  • 1. Data: 2011-02-18 20:05:34
    Temat: FAT32 i NTFS na winXP
    Od: "marikaz" <m...@n...com>

    Witam

    Pytanie pewnie trywialne, ale dla pewności zadam:

    WinXP sp3
    Dysk c - systemowy 80GB FAT32
    Dysk d - 20GB FAT32, ale chciałbym go przerobić na NTFS bez utraty zapisanych tam
    danych.

    Czy dwa dyski z odmiennym systemem plików będą prawidłowo współpracowały pod
    tym samym OS? A jeśli tak, to czym najlepiej to zrobić? Systemowyn narzędziem,
    czy może coś polecacie innego (najlepiej free - akcja jednorazowa).

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    marikaz

  • 2. Data: 2011-02-18 20:48:40
    Temat: Re: FAT32 i NTFS na winXP
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "marikaz" <m...@n...com> napisał(a):

> [...]
    danych.

    >Czy dwa dyski z odmiennym systemem plików będą prawidłowo współpracowały pod

    Tak, beda, ale lepiej przerob tez partycje systemowa na ntfs.

    > A jeśli tak, to czym najlepiej to zrobić? Systemowyn narzędziem,
    >czy może coś polecacie innego (najlepiej free - akcja jednorazowa).

    najszybciej i bez dodatkowych narzedzi - polecenie convert

  • 3. Data: 2011-02-19 09:48:22
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    jaki procesor?
    na 800Mhz zauważyłem spowolnienie na ntfs

  • 4. Data: 2011-02-19 13:12:41
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 10:48, zlotowinfo pisze:
    > jaki procesor?
    > na 800Mhz zauważyłem spowolnienie na ntfs

    Tak? A ja na NT 4.0 na 200 MHz nie zauważyłem... :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-02-19 13:59:19
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 14:12:41 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > Tak? A ja na NT 4.0 na 200 MHz nie zauważyłem... :)

    Z ciekawości spytam, a jak to sprawdziłeś, skoro NT4 nie obsługiwał
    FAT32? ... ;-)
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 6. Data: 2011-02-19 14:40:36
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.02.2011 14:59, Michal Kawecki pisze:

    > Z ciekawości spytam, a jak to sprawdziłeś, skoro NT4 nie obsługiwał
    > FAT32? ... ;-)

    1) Przecież obsługiwał po dograniu odpowiedniego sterownika :)
    Sam miałem go wgranego i mogłem odczytywać partycje FAT32.

    2) Porównywałem FAT16 z NTFS. Więc nawet większa różnica
    jeszcze powinna być.

    3) A w mojej odpowiedzi chodzi nie o szczegóły już, tylko
    o to, że zmiana systemu pliku nie odbija się w wyraźny
    sposób na szybkości działania oprogramowania w typowych
    zastosowaniach domowo/biurowych. Jeżeli nawet jest róż-
    nica rzędu 1%, nikt normalny tego nie zauważy. W zasa-
    dzie od co najmniej 10 lat żaden użytkownik Windows z ro-
    dziny NT nie powinien mieć powodu formatowania partycji
    nieprzenośnego dysku twardego na coś innego niż NTFS
    (poza jednostkowymi, wyjątkowymi przypadkami).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-02-19 14:55:04
    Od: "marikaz" <m...@n...com>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > jaki procesor?
    > na 800Mhz zauważyłem spowolnienie na ntfs

    Procesor AMD Athlon64 2800+, RAM 1,5 GB.

    marikaz

  • 8. Data: 2011-02-19 15:00:04
    Od: "marikaz" <m...@n...com>

    Użytkownik "Przesmiewca" <p...@v...com.pl> napisał w wiadomości

    > Tak, beda, ale lepiej przerob tez partycje systemowa na ntfs.

    Mam na to ochotę, ale dysk systemowy jest w 2/3 zajęty, a drugi, mniejszy
    tylko w 1/3. Chodzi o czas. Jak myślisz ile to zajmie?

    marikaz

  • 9. Data: 2011-02-19 16:11:02
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "marikaz" <m...@n...com> napisał(a):

    >Mam na to ochotę, ale dysk systemowy jest w 2/3 zajęty, a drugi, mniejszy
    >tylko w 1/3. Chodzi o czas. Jak myślisz ile to zajmie?

    Bedzie szybko. Ilosc miejsca wystarczajaca.

  • 10. Data: 2011-02-19 17:22:50
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 15:40:36 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

    > 1) Przecież obsługiwał po dograniu odpowiedniego sterownika :)
    > Sam miałem go wgranego i mogłem odczytywać partycje FAT32.

    Taki nie-natywny sterownik może wprowadzać dodatkowe opóźnienia.

> [...]
    > nieprzenośnego dysku twardego na coś innego niż NTFS
    > (poza jednostkowymi, wyjątkowymi przypadkami).

    A tam. Jeśli komputer ma słaby hardware to FAT faktycznie może być sporo
    szybszy. Powód? Znacznie mniejsza tablica alokacji plików, brak obsługi
    ACL. Drugi przypadek wynika ze słabej wydajności przy przeszukiwaniu
    specyficznych zbiorów danych. Może zamiast teoretyzować przeczytaj tę
    dyskusję:
    http://groups.google.com/group/microsoft.public.win2
    000.file_system/msg/2fb5cf4592b4df5b?hl=pl