eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 44

  • 31. Data: 2012-07-10 17:35:40
    Temat: Re: FJ
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-07-10 17:06:36 +0200, Kuczu <q...@g...com> said:

    >> Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    >> gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    >> jedenwuj.
    >
    > Ale to naprawde nie sa niuanse.

    Technicznie nie, mi raczej szło o stronę językową. Ludzie którzy na
    pierwszy rzut ucha rozróżnią "chlodzenie olejem" od "chlodzenie oleju"
    i będą w stanie bez zająknięcia podać czym się różnią te konstrukcje,
    to IMHO jakiś dramatycznie niewielki procent.


    > W normalnym silniku olej smaruje elementy ruchome i jednoczesnie,
    > czesciowo, odbiera od nich cieplo. Dodatkowo coraz czesciej stosowane
    > jest chlodzenie denek tlokow poprzez natryskiwanie na nie od spodu
    > oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora temperature chlodzi sie go w
    > wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu temperatura oleju jest
    > stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy.
    >
    > W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub
    > blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej
    > przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature
    > niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego
    > funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju.

    Czyli jak sam piszesz różnice w stosunku do powiedzmy silnika
    chłodzonego wiatrem z dodatkową chłodnicą oleju (w pip długie, nie?) to:
    - dodatkowe kanały olejowe w głowicy (których w żaden sposób nie widać
    bez rozebrania silnika na pojedyńcze śrubki)
    - większy rozmiar chłodnicy oleju (w końcu coś co widać, o ile ma się
    porównanie z innymi)
    - więcej oleju (ile, z pół litra? Tysz go nie widać).

    Sam chyba przyznasz, że jeśli ktoś nie interesuje się technikaliami
    silnikowymi, dość łatwo może jedno z drugim popieprzyć, a i wygodniej
    (krócej) nazwać to to per "chłodzony olejem" bez wchodzenia w szczegóły.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz


  • 32. Data: 2012-07-10 20:30:53
    Temat: Re: FJ
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 17:35, de Fresz pisze:

    > Sam chyba przyznasz, że jeśli ktoś nie interesuje się technikaliami
    > silnikowymi, dość łatwo może jedno z drugim popieprzyć, a i wygodniej
    > (krócej) nazwać to to per "chłodzony olejem" bez wchodzenia w szczegóły.


    Wowczas powinien powiedziec: chlodzony powietrzem i wyposazony w
    chlodnice oleju. W obu przypadkach bedzie to zdanie prawdziwe. Twoja
    wersja bedzie prawdziwa tylko w przypadku olejaka.


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



  • 33. Data: 2012-07-10 21:22:14
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>> Nazwa "olejak" AFAIK jest raczej natury zwyczajowej, nie naukowej.
    >>
    >> A to zalezy jakie szkoly konczyles
    >
    > Nie wszyscy mają dyplom ukończenia Uniwerystetu Precla, nie wspominając
    > o takich z otwartym przewodem doktorskim ;-)
    >
    Czemu mieszasz do tego doktorskiego?
    >
    > Jak słyszałem w gadaniu chodzi o to, żeby być zrozumianym, to że olej
    > oprócz smarowania również chłodzi, jest oczywistym dla bodaj wszystkich
    > silników 4T, nie wszystkie jednak mają zewnętrzne chłodzenie oleju,
    > więc osobiście nie widzę nic zdrożnego w nazywaniu tego per "chłodzenie
    > olejowe", nawet jeśli oficjalnie powinno być dodane jeszcze, że to
    > zewnętrzne - przy odrobinie dobrej woli będzie taki skrót zrozumiały
    > dla każdego zainteresowanego.
    > "Olejak" najczęściej faktycznie mówi się o Siusiukach, ale to ot, taki
    > zwyczaj, nie unormowana techniczna nomenklatura, niewykluczone, że
    > niektórzy mniej ze owym zwyczajem obeznani, tak właśnie wołają na
    > silniki z chłodnicą oleju.
    >
    A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje
    chlodzaca wykonuje olej i ZTCP jest go w tych silnikach ciut wiecej.

    No bo w sumie taki moj? Ma chlodnice wody i oleju. No to technicznie
    jest chlodzony woda, olejem no i powietrzem.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 34. Data: 2012-07-10 21:26:31
    Temat: Re: FJ
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 21:22, AZ pisze:

    > A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje
    > chlodzaca wykonuje olej i ZTCP jest go w tych silnikach ciut wiecej.

    W koncu ktos zalapal. Dzieki !!

    > No bo w sumie taki moj? Ma chlodnice wody i oleju. No to technicznie
    > jest chlodzony woda, olejem no i powietrzem.

    idac tym tropem to jest chlodzony powietrzem !


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



  • 35. Data: 2012-07-10 21:35:53
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    >> A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje
    >> chlodzaca wykonuje olej i ZTCP jest go w tych silnikach ciut wiecej.
    >
    > W koncu ktos zalapal. Dzieki !!
    >
    Co nie zmienia faktu ze Marcin N ma racje, ze sie przypierdalasz!!!
    >
    > idac tym tropem to jest chlodzony powietrzem !
    >
    Porozmawiajmy o tym.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 36. Data: 2012-07-10 21:36:56
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, AZ <a...@g...com> wrote:
    > On 2012-07-10, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    >>> A mnie sie wydaje, ze chodzi o to, iz w olejakach glowna funkcje
    >>> chlodzaca wykonuje olej i ZTCP jest go w tych silnikach ciut wiecej.
    >>
    >> W koncu ktos zalapal. Dzieki !!
    >>
    > Co nie zmienia faktu ze Marcin N ma racje, ze sie przypierdalasz!!!
    >>
    >> idac tym tropem to jest chlodzony powietrzem !
    >>
    > Porozmawiajmy o tym.
    >
    A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka
    nie daje sie spacji. No.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 37. Data: 2012-07-10 21:58:33
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    >>
    >> Przynajmniej można z nim sensownie pogadać o motocyklach, nawet jeśli są
    >> to ich najdrobniejsze detale. Coś jakby związane z nazwą tej grupy, nie?
    >
    > widocznie dla niektorych to nie tak dziala. Grunt to pierdolic o dupie
    > Maryni bo z technicznych spraw nie rozumie nic.
    >
    Zaraz tam o dupie Maryni, o pozycji bys pogadal.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 38. Data: 2012-07-10 22:21:08
    Temat: Re: FJ
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 21:36, AZ pisze:

    > A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka
    > nie daje sie spacji. No.

    Pozycja sie poprawila czy dalej jak pipa?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X



  • 39. Data: 2012-07-10 22:38:28
    Temat: Re: FJ
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-07-10, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    >> A tak w ogole to przed wykrzyknikiem, znakiem zapytania i kropka
    >> nie daje sie spacji. No.
    >
    > Pozycja sie poprawila czy dalej jak pipa?
    >
    No. Teraz to jezdze jak VR46. Wszystko dzieki Marcinowi.

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 40. Data: 2012-07-10 22:44:30
    Temat: Re: FJ
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-07-10 22:38, AZ pisze:

    > No. Teraz to jezdze jak VR46. Wszystko dzieki Marcinowi.

    Dopisales mu sie jako kolega na fejsbuku ?


    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: