eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleFJRe: FJ
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.gazeta.pl!
    not-for-mail
    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: FJ
    Date: Tue, 10 Jul 2012 17:06:36 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 28
    Message-ID: <jthgcb$cuq$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4ffafbef$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtf212$ski$1@inews.gazeta.pl>
    <4ffb2477$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <jtgl9a$m35$1@pippin.nask.net.pl>
    <4ffbed85$0$26701$65785112@news.neostrada.pl>
    <jth00h$bha$1@inews.gazeta.pl> <jth0eb$32k$1@inews.gazeta.pl>
    <jth25j$3de$1@inews.gazeta.pl> <jth8ic$d8r$1@inews.gazeta.pl>
    <jth8p3$8er$3@inews.gazeta.pl> <jthasu$gig$1@inews.gazeta.pl>
    <jthbja$76o$2@inews.gazeta.pl> <jthdfr$70f$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 095160180003.slubice.vectranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1341932747 13274 95.160.180.3 (10 Jul 2012 15:05:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jul 2012 15:05:47 +0000 (UTC)
    X-User: qczu666
    In-Reply-To: <jthdfr$70f$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:13.0) Gecko/20120614
    Thunderbird/13.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:656947
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-07-10 16:16, de Fresz pisze:

    > Wybaczam ;-) Ty rozróżniasz te niuanse, pewnie jeszcze z paru innych
    > gości również, zastanów się dla jak wielu szarych ludków będzie to
    > jedenwuj.
    >
    >

    Ale to naprawde nie sa niuanse. W normalnym silniku olej smaruje
    elementy ruchome i jednoczesnie, czesciowo, odbiera od nich cieplo.
    Dodatkowo coraz czesciej stosowane jest chlodzenie denek tlokow poprzez
    natryskiwanie na nie od spodu oleju. Ale poniewaz osiaga wtedy spora
    temperature chlodzi sie go w wymienniku lub chlodnicy. Dzieki temu
    temperatura oleju jest stabilniejsza a stopien smarowania wlasciwy.

    W silniku chlodzony olejem jest go odpowiednio wiecej a glowica i/lub
    blok maja dodatkowe kanaly chlodzace ktorymi przeplywa olej. Olej
    przyjmuje niejako role cieczy chlodzacej obnizajac temperature
    niektorych czesci silnika. Ale jest to dodatkowy obieg i dodatkowa jego
    funkcja. Wtedy tez stosuje sie odpowiednio wieksze chlodnice oleju.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: