  • 21. Data: 2012-07-10 15:01:19
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > A jak ma chlodnice oleju i wody to co to jest ?

    KHI.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2012-07-10 15:23:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-10 14:56:36 +0200, Marcin N <m...@o...pl> said:

    > Ależ lubicie dzielić włos na czworo...
    > Długo tak można?

    Specjalnie dla Ciebie - do upadłego!

    > Kucz uwielbia czepić się detalu i rozdmuchać go do niebotycznych rozmiarów.

    Nie widzi Ci się? To go splonkuj, albo choć mentalnie filtruj, po co
    zawracasz tym dupę innym? I jego nick to zdaje się "Kuczu", nie "Kucz".

    > Jak trafi na dobrego oponenta, to potem czemu się dziwić, że "to już
    > nie te dyskusje, co 10 lat temu..."

    Przynajmniej można z nim sensownie pogadać o motocyklach, nawet jeśli
    są to ich najdrobniejsze detale. Coś jakby związane z nazwą tej grupy,
    nie?

    de Fresz

  • 23. Data: 2012-07-10 15:25:40
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-10 14:58, Kuczu pisze:

    > A skad Ty Chlopcze wiesz jakie dyskusje byly 10 lat temu ?

    Po pierwsze wiem - bo w nich uczestniczyłem, choć na ogół biernie. 15
    lat temu zacząłem subskrybować niektóre grupy jeszcze przez modem.

    Po drugie - to był cytat. Ktoś parę dni temu właśnie tak to wspominał.

    --
    MN

  • 24. Data: 2012-07-10 15:27:14
    Od: Norbi <n...@o...pl>

    W dniu 2012-07-10 15:01, AZ pisze:

    > KHI.

    XX :)

    Norbi
    BLACK XX'03

  • 25. Data: 2012-07-10 15:28:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-10 15:23, de Fresz pisze:

    > Specjalnie dla Ciebie - do upadłego!

    > Nie widzi Ci się? To go splonkuj, albo choć mentalnie filtruj, po co
    > zawracasz tym dupę innym? I jego nick to zdaje się "Kuczu", nie "Kucz".

    Dlaczego mam go plonkować? To, że się czepia - nie znaczy, że nie ma
    racji. Nie zna tylko umiaru.

    I po co te ataki? Nie widzi Ci się, co piszę - to mnie splonkuj, albo
    przynajmniej filtruj mentalnie i nie zawracaj dupy innym.

    --
    MN

  • 26. Data: 2012-07-10 15:32:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-10 14:56:54 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    > A to zalezy jakie szkoly konczyles

    Nie wszyscy mają dyplom ukończenia Uniwerystetu Precla, nie wspominając
    o takich z otwartym przewodem doktorskim ;-)
    Jak słyszałem w gadaniu chodzi o to, żeby być zrozumianym, to że olej
    oprócz smarowania również chłodzi, jest oczywistym dla bodaj wszystkich
    silników 4T, nie wszystkie jednak mają zewnętrzne chłodzenie oleju,
    więc osobiście nie widzę nic zdrożnego w nazywaniu tego per "chłodzenie
    olejowe", nawet jeśli oficjalnie powinno być dodane jeszcze, że to
    zewnętrzne - przy odrobinie dobrej woli będzie taki skrót zrozumiały
    dla każdego zainteresowanego.
    "Olejak" najczęściej faktycznie mówi się o Siusiukach, ale to ot, taki
    zwyczaj, nie unormowana techniczna nomenklatura, niewykluczone, że
    niektórzy mniej ze owym zwyczajem obeznani, tak właśnie wołają na
    silniki z chłodnicą oleju.

    de Fresz

  • 27. Data: 2012-07-10 15:43:41
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 15:23, de Fresz pisze:

    > Specjalnie dla Ciebie - do upadłego!

    ta jest !! Po to jest grupa

    > Nie widzi Ci się? To go splonkuj, albo choć mentalnie filtruj, po co
    > zawracasz tym dupę innym? I jego nick to zdaje się "Kuczu", nie "Kucz".

    Ta jest ! "Kucz" to mi mowia koledzy, tacy od kufla, jesli im pozwole.

    > Przynajmniej można z nim sensownie pogadać o motocyklach, nawet jeśli są
    > to ich najdrobniejsze detale. Coś jakby związane z nazwą tej grupy, nie?

    widocznie dla niektorych to nie tak dziala. Grunt to pierdolic o dupie
    Maryni bo z technicznych spraw nie rozumie nic.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 28. Data: 2012-07-10 15:45:01
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 15:32, de Fresz pisze:

> [...]
    > zwyczaj, nie unormowana techniczna nomenklatura, niewykluczone, że
    > niektórzy mniej ze owym zwyczajem obeznani, tak właśnie wołają na

    Wybacz ale dla mnie "chlodzenie olejem" i "chlodzenie oleju" to nie sa
    pojecia rownoznaczne.

  • 29. Data: 2012-07-10 16:16:27
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-10 15:45:01 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    > Wybacz ale dla mnie "chlodzenie olejem" i "chlodzenie oleju" to nie sa
    > pojecia rownoznaczne.

    Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    jedenwuj.

    de Fresz

  • 30. Data: 2012-07-10 17:06:36
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 16:16, de Fresz pisze:

    > Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    > gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    > jedenwuj.

    Ale to naprawde nie sa niuanse. W normalnym silniku olej smaruje
    elementy ruchome i jednoczesnie, czesciowo, odbiera od nich cieplo.
    Dodatkowo coraz czesciej stosowane jest chlodzenie denek tlokow poprzez
    natryskiwanie na nie od spodu oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora
    temperature chlodzi sie go w wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu
    temperatura oleju jest stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy.

    W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub
    blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej
    przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature
    niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego
    funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju.