , gdzie się nie rozumiemy.. O co chodzi , wyobraż sobie
    , że mam licznik 8-bitowy , który "kręci się w kólko" , napędzany jakimś tam
    zegarkiem. Jeżeli wyjścia licznika podepniemy do DAC'a , to na oscyloskopie
    zobaczysz co ??? Ano przebieg piłokształtny dodatni. Chyba jasne ...

    Załóżmy , że jesteśmy takimi jełopami , że nie jesteśmy w stanie tego
    wydedukować.. Nie umiemy wyników symulacji cyfrowej z Multisima przerobić na
    DAC'a , bądź z czystego lenistwa jest to dupnym problemem (raczej to drugie).

    No a teraz wyobraź sobie , że zamiasta licznika kręcącego się w kółko ,
    którego wyjścia po każdym kliknięciu zegara są inkrementowany o CośTam , moje
    siano cyfrowe wykonuje jakieś tam rachunki , których wykres w dziedzinie czasu
    mogę zweryfikować pod względem poprawności jednym rzutem oka.

    Lepiej jednak , dokonać wstępnej analizy analogowo-cyfrowej (graficznym rzutem
    oka).

    Stąd jeszcze raz pytanie : jak np. zrobić symulację w Multisime , gdzie sygnał
    wejściowy zmieniający się czasowo w zakresie (liniowow dziedzinie czasu)
    0..255 , będzie liniowo narastał ?!

    Bądź niechaj będzie to dowolna funkcja w dziedzinie czasu....

    Noszsz ..rva , już prościej wyjaśnić nie umiem !!

    MH