  • 11. Data: 2011-02-19 18:22:32
    Temat: Re: FAT32 i NTFS na winXP
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    W dniu 2011-02-19 15:40, Radosław Sokół pisze:

    > 3) A w mojej odpowiedzi chodzi nie o szczegóły już, tylko
    > o to, że zmiana systemu pliku nie odbija się w wyraźny
    > sposób na szybkości działania oprogramowania w typowych
    > zastosowaniach domowo/biurowych. Jeżeli nawet jest róż-
    > nica rzędu 1%, nikt normalny tego nie zauważy. W zasa-
    > dzie od co najmniej 10 lat żaden użytkownik Windows z ro-
    > dziny NT nie powinien mieć powodu formatowania partycji
    > nieprzenośnego dysku twardego na coś innego niż NTFS
    > (poza jednostkowymi, wyjątkowymi przypadkami).

    To znaczy, że mi przytrafił się ten jednostkowy, wyjątkowy przypadek.
    Notebook Compaq Evo n1020v. Zmieniłem dysk Hitachi (40GB, FAT32,
    wymieniony dlatego, że za mały) na Samsunga HM160HC. Sformatowałem na
    NTFS i zainstalowałem XP. Muł straszny. Uruchomienie dowolnego programu
    powodowało pracę dysku przez kilkadziesiąt sekund a nawet ponad minutę.
    Sformatowałem na Fat32, zainstalowałem XP i komputer dostał skrzydeł. W
    notebooku siedzi Pentium 4; 2,4 GHz; 512 MB RAM, nie powinien mulić przy
    NTFS a jednak mulił.

  • 12. Data: 2011-02-19 19:25:12
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    pewnie często było, ale spytam
    czym bezpiecznie przekonwertować dysk systemowy ntfs>fat32

  • 13. Data: 2011-02-19 19:34:42
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 20:25:12 +0100, zlotowinfo napisał(a):

    > pewnie często było, ale spytam
    > czym bezpiecznie przekonwertować dysk systemowy ntfs>fat32

    Bezpiecznie? Zgrać dane i przeformatować. A bez gwarancji bezpieczeństwa
    zrobisz to np. Paragon Partition Managerem.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 14. Data: 2011-02-19 19:42:05
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Bezpiecznie? Zgrać dane i przeformatować. A bez gwarancji bezpieczeństwa
    > zrobisz to np. Paragon Partition Managerem.

    polecali na necie: gparted
    zdam relacje

  • 15. Data: 2011-02-19 20:09:11
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Dąbrowski" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > zainstalowałem XP i komputer dostał skrzydeł. W notebooku siedzi Pentium 4;
    > 2,4 GHz; 512 MB RAM, nie powinien mulić przy NTFS a jednak mulił.

    Na celeronie 600 MHz pracowałem na win 2000. Nie widziałem różnicy między FAT32,
    a ntfs.

  • 16. Data: 2011-02-19 20:16:29
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał(a):

    >jaki procesor?
    >na 800Mhz zauważyłem spowolnienie na ntfs

    NTFS faktycznie nieco bardziej wykorzystuje procesor (ot, chocby uprawnienia plikow)
    ale sa to
    roznice tak niewielkie, ze nie zauwazalne w praktyce . A juz szczegolnie pomijalne
    przy obecnych procesorach.

  • 17. Data: 2011-02-19 21:22:39
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Michal Kawecki" <k...@o...px> napisał w wiadomości

    > Bezpiecznie? Zgrać dane i przeformatować. A bez gwarancji bezpieczeństwa
    > zrobisz to np. Paragon Partition Managerem.

    gparted jednak tego nie potrafi
    paragonem 11 free, poszło odrazu, system działa prawidłowo
    partycja systemowa 4,67GB