    From: dyletant <raflat1@_NOSPAM_wp.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: FLAME TIRES
    Date: Sat, 28 Feb 2009 17:48:04 +0000 (UTC)

    Jamesnapisal

    > "dyletant" wrote...

    > Nie bardzo rozumiem o czym myslisz. The Beatles moze brzmi smiesznie, moze
    > nie powaznie, ale gramatycznie i jezykowo jest jak najbardziej poprawnie.

    Myślę o tym, że nazwa The Beatles jest celowym zniekształceniem
    angielskiego słowa beetles (żuki, chrząszcze), natomiast beat bardziej
    "brzmiało", więc ... czemu nie. Potocznie mówimy bitelsi - warto zwrócić
    uwagę na to, że rzeczownik bitels zanotował już Słownik języka polskiego
    pod red. W. Doroszewskiego (1958&#8211;1969)! - czemu więc nie można tego
    przełożyć dalej i powiedzieć powiedzieć pinkfloydzi, scorpionsi czy
    wreszcie flametiresi - takim zabiegom derywacyjnym poddajemy wiele słów w
    potocznych rozmowach nie mówiąc już o pladze różnych wyprzy itp skrótów.
    Masz wiele racji co do potrzeby poprawnego używania języka, ale każde
    pokolenie wnosi nam coraz to nowe słowa do słowników i dlatego nie widzę
    problemu z nazwą Flame Tires przynajmniej nikt się nie przyczepi do
    naśladownictwa nazwy bo jest oryginalnie zniekształcona