    From: "BartekGSXF" <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [FAQ] Dyskusja nt polecanych motocykli
    Date: Fri, 6 Mar 2009 11:59:23 +0100

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:goqsev$kqc$1@inews.gazeta.pl...
    > Dlatego, że rynek w Polsce jest tak mały to się to nie opłaca. Nie mniej
    > sądzę, że dobrze mi zrobiło jeżdżenie na 150 dwusuwie. Rozumiem jaki się
    > postęp dokonał w moich umiejętnościach a w jakich mi brakuje sporo do
    > dostatecznego. To, że wcześniej zrobiłem ileś tam kkm na 9KM na pewno mi
    > nie zaszkodziło.
    Mnie rowniez, tylko, ze ja zaczalem od TS350. Nie twierdze, ze zaczynanie od
    malych pojemnosci jest zle, inaczej od mniejszych mocy jest zle. Chodzi mi
    tylko o to, ze iles tam lat temu nie bylo alternatywy co do pierwszego moto.
    Teraz wybor jest ogromny i tylko od zdrowego rozsadku kierownika zalezy czy
    zrobi on sobie krzywde czy nie. Pewnie, ze na wiekszym moto mozna zrobic
    sobie krzywde latwiej ale czy mniejsze nie uspi czujnosci?

    > Ale gdy będzie rynek na kat.A1 - np. gdyby można było zdobyć uprawnienia
    > od 16roku życia a po dwóch latach automatycznie przenoszona byłaby na
    > pełną kategorię A? Zupełnie inaczej by wyglądał na rynek szosowych 125ccm

    Prawda ale oprocz tego rynek bedzie jeszcze zalezal od zasobnosci portfela
    kierownika. Ile osob tak naprawde bedzie stac na zmiane sprzetu co sezon
    dwa? Teraz pomimo tego, ze rynek obfituje w motocykle to i ta pozostaje ten
    towar w pewnym sensie luksusem. Zobacz na ceny 125. Ryzykowalbys utrate ilus
    tam tys pln zeby tylko stopniowac sobie moc motocykla?

    > Polecam 125 ccm na pierwszy motocykl również dlatego, że 250 na jakiej
    > zdaje się egzamin uczy jedynie zdania egzaminu.

    To zupelnie jak z samochodem, tam tez ucza _tylko_ zdawania. Taki system do
    dupy.

    > A czasami byłoby rozsądnie sprawdzić czy 400ccm to nie jest to, co
    > wystarcza to przemieszczania się...
    > I przy tym nie pozostać.
    > Cięższe moto szyciej Cię może nauczyć prawidłowych odruchów zarzucania
    > niebezpiecznego hobby.
    I tu tez wszystko zalezy od kierownika, czego on oczekuje od swojej maszyny.
    Jesli szuka adrenaliny to i tak bedzie szukal 100<konnych motocykli.
    Jesli tylko moto do przemieszczania sie to czy ma jakis sens ograniczanie go
    do 125 ? IMO wszystko tkwi w glowie.

    > To podaj swoje, przecież to lista dyskusyjna.

    Konkretow nie podam bo nie znam wszystkich typow motocykli. Mnie chodzi o
    bardziej ogolne podejscie do tematu. Czy motocykl o pojemnosci 125 jest w
    stanie tak wyszkolic motocykliste, ze bez problemu pozniej przesiadzie sie
    na moto docelowe. Czy nie lepiej jest wlasnie polecic moto ciezszej
    kategorii, zeby pierwszak nauczyl sie jak np. manewrowac ciezkim sprzetem na
    parkingu. Bo pierdopeda da sie podeprzec noga a takiego gsxf juz nie.
    Moze lepiej jest skastrowac piersze moto? Moze zamiast kat A1 wprowadzic
    kastrowanie motocykli??

    pozdr

    --
    BartekGSX6F