  • Data: 2009-07-22 20:24:16
    Temat: Re: FPGA VHDL Verilog CPLD
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol wrote:

    > Niech zgadnę - taka hybryda będzie cholernie droga, bo FPGA robi
    > się innymi technologiami niż flash, a więc będziesz pewnie miał dwa
    > kryształy w jednej obudowie...

    Z drugiej strony EPCS4 tez do najtanszych nie nalezy.

    > Dobrze sobie wyobrażasz... Dodatkowo nie masz takich ograniczeń
    > jak jest w typowych prockach że masz np. 2 uarty, SPI, 3 timery i...
    > I kiszka. Jak potrzebujesz 4 uarty to szukasz innego proca albo
    > rzeźbisz bitowo softwareowego uarta... W Niosie jak potrzebujesz
    > 12 uartów pracujących równolegle to sobie tak go konfigurujesz...
    > Jak potrzebujesz 10 timerów i 4 kanały DMA to sobie tak robisz i już masz.

    U mnie gdzies co trzecie urzadzenie konczy z Niosem wlasnie ze wzgledu
    na swobode wyboru wszystkich (nieraz cudacznych i pisanych w firmie)
    peryferiow. Duzo prosciej.

    > Biegły jak biegły - używałem 3 kostek FPGA Altery i 2 CPLD... to niewiele
    > ale jakieś tam minimalne doświadczenie już mam...
    >
    > Acha, i weź pod uwagę że Altera oferuje w software Quartusa całkiem
    > niezły edytor schematów, więc praktycznie w ogóle nie musisz pisać
    > niczego w VHDL czy Verilogu - po prostu rysujesz sobie brameczki
    > flip-flopy i jeśli tylko rozumiesz co się dzieje z tymi obrazkami potem
    > to możesz jechać na tym do końca nie pisząc ani jednej linii VHDLa.

    Ekhm... to zrob se state-machine na bramkach tak, zeby to jeszcze
    zrozumiec. Pewnych rzeczy nie warto rysowac jako schemat.

    --
    Jerry1111